2008-09-27, 21:50
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Butcher82
Vore kul å höra något om den där "Alexander Daigle". Kommer ihåg att det snackades mycket om honom i mitten av 90-talet. Vad hände senn? Hade för övrigt honom på hockeybild.

Står lite på imdb.com om det nu är han, verkar ju så.

http://www.imdb.com/name/nm1388997/bio

"Upset Ottawa Senators management when he appeared in a full page ad for Score hockey Hockey Cards in a nurse's uniform"

haha
Citera
2008-09-28, 01:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KissMattan
Simon Skoog - hypades av många då har var en stor stark svensk back i J-landslaget. Hans utvecklingskurva har inte direkt vart spikrak och han spelar numera i Olofström.

Har visst haft en del privata problem. Kom visst aldrig riktigt över att Sanna Nielsen dumpade honom för en annan snubbe samma sommar som han skulle lämna Mörrum för spel med HV.
Citera
2008-09-28, 01:43
Bannlyst
Finns hur många som helst som varit jättetalanger men som sedan inte blivit något.

Vissa har redan nämnts men det finns många fler. Här är några jag kommer på, så här på rak arm:

Calle Söderberg, f
Pär Arlbrandt, f
Jonas Soling, f
Johan Witehall, f
Joakim Persson, mv
Martin Wiita, f
Ulf Sandström, f
Patrik Backlund, mv. (står noterad för två matcher för Luleå och som spåddes bli en stabil elitseriekeeper)
Magnus Eriksson, mv

Edit: Såg nu att Wiita redan nämnts.
Citera
2008-09-28, 03:57
Medlem
dasRubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Finns hur många som helst som varit jättetalanger men som sedan inte blivit något.

Vissa har redan nämnts men det finns många fler. Här är några jag kommer på, så här på rak arm:

Calle Söderberg, f
Pär Arlbrandt, f
Jonas Soling, f
Johan Witehall, f
Joakim Persson, mv
Martin Wiita, f
Ulf Sandström, f
Patrik Backlund, mv. (står noterad för två matcher för Luleå och som spåddes bli en stabil elitseriekeeper)
Magnus Eriksson, mv

Calle Söderberg? Om du menar Calle Söderberg som spelar i MIF Redhawks så måste du ju skoja. Han kan fortfarande bli hur bra som helst, och platsade för bara några veckor sedan i A-landslaget.
Citera
2008-09-28, 04:05
Medlem
kroems avatar
Klevis, Har du några historier om målvakterna i din lista? Typ, när dom hyllades etc. (Alltid kul med målvaktshistorier )

F.ö. håller jag väl med föregående talare om Söderberg, han ses väl ändå fortfarande som talang.
Citera
2008-09-28, 10:50
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dasRuben
Calle Söderberg? Om du menar Calle Söderberg som spelar i MIF Redhawks så måste du ju skoja. Han kan fortfarande bli hur bra som helst, och platsade för bara några veckor sedan i A-landslaget.

Kan bli ja. Men har inte blivit. Samma med Gistedt.

Calle Söderberg är 22 nu så jag tycker han passar i tråden.
Citera
2008-09-28, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis

Calle Söderberg, f
Pär Arlbrandt, f
Jonas Soling, f
Johan Witehall, f
Joakim Persson, mv
Martin Wiita, f
Ulf Sandström, f
Magnus Eriksson, mv

Du verkar glömt en av de största, Ryno som finns i "ditt" lag, aik.
Sen finns ju Umicevic i SSK, Fransson i LHC, Davidsson var väl relativt stor talang, Lars Jonsson. Sjöström, Jens Karlsson. Tom Wandell, var väl bäst av alla i TV-pucken för nått år sen (enligt experterna iaf). Enroth som redan påpekats,
Citera
2008-09-28, 11:17
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Sen finns ju Umicevic i SSK, Fransson i LHC, Davidsson var väl relativt stor talang, Lars Jonsson. Sjöström, Jens Karlsson. Tom Wandell, var väl bäst av alla i TV-pucken för nått år sen (enligt experterna iaf). Enroth som redan påpekats,

Jonas Enroth? Han som var Elitseriens bästa målvakt förra året?
Citera
2008-09-28, 11:26
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Kan bli ja. Men har inte blivit. Samma med Gistedt.

Calle Söderberg är 22 nu så jag tycker han passar i tråden.

Gistedt? Debut i ES som 18:åring. Draftad som nr: 36.
Kontrakt med Phoenix, har gjort en ok debut over there.

Du får nog vänta lite innan du sågar honom.
Citera
2008-09-28, 11:41
Medlem
leznacs avatar
Citat:
Jhonas Enhroth f.d SSK numera i Buffalo? om det är honom du menar så får du utveckla varför du anser honom hör hemma i den här tråden
Citera
2008-09-28, 11:49
Bannlyst
Min teori är att på tok för många spelare är lata. Dessa talanger, som har fått mycket gratis (pga bra gener) kanske aldrig har behövt kämpa särskilt hårt. Nu när de går emot och de måste ge järnet på varje träning tryter säkert motivationen hos vissa spelare. En del kan säkert också förklaras med ren otur men annars verkar det konstigt. Fysiken kan alla träna upp men talang är något man föds med.
Citera
2008-09-28, 12:33
Medlem
Crazy JOs avatar
Citat:

Jag fattar inte vad nån av dessa spelare gör i denna tråd ???
Alla spelar ju iaf i elitserien.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in