Flashback bygger pepparkakshus!
2008-11-27, 07:22
Medlem
Flytande_argots avatar
Lär tipsa om ett tillägg till Firefox. Ni vet när man suttit och skrivit ett långt jävla inlägg i ett textfält på en websida och när man ska posta det så blir det nåt fel och när man går tillbaka så är texten borta. Eller när man sitter och skriver och rätt som det är så autouppdaterar sidhelvetet och vips så är texten borta igen.

Här är ett litet addon som sparar det ni skrivit i en textfil så att det finns kvar även om det kukar ur längs vägen:

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/6419

Finns det andra liknande addons som sköter det här på ett bättre/snyggare sätt?

Hur som helst så var det här något som jag tyckte var så pass jävla bra att jag tänkte tipsa om det.
Senast redigerad av Flytande_argot 2008-11-27 kl. 07:27.
Citera
2008-11-27, 07:50
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Lär tipsa om ett tillägg till Firefox. Ni vet när man suttit och skrivit ett långt jävla inlägg i ett textfält på en websida och när man ska posta det så blir det nåt fel och när man går tillbaka så är texten borta. Eller när man sitter och skriver och rätt som det är så autouppdaterar sidhelvetet och vips så är texten borta igen.

Här är ett litet addon som sparar det ni skrivit i en textfil så att det finns kvar även om det kukar ur längs vägen:

Finns det andra liknande addons som sköter det här på ett bättre/snyggare sätt?

Hur som helst så var det här något som jag tyckte var så pass jävla bra att jag tänkte tipsa om det.

Tack för tipset. Har redan haft användning av det.
Citera
2008-11-27, 07:59
Medlem
st00rs avatar
Underbart, all credz till dig
Citera
2008-11-27, 08:27
Medlem
Korgs avatar
Perfekt! :d
Citera
2008-11-27, 09:33
Medlem
Flytande_argots avatar
Fast lite störande att varnas så fort man ska quota någon eller att det senaste man skrivit klistras in automagiskt.

Någon som vet hur man ställer in så man slipper sånt?
Citera
2008-11-27, 12:12
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Fast lite störande att varnas så fort man ska quota någon eller att det senaste man skrivit klistras in automagiskt.

Någon som vet hur man ställer in så man slipper sånt?

Hmmm...får inte upp nån varning alls faktiskt och ser ingen knapp heller?
Var skulle återställningsknappen finnas nånstans?
Citera
2008-11-27, 12:18
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Hmmm...får inte upp nån varning alls faktiskt och ser ingen knapp heller?
Var skulle återställningsknappen finnas nånstans?

Ah, kan bero på att du inte har javascript igång? Men när jag quotar dig nu så dyker det upp en dialogruta där det står (t.ex.) :

Citat:

Restore the following text and >>REPLACE<< the existing content?

Length: 314 chars

Text:
Citat:
Ursprungligen postat av .D.N.A.
varenda gång min syster drömt om att hon tappat sina tänder så har någon i släkten dött.. detta har hänt 7 gånger och varje gång är det nån som har avlidit..

Då har hon garanterat drömt om att tappa tänderna betydligt oftare än så men det är drömmarna i samband med dödsfallen som står ut.

Där lär jag klicka cancel annars gör den en replace om jag trycker okej. Men även om du inte har javascript aktiverat så borde du kunna hitta dina inlägg sparade i katalogen där de hamnar (kolla addonets inställningar så finns det en knapp där du öppnar en ruta för att ladda in sparade texter).
Citera
2008-11-27, 13:06
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ah, kan bero på att du inte har javascript igång? Men när jag quotar dig nu så dyker det upp en dialogruta där det står (t.ex.) :

Där lär jag klicka cancel annars gör den en replace om jag trycker okej. Men även om du inte har javascript aktiverat så borde du kunna hitta dina inlägg sparade i katalogen där de hamnar (kolla addonets inställningar så finns det en knapp där du öppnar en ruta för att ladda in sparade texter).

Ah, nu hittade jag det...klicka bara i "Never restore automatically..." så dyker rutan inte upp, däremot kommer en liten "Restore text" upp i övre högra hörnet.
Citera
2008-11-27, 22:21
Medlem
LasseKongoos avatar
Citat:

Riktigt jäkla bra det här tillägget , tack för tipset
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in