2008-12-08, 21:09
Bannlyst
Ber om ursäkt om detta är fel ställe att fråga på.
Efter att bott uppe i skogen med min get utan dator i flera år har jag nu återvänt till Stockholm. Till min förvåning spelar ingen spelen som jag spelade när jag var en aktiv gamer sist. Så nu undrar jag helt enkelt vilka av dagens populära spel mitt kraftpaket kan klara av på hyfsade inställningar.

Pentium(R) 4 CPU 2.66GHz
512MB RAM
NVIDIA GeForce4 MX 440
Blå musmatta

När jag köpte datorn var den otroligt bra och alla mina vänner blev avundsjuka.
Förhoppningsvis funkar den fortfarande för dagens lite mer krävande spel men jag har egentligen ingen aning, därav denna tråden.

Tack på förhand!
Citera
2008-12-08, 21:11
Medlem
Utan den blå musmattan är datorn ren skit, tur att du har den! (Y)
Citera
2008-12-08, 21:11
Medlem
b0gfettos avatar
Kika på http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest så kan du testa om din dator passar till vissa spel istället för att man ska behöva lista alla här.

StarCraft klarar den iaf, det är väl det viktiga?
Citera
2008-12-08, 21:12
Medlem
askers avatar
Oj, det blir inte många nya spel du. Din dator blev gammal redan för cirka 4 år sedan och utvecklingen har inte direkt gått långsammare sedan dess. Med lite möda kanske du klarar förra generationens storspel såsom San Andreas, Doom 3 och Half-Life 2.
Citera
2008-12-08, 21:12
Medlem
poof ball hats avatar
Inga!, sitter med en liknande dator, World of Warcraft funkar knappt med längsta inställningar men den klarar Source motorn galant!
Citera
2008-12-08, 21:57
Medlem
Ja, om du laddar ner CarpetTuner © och överklockar den blåa musmattan ett par GHz och sedan ser till att skaffa en bättre fläkt till den så ska du nog kunna köra det mesta.

Nej, skämt åsido, så kommer du inte kunna köra särskilt många spel. CS 1.6 bör du i alla fall kunna klara av. Så världen har inte gått under helt.
Citera
2008-12-08, 22:13
Bannlyst
shit, jag hade också en blå musmatta, bytte till en steelpad och vips så började alla mina spel fungera klockrent
Citera
2008-12-09, 00:05
Bannlyst
Det var tråkigt att höra att min dator inte längre duger ..
Får väl leka med kottar istället.
Citera
2008-12-09, 01:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BjaarN
Det var tråkigt att höra att min dator inte längre duger ..
Får väl leka med kottar istället.

nej, köp en röd musmatta istället
Citera
2008-12-09, 08:50
Medlem
Paer86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjaarN
Ber om ursäkt om detta är fel ställe att fråga på.
Efter att bott uppe i skogen med min get utan dator i flera år har jag nu återvänt till Stockholm. Till min förvåning spelar ingen spelen som jag spelade när jag var en aktiv gamer sist. Så nu undrar jag helt enkelt vilka av dagens populära spel mitt kraftpaket kan klara av på hyfsade inställningar.

Pentium(R) 4 CPU 2.66GHz
512MB RAM
NVIDIA GeForce4 MX 440
Blå musmatta

När jag köpte datorn var den otroligt bra och alla mina vänner blev avundsjuka.
Förhoppningsvis funkar den fortfarande för dagens lite mer krävande spel men jag har egentligen ingen aning, därav denna tråden.

Tack på förhand!
Jag har exakt samma system, fast bara 2,0GHz (och en warcraft 3-musmatta). Spel som funkar bra är WC3, Neverwinter Nights, GTA San Andreas, Black & White 1 och självklart spel med lägre systemkrav. Civilization 4 går också bra, fast lite segt när man kommit in en bit i en omgång.
Citera
2008-12-09, 10:08
Medlem
Sikkans avatar
för att få ut det sista ur din gamla rigg skulle jag kunna rekomendera ett lite vassare grafikkort och lite mera ram-minne...då kommer du kunna köra lite nyare spel iallafall till en rimlig kostnad
Citera
2009-10-27, 05:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XoZ
nej, köp en röd musmatta istället
jag köpte röd "steelseries" musmatta han sa det var bästa men det laggar typ fortfarande lika mycket tror jag, kanske liten förbättring
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in