2002-11-20, 12:02
äldre konto (old)
Ej medlem
Förutom alla gångar runt om vallgraven så vet jag att det går ett par stora tunnlar under Göteborg, som går att köra bil i, sedan finns det en mega dunder bas i berget bakom tolltorpsdalen i Mölndal, men försöker man ta sig dit så kommer dom innan typ 5-10 minuter,

Nån som vet något mer om GBG området.
Citera
2002-11-20, 14:05
äldre konto (old)
Ej medlem
Chalmersområdet är genomlusat av tunnlar.
Citera
2002-11-20, 14:12
äldre konto (old)
Ej medlem
vad är det för gångar ? mellan husen bara ? eller är det äldre o skumma gångar
Citera
2002-11-20, 14:22
äldre konto (old)
Ej medlem
Vid Esperantoplatsen ska man kunna komma ned i kloakerna, som in sin tur leder ut till tunnlar för telekabling.

Vet inte om det är sant!
Citera
2002-11-20, 14:29
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misantrop
Vid Esperantoplatsen ska man kunna komma ned i kloakerna, som in sin tur leder ut till tunnlar för telekabling.

Vet inte om det är sant!

jo där är det ju en stor jävla grind, så det stämmer säkert. mycket tacksamt att gå förbi där när det är kallt pga av värmen som kommer ut från hålet men det väl en sån där vanlig kloak /kabeltunnel. inte så upphetsande egentligen
Citera
2002-11-20, 14:39
äldre konto (old)
Ej medlem
Det finns gångar under hela Göteborg som används av militären, hade en polare i lumpen som åkt bil uder gbg, det går en tunnel i höjd med Prästgårdsängen / Örgryte Hotel en jäkla bit, den kan vara den som mynnar ut vid det esperantoplatsen
Citera
2002-11-20, 14:55
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberax2002
Det finns gångar under hela Göteborg som används av militären, hade en polare i lumpen som åkt bil uder gbg, det går en tunnel i höjd med Prästgårdsängen / Örgryte Hotel en jäkla bit, den kan vara den som mynnar ut vid det esperantoplatsen

ja det är ju högst sannolikt, men som sagt var. det är inga x-files tunnlar. utan mer spännande en kablar å avloppsdiken är det inte. sen kan det ju finnas andra militära varianter oxå kanske, men det är ju en annan femma
Citera
2002-11-20, 15:00
äldre konto (old)
Ej medlem
Tacka vet jag London eller Rom, där snackar vi random gångar till höger och vänster
Citera
2002-12-02, 17:25
äldre konto (old)
Ej medlem
finns ett namn för dom tunnlarna och de e tele tunnlar
och de e exackt va de låter som

med ett stort undantag de e även mob tunnlar för försvaret
en av dom största ingångarna ligger vid scandinavium-valhalla
Citera
2002-12-02, 17:43
Medlem
Gluggarfs avatar
Jag antar att ni har sett maas bilder från gbg(?):
http://www.phrecom.com/2/Phrecom/maas/index.htm
Citera
2003-06-17, 19:19
äldre konto (old)
Ej medlem
när jag var liten ca10 var jag på väg ner det var någon som hade brytit upp en dörr där det fanns en hiss ner i marken hissen var av typ galler och man såg fan inte boten i hissen fanns det nöd telefon en stege till taket på den en stege där i från och allt .
Jag och en kommpis tog den en bit ner tryckte nöd stop och åkte upp igen (höll fan på att skita på oss)
Lilla utsiksplatsen i Rannebergen (angred)där e dören
Citera
2003-06-24, 03:05
äldre konto (old)
Ej medlem
Sjukhusen i Göteborg är förbundna med stora tunnlar i händelse av krig. Om man irrar omkring i östra sjukhuset kan man se tunneln som går in till stan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in