2008-12-20, 21:56
Medlem
nylndrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinen
Man flyttar, registrerar sig och skaffar nytt IP. Kan det bli svårare mån tro?
Varför ska man flytta?
Citera
2008-12-20, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nylndr
Varför ska man flytta?

Man har ju alltid en fast IP adress fast att man surfar via Proxy. Så skulle jag bannlyst och bo kvar i min stad, så kommer jag ändå inte in, för dem spårar min IP. Så därför borde tämligen det bästa att flytta till en stad, då blir det svårare, rent av omöjligt. Om nu inte Flashback använder sig av avancerade tekniker när det gäller att eftersöka IP och dylikt. Sen tror jag det är mycket snack och liten verkstad. Jag menar, skulle jag bli bannlyst och sen flyttar jag. Får dem ta i mig, då har dem gjort ett jävligt bra jobb. Man kan jämföra det med att finna en nål i en höstack att finna medlemmar som är bannlysta och som har flyttat och registrerat ett nytt konto. Finns nog rätt många här inne som är bannlysta men som har flyttat och registrerat ett nytt konto.
Citera
2008-12-21, 05:52
Medlem
hanumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinen
Man har ju alltid en fast IP adress fast att man surfar via Proxy. Så skulle jag bannlyst och bo kvar i min stad, så kommer jag ändå inte in, för dem spårar min IP.
...
Du har fel. Beroende på operatör har du antingen ett fast eller dynamiskt ip-nummer. Har du dynamiskt ip-nummer kan du förvisso få samma ip-nummer varje gång du slår på datorn, men det är inte säkert. Vill du få ut ett nytt ip så kan du testa att ändra din mac-adress. Surfar du via proxy har du garanterat ett annat ip-nummer än när du inte använder proxy. Ip-nummer har heller inget med vilken stad du befinner dig att göra. Jag vet inte vem som lurat i dig det du skriver ovan, men du är ute och cyklar och borde inte lyssna mer på den som "lärt" dig det du kan om internet...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in