2008-10-17, 01:17
Medlem
No_Mores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alisa
För att vara lite onT så undrar jag vad som kan hända om man överdoserar lyrica?

Det är en undersökning som går under superhemliga namnet Project Eldkvarn. Vi ska fylla hans kroppsöppningar med lyrica till han helt enkelt inte kan vara mer "stuffed" och sen ska vi se hur han reagerar.

Jag tror han kommer vinna första banan i Street Fighter II. Visserligen inte mot min sjuåring, men mot datorn.
Citera
2008-10-17, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No_More
Det är en undersökning som går under superhemliga namnet Project Eldkvarn. Vi ska fylla hans kroppsöppningar med lyrica till han helt enkelt inte kan vara mer "stuffed" och sen ska vi se hur han reagerar.

Jag tror han kommer vinna första banan i Street Fighter II. Visserligen inte mot min sjuåring, men mot datorn.

Du gillar Neil Young va?
Citera
2008-10-17, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alisa
För att vara lite onT så undrar jag vad som kan hända om man överdoserar lyrica?

Dessa roliga saker kan hända.

Organsystem och Biverkningar

Immunsystemet

Frekvens okänd: Överkänslighet, angioödem, allergisk reaktion

Blodet och lymfsystemet

Sällsynta: Neutropeni

Metabolism och nutrition

Vanliga: Ökad aptit

Mindre vanliga: Anorexi

Sällsynta: Hypoglykemi

Psykiska störningar

Vanliga: Euforiskt stämningsläge, konfusion, irritabilitet, minskad libido

Mindre vanliga: Hallucination, panikattack, rastlöshet, agitation, depression, sänkt stämningsläge, humörsvängningar, depersonalisation, förvärrad insomnia, svårighet att finna ord, onormala drömmar, ökad libido, anorgasmi, apati

Sällsynta: Disinhibition, förhöjd sinnestämning

Centrala och perifera nervsystemet

Mycket vanliga: Yrsel, somnolens

Vanliga: Ataxi, koordinationssvårigheter, tremor, dysartri, minnesstörning, nedsatt uppmärksamhet, parestesi

Mindre vanliga: Synkope, stupor, myoklonus, psykomotorisk hyperaktivitet, ageusi, dyskinesi, postural yrsel, intentionstremor, nystagmus, kognitivstörning, talsvårigheter, hyporeflexi, hypoestesi, amnesi, hyperestesi, brännande känsla

Sällsynta: Hypokinesi, parosmi, dysgrafi

Frekvens okänd: Förlust av medvetandet, psykisk försämring, huvudvärk

Ögon

Vanliga: Dimsyn, diplopi

Mindre vanliga: Synförändringar, ögonsvullnad, synfältsdefekt, nedsatt synskärpa, ögonsmärta, astenopi, torra ögon, ökat tårflöde

Sällsynta: Perifer synbortfall, oscillopsi, förändrad perception av syndjupet, fotopsi, ögonirritation, mydriasis, skelögdhet, ljusare syn

Frekvens okänd: Keratit

Öron och balansorgan

Vanliga: Vertigo

Sällsynta: Hyperakusi

Hjärtat

Mindre vanliga: Takykardi

Sällsynta: AV-block I, sinustakykardi, sinusbradykardi, sinusarytmi

Frekvens okänd: Hjärtsvikt

Blodkärl

Mindre vanliga: Rodnad, vallningar

Sällsynta: Hypotension, hypertension, perifer kyla

Andningsvägar, bröstkorg och mediastinum

Mindre vanliga: Dyspné, nästorrhet,

Sällsynta: Näsblod, åtstramningskänsla i halsen, nasofaryngit, hosta, nästäppa, rinit, snarkning

Magtarmkanalen

Vanliga: Kräkning, muntorrhet, förstoppning, flatulens

Mindre vanliga: Bukutspändhet, gastroesofageal refluxsjukdom, ökad salivation, oral hypoestesi

Sällsynta: Ascites, pankreatit, dysfagi

Frekvens okänd: Svullen tunga, diarré, illamående

Hud och subkutan vävnad

Mindre vanliga: Papulösa utslag, svettningar

Sällsynta: Urtikaria, kallsvettningar

Frekvens okänd: Stevens-Johnsons syndrom, pruritus

Muskuloskeletala systemet och bindväv

Mindre vanliga: Muskelryckning, ledsvullnad, muskelkramp, myalgi, artralgi, ryggsmärta, smärta i armar och ben, muskelstelhet

Sällsynta: Rhabdomyolys, cervikalspasm, nacksmärta

Njurar och urinvägar

Mindre vanliga: Urininkontinens, dysuri

Sällsynta: Njursvikt, oliguri

Frekvens okänd: Urinretention

Reproduktionsorgan och bröstkörtel

Vanliga: Erektildysfunktion

Mindre vanliga: Fördröjd ejakulation, sexuell dysfunktion

Sällsynta: Amenorré, utsöndring från brösten, ömma bröst, dysmenorré, brösthypertrofi

Allmänna symtom och/eller symtom vid administreringsstället

Vanliga: Gångrubbning, berusningskänsla, trötthet, perifert ödem, ödem

Mindre vanliga: Fall, åtstramningskänsla i bröstet, asteni, törst

Sällsynta: Anasarka, feber, stelhet , förvärrad smärta

Frekvens okänd: Ansiktsödem

Undersökningar

Vanliga: Viktökning

Mindre vanliga: Förhöjt blodkreatininfosfokinas, förhöjt ALAT, förhöjt ASAT, minskning av antalet blodplättar

Sällsynta: Förhöjd blodglukos, sänkt blodkalium, minskning av antalet vita blodkroppar, förhöjt blodkreatinin, viktminskning

Efter utsättning av pregabalin vid korttids- eller långtidsbehandling har utsättningssymtom observerats hos några patienter. Följande symtom har förekommit: insomnia, huvudvärk, illamående, diarré, influensaliknande symtom, ängslan, depression, smärta, svettning och yrsel. Patienten bör informeras om detta vid behandlingens början.

Vid utsättning av pregabalin vid långtidsbehandling finns inga data på incidens och svårighetsgrad av utsättningssymtom i relation till behandlingens längd eller dos av pregabalin.

Överdosering (Läs mer om överdosering)
Vid överdoser om upp till 15 g har inga oväntade biverkningar rapporterats.

Efter lansering har de vanligast rapporterade biverkningarna efter det att pregabalin tagits i överdos varit somnolens, förvirring, agitation och rastlöshet.

Behandling av pregabalinöverdos bör omfatta allmän understödjande behandling och hemodialys kan ges vid behov (se avsnitt Dosering, Tabell 1).

Fest i helgen eller? Verkar vara en jätterolig medicin ju. Undrar hur man mår när man kliver av den? Ingen som vet eftersom inga långtidstudier gjorts. Så håll oss uppdaterade.
Senast redigerad av Harriett 2008-10-17 kl. 01:35.
Citera
2008-10-17, 07:45
Medlem
tantas avatar
Stess och lyrica av läkaren .

Hej fick igår lyrica och stesolid 5 mg , undrar vad som händer om lyrican inte tar bort min ångest, fick bara 1 recept på 25 st stess 5 men om inte lyrican funkar mot all den ångest och oro jag känner tror du då doktorn testar någon ny liknande eller kommer jag få mera stess(eller liknande) , som verkligen hjälper mig att klara dagen . ? Igentligen så biter knappt stessen men vet inte vad jag ska säga till doctorn . .

vågar man be om mer recept på stess när dom är slut ?

hon sa från början att jag bara fick dom tills lyrican börjar verka. .

Vilka mediciner testar man efter lyrica eller är det bara benzo som gäller efter det ?
Citera
2008-10-17, 07:55
Medlem
GaiNs avatar
Ge Lyrican en ärlig chans. Toppenmedicin både i sitt rätta syfte och att flumma lite på ibland. 600mg är la ungefär lämplig dos utan tolerans öht. Annars kring 1200mg. Nackdelen är att tolernasen snabbt skjuter i höjden.

Må väl
GaiN
Citera
2008-10-17, 09:11
Medlem
tantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaiN
Ge Lyrican en ärlig chans. Toppenmedicin både i sitt rätta syfte och att flumma lite på ibland. 600mg är la ungefär lämplig dos utan tolerans öht. Annars kring 1200mg. Nackdelen är att tolernasen snabbt skjuter i höjden.

Må väl
GaiN

okejokej ska ge den en chans men har fått mitrazapin (stavning) 30 mg om dagen nu ett tag men den tkr jag inte hjälper mig ett piss så undrar ifall lyrican är lika klen ? , för känner att dom stessen jag fick hjälper och gör mig till en normalt fungerande kille i samhället, men dock så har jag ätit piller innan så har lite tolerans men det är inget jag vågar berätta för min läkare för då kanske hon sätter tvärstopp på vad allt inom benso området ?

om nu inte lyrica funkar kommer hon fortsätta med stess isåfall ? eller kommer jag få gå igenom flera andra mediciner som inte är stess innan ?

Inte kul att må dåligt så är lite orolig.

(tar inte dessa för att flumma på utan för att jag ska klara av så simpla saker som t.ex prata med polare jag haft en bra kontakt med innan men klarar inte av sånna situationer bland folk, får nästan någon slags av paink. )

så lite råd vad jag skall säga till min doctor om inte lyrican biter ?
får en dos på lyrica 50 mg på morgon och 50 på kvällen
den dos läkaren har ordinerat är 30 mg mitrazapin och 5 mg möjligvis 10 om jag får en väldigt stark ångest..(har ätit mitrazepam i 30 dagar nu)

tror igentligen jag skulle behöva xanor eller något liknande för stessen biter mot min ångest vid de doser som läkaren ordinerat . fick 25 st stess 5 mg och det räcker inte så länge som hon har tänkt att jag ska ha dom , vågar man be om nytt recept ?

förlåt om jag varit otydlig i mitt meddelande.

Må väl alla Flashbackare.
Senast redigerad av tanta 2008-10-17 kl. 09:25.
Citera
2008-10-17, 10:33
Medlem
Tjohildas avatar
För det första är doserna Lyrica du ordinerats lite låga, men det är en bra dos att börja med. En normal dos efter några veckor ligger på 2x150 mg.

För det andra kan jag ge den glada nyheten att Lyrica gör att stesen biter lite bättre. Om du vill snabba på det ytterligare när du får ångest, lägg stesoliden under tungan och låt den smälta där, då går det fortare.
Citera
2008-10-17, 13:23
Medlem
Eldkvarns avatar
Kuken

Jaha, det här var ju jävligt kul. Tog denna utsökta combo igårkväll. Relativt höga mängder av båda godsakerna; vet inte hur mycket lyrica men ca 120 mg zolpidem i alla fall + en hel del alkohol.

Natten börjar nalkas folköl ska inhandlas på den nattöppna turken. När vi kommer ut ur porten bara brakar jag ihop med huvudet före, och blodvite uppstår. Jag blir buren en bit.

"Jag kan själv".

Brakar ihop igen, huvudet först, handlöst. Jag ser nu ut som Carrie på skolfesten, och mina kompisar ringer en ambulans, under tiden har någon charmig granne ringt snuten, alla blir förhörda, horan tvingar med mig till bilen där hon frågar om jag vill anmäla nån för slagsmålet, och jag förklarar att jag ramlat.

Hon tittar på mig med "Du-behöver-inte-försvara-honom-jag-vet-att-du-inte ramlat-i-trappan-minen", dvs lite snedvridet huvud, läpparna inböjda i munnen, och sorgsna ögon. Jag blir insläpad i en ambulans och buren på bår, på sjukhuset tar dom blodprov, syr, osv. Efter det har jag legat hela natten och väntat på frukost och blev vid halvelvaknycket ivägsläppt.

Jag är heeelt sönderslagen, dom har fått sy på två ställen, har skrubbsår i hela ansiktet, ont i knän, huvud och nacke.

Så... eh... skydda er ungdomar!
Senast redigerad av Eldkvarn 2008-10-17 kl. 13:26.
Citera
2008-10-17, 14:32
Medlem
tem04s avatar
Lyrika

Jag gav bort alla 200 st å ett recept på 100st. Killen blev skit glad......trodde ju att han skulle vara bussig mot mej å åtminstone kunna låna ut stesolid eller en Temme bara i 2 dagar men inte då........NU så sitter han du inne i 6 månader.
Hans kära flickvän kom å grina när han hade rätte ggn, å sa att hon höll på att döööö av sub avis så jag gav hon en temme, inte har man sett att hon har kommit....nääää bara ringt till frun å vill låna eller köpa en temme.
Sånt folk ska man inte ens hälsa på.
Citera
2008-10-21, 06:31
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harriett
Fest i helgen eller? Verkar vara en jätterolig medicin ju. Undrar hur man mår när man kliver av den? Ingen som vet eftersom inga långtidstudier gjorts. Så håll oss uppdaterade.
Herregud Harriett

Jag har gått på deb i två år. Klev av från 450 till 0 på en dag. Hände inte ett skit. Ett halvår senare - fortfarande inte ett skit.

Håller dock med om att det är en ruskig biverkningslista.
Citera
2008-10-21, 08:32
Medlem
On Steroidss avatar
Låter som en vanlig kväll på stilnoct överdos. Blodvite och sjukhus!

Varför tror endel att Lyrica ska bli narkotika klassat?
Är inte så insatt i Lyrica men undrar anledningen till en n-klassning.
Citera
2008-10-21, 10:49
Bannlyst
Jag får lyrica just för att den inte är vanebildande, tsm benso som jag har varit beroende av. Enligt min läkare är lyrica inte heller svårt att sätta ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in