Citat:
Ursprungligen postat av fotsvampshoran
Varför klagar alla på bussförare?
Sitt själv i 8-9 timmat i trafiken som är belamrad av bilister som kör så jäkla bra å har mentaliteten bara jag kommer först eller jag tjänar nog 5 sek på att tränga mig. Skulle man vänta på att NI bilförare ska släppa ut oss i korsningar skulle man få sitta i kanske 12-14 timmar per dag.
Finns kanske en anledning till varför man tar upp många körfält. Bussen tar lite större plats en era fjollbilar vid en sväng.
Det finns för övrigt idioter ialla brancher. Men eftersom man ser bussar hela tiden så är det ju lätt att skylla på dom.
Varför klagar ni inte på dom livsfarliga utländska chaufförerna som kör med taskiga sommardäck/ fordon vid denna årstid eller har tagit sig en snapps ur flaskan förmycket å kör i trafiken.
Ni är ju bara lite förbannade för att ni antingen kommer något sen.
Eller nästan blivit påkörda av en buss när ni ska tränga er.
För det finns ju inga idioter till bilförare tydligen.
Mina arbetspass sträcker sig över hela natten och jag är ingen personbilsförare då.
Med ditt resonemang om att bussarna är så stora så kan man ju undra varför långtradarchaufförer alltid gör sitt bästa för att hjälpa till?
De placerar sig sällan så illa som en buss gör och tränger sig inte på samma sätt.
Oavsett vad man än jämför med så beter sig busschaufförer sämre än övrig tung trafik. Du ser nog inte det. Antingen så är du inte yrkeschaufför och inte har bilen som arbetsplats, eller så är du helt enkelt busschaffis.