2008-12-07, 21:13
Medlem
Mikael Sols avatar
Jag har sett typ 8 av de första avsnitten av denna vampyrserie baserad på de där böckerna som sägs vara rätt fåniga. TV-serien är också sjukt fånig. Den "snygga" vampyren känns som en slags vampyr-James Blundt och hur han och Souki blänger på varandra "trånande" stup i kvarten får mig att vilja kräkas. Dramaturgin och klippningen har sina brister. Att titta på True Blood är som att försöka simma i sylt, det går segt helt enkelt.
Ändå kan jag inte sluta kolla på serien. Jag tror det dels beror på att den har snygga skådisar som näckar stup i kvarten, och att jag djupt i mitt nördhjärta ändå vill gilla det här med vampyrer, varulvar, tankeläsare osv.

Vinjetten är i alla fall jävligt snygg och jag gillar att texterna i vinjetten är handritade.

Men vad tycker ni egentligen om tv-serien? Har jag fel som tycker att den är fånig? Eller är den ännu sämre än vad jag tycker? Och kan man väga upp dåliga tv-serier med mycket naket (dum fråga kanske)?
Citera
2008-12-07, 21:16
Medlem
sampsas avatar
tror tyvärr att det redan finns en tråd....
Citera
2008-12-07, 21:19
Medlem
nwts avatar
Det är inte en av de bättre serier som skapats, men den är fortfarande bra tycker jag.
Jag tycker nog om den främst för att den ÄR så sötsliskig som den är, och all sötsura kärlek som kretsar runt med massor av problem och hinder.

Men ja, jag fastnade fort efter bara ett avsnitt, och var "tvungen" att se fler.
Citera
2008-12-07, 22:23
Medlem
Mikael Sols avatar
Jag försökte kolla några sidor bakåt om det fanns en tråd eller inte, men såg ingen *sårry*

Jag önskar nog att det var lite mer glimten i ögat i programmet, eller att de var mer ironiska, som i Buffy, men samtidigt kanske det är bra att de går hela vägen med att göra det sliskigt.

Fan, jag vill väl egentligen att True Blood skulle vara som Preacher
Citera
2008-12-07, 22:25
Medlem
sampsas avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?t=721806

där är den
kanske går att merga
Citera
2008-12-08, 01:14
Medlem
Mikael Sols avatar