Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-01-15, 14:38
Medlem
Hej , nu är det så att sökfunktionen funkar inte och det är säkert pga kriminellt.com skiten så jag frågar endå.

det är så att jag funderar att gå IT nästa termin för jag har slitit på IV i ett par år nu o detta är sista året , och vill först o främst lära mig lite saker om datorer i närmare perspektiv och min dator är lite seg fast ganska ny omformaterad.

så nu undrar jag om det är onödigt att omformatera datorn för den kommer bli lika seg efter formatering som innan fast utan massa skräp på som kommer göra den ännu segare ? för varje gång jag har formaterat så har datorn blivit segare tycker jag . tackar för svar o hoppas nån av er alla kunniga fuckar upp kriminellt.com hemsida
Citera
2009-01-15, 16:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av myggztore
så nu undrar jag om det är onödigt att omformatera datorn för den kommer bli lika seg efter formatering som innan fast utan massa skräp på som kommer göra den ännu segare ? för varje gång jag har formaterat så har datorn blivit segare tycker jag . tackar för svar o hoppas nån av er alla kunniga fuckar upp kriminellt.com hemsida

Datorn kan inte bli segare av en omformatering. Det är tekniskt omöjligt. Inte för att jag är någon expert men men ...
Citera
2009-01-15, 16:37
Medlem
cannaBes avatar
Om vi förutsätter att all din hårdvara är felfri så ska datorn bli som ny efter en formatering. Alltså den ska funka lika bra och snabbt som när du fick den. Men detta gäller ju endast om du installerar rätt drivrutiner till grafikkort och så vidare, samt hur du gör under formateringen. Har du flera partitioner och bara kör snabbformatering på systemdisken så kan den fortfarande vara seg efter en formatering ifall det är något fel på nån annan partition.

1. Ta reda på vad du har för hårdvara i datorn
2. Leta upp dom senaste drivrutinerna på hemsidan till grafikkortstillverkaren och moderkortstillverkaren.
3. Under installationen av Windows väljer du inte "snabbformatering" utan den vanliga.
4. Installera Windows och installera alla drivrutiner.

Funkar den inte snabbare efter det så är det bara att inse att den aldrig varit snabbare och du får uppgradera den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in