Är det någon som vet var videon till Nej är filmad? Jag vet att den är gjord någonstans i Sthlm men inte vilken stadsdel. Såg något ställe i videon som hette Trappan och något som hette Fontänen och vid en sökning på google verkar Vällingby vara en rimlig gissning. Dock är det helt omöjligt att få detta bekräftat nånstans.
Tjejerna är förövrigt från Sigtuna, har jag från inside-uppgifter
Jag ramlade faktiskt över Ingen vill veta... först nu. Jag lyssnar inte på radio och jag ser inte mycket på TV om man bortser från Discovery Channel och film på DVD, så jag har totalt lyckats missa den här Raymond&Maria-hysterin som bevisligen ägt rum i sommar. Därför kunde jag tanka ner låter ohc med öppna ögon ta till mig budskapet utan att vara färgad av allmänna åsikter.
Fy fan vad deprimerad jag känner mig efter att ha lyssnat igenom låten ett par gånger. De här kommunistslynorna (för jag förutsätter att dom är vänster) sjunger ju att inget någon någonsin gör kommer att spela någon roll. Allt är alltså i deras ögon totalt meningslöst och ingen kommer att minnas en vid sitt frånfälle. Fy fan, vilka framtidsutsikter dom har...
Tragiskt att så unga människor kan vara så cyniska. Cynism och bitterljuvt muttrande om mänsklighetens förfall borde vara förbehållet oss som är lite mognare.
// Roger P.
Jag får nog omvärdera mina krassa ställningstaganden angående Raymond & Maria. Ju mer man lyssnar på den ju mer går den in. Även om det är äckliga kommunister och feministvänsterkossor som står bakom den så är den ganska cynisk.
Köpte faktiskt skivan idag. Är dock lite besviken. Gillar Belle & Sebastian och liknande, tyckte dessutom "Vem vill veta var du köpt din tröja" var bra (de första 100 gångerna jag hörde den på radio). Dumt att jag inte laddade ned den som MP3 istället... men men, den kanske blir bättre efter några genomlyssningar.
Köpte faktiskt skivan idag. Är dock lite besviken. Gillar Belle & Sebastian och liknande, tyckte dessutom "Vem vill veta var du köpt din tröja" var bra (de första 100 gångerna jag hörde den på radio). Dumt att jag inte laddade ned den som MP3 istället... men men, den kanske blir bättre efter några genomlyssningar.
Tankade också skivan och håller med. Ingen kioskvältare, direkt. Jag misstänker att vi lurats att tycka om Ingen vill veta...-låten. Om man tvingas lyssna till en melodi tillräckligt många gånger så tycker man att den är bra. Det är ungefär som med kommunism, om Du förstår hur jag menar... Indoktrinering och upprepning, alltså...
Måste ju liva upp den gamla tråden.
Såg något program på SVT2 häromdagen där R&M var med och spelade ett par låtar. Hon den ena systern, Camilla tror jag, var ju inte så tokig alls.
en trummis jag kände hoppade av efter deras turne i somras för brudarna är så dumma i huvudet så han klarade inte av att spela med dem längre. Det är ju tydligen killarna i gänget som är musikerna och hjärnorna bakom det hela,damerna bara garnityr.
Har suttit och toklyssnat på "Raymond och Maria" med låten "Ingen vill veta var du köpt din tröja". Hur skön som helst ...
Har sökt efter en hemsida och eventuell släppt skiva på lite olika ställen men hittar inget. Nån som har någon info om denna grupp?
men herre gud dem är ju inte ens bra, ztv måste ha fått med dig i sitt fruktansvärde gyttje träsk av musik
dem ser ju fan ut som ha blivit rumpknullad med en högtryckastvätt