2008-09-16, 21:03
Medlem
elidahmes avatar
Min kille ska åka på kryssning med några kompisar, vissa singlar, vissa har tjejer.
Svartsjuk som jag är målade jag fan på väggen och tänkte mig hela hytten full med packade brudar med tuttarna halvvägs ur bh:n och en tredjedel av taxfree-butiken i väskorna, fnissandes och åmandes runt i nån slags halverotisk ass-shaking session... Ok kanske inte riktigt så, men inte långt ifrån.

Självklart sa jag inte detta till honom utan jag sa helt enkelt att jag kände mig orolig när han ska åka på kryssning med singelkillar. (Det är väl inte bara jag i hela världen som vet hur singelkillar beter sig på kryssning?)
Detta urartade tillslut till ett mindre gräl.

Min fråga är, har jag ingen som helst rätt att uttrycka att jag är orolig över kryssningen? Är jag helt jävla dum i huvudet som ens känner oroskänslor?

Skulle vara trevligt att få en objektiv synpunkt.
Citera
2008-09-16, 21:07
Medlem
Kryssning själv, utan sin tjej är tråkigaste som finns. Det är klart man vet vad som kommer hända när tjejen inte har koll på en .

Ville bara späda på din svartsjuka lite! Han kommer sköta sig om han är hyffens kille! Dont you worry, vi upptagna killar gillar få uppmärksamhet från tjejer, allt bara för att säga "Sorry gumman jag är upptagen!"
Citera
2008-09-16, 21:09
Medlem
BBMBBs avatar
Nu känner ju jag inte din kille utan det gör ju bara du, men det känns som du inte litar allt för mycket på han. Jag är singel och har åkt med kompisar som har förhållande och dom har klarat sig utan att hålla på med första bästa donna på båten
Citera
2008-09-16, 21:09
Medlem
elidahmes avatar
Ja, det är ju lite problemet, han känner att jag inte litar på honom.
Det gör jag väl egentligen, men inte på fulla brudar..... >.<
Citera
2008-09-16, 21:12
Medlem
BBMBBs avatar
ja du är ju inte den första att riva upp himmel och jord för att pojkvän/flickvän bestämmer sig för att åka på kryssning själv med polare finns ju en anledning varför båten kallas för klamydia expressen, men som sagt bara för att brudarna är på behöver inte han vara det
Citera
2008-09-16, 21:13
Moderator
^Eazs avatar
Uppmärksamhet när man är upptagen är trevligt, tror jag även ni tjejer tycker

Men som ovan talare sade, att säga till damer att "Tyvärr, mitt hjärta tillhör någon annan" är skönt. Man får bekräftelse för sitt utseende/still, gör under för självförtroendet.

Frågan är följande: Litar du på din kille generellt? Om han går ut med polare i hemma i stan, litar du på han där?

Om svaret på den frågan är ja. Så tycker jag att du ska försöka släppa din svartsjuka. Otrohet är något som kan ske, men det är lika stor risk hemma också. Det jag menar är, att är förhållandet menat så kommer han inte vara otrogen. Om förhållandet inte är så seriöst, så kan han lika gärna vara otrogen hemma.
Citera
2008-09-16, 21:15
Medlem
elidahmes avatar
Nä det är alldeles sant.
Nu ska jag lyssna på er och ta och lugna ner mig lite. Inte för att jag var särskilt hispig direkt haha, men det är lika värdelöst att bli utsatt för en surfittig flickvän som att vara en
Citera
2008-09-16, 21:17
Bannlyst
Det är honom du ska lita på, han kan ju sätta på grannen eller någon kollega likväl som en slyna på finlandsfärjan.

Seriöst, det är ok att du är orolig men att framföra det till honom är samma som att säga att "jag litar inte riktigt på dej". Klart han snear ur.

Försök att ha lite högre tankar om din kille, han kanske bara bastar, bubblar, smörgåsbordar och krökar ner sej lite och sedan sover bort fyllan ensam i hytten medans de andra sexar som galningar i någon sunkig C hytt.
Citera
2008-09-16, 21:33
Medlem
elidahmes avatar
Tack så mycket för era svar.
Och ja, jag kan nog se att det kan anses som att jag inte har särskilt högt förtroende för honom.
Fy nu har jag dåligt samvete.
Citera
2008-09-16, 22:57
Medlem
mats.nystroms avatar
Man behöver inte få ligga bara för att man är på kryssning...

Helt seriöst - litar du på honom när han står på torra landbacken kan du lita på honom till sjöss också.
Är han den trogna typen så är han det överallt.
Är han det inte så tycker jag inte att du ska göra skillnad på vilket transportmedel han väljer.

Kryssningar är roliga. Men det behöver inte betyda att man nyttjar de friheter internationellt vatten innebär.
Citera
2008-09-16, 22:59
Medlem
Jensofswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elidahme
Min kille ska åka på kryssning med några kompisar, vissa singlar, vissa har tjejer.
Svartsjuk som jag är målade jag fan på väggen och tänkte mig hela hytten full med packade brudar med tuttarna halvvägs ur bh:n och en tredjedel av taxfree-butiken i väskorna, fnissandes och åmandes runt i nån slags halverotisk ass-shaking session... Ok kanske inte riktigt så, men inte långt ifrån.

Självklart sa jag inte detta till honom utan jag sa helt enkelt att jag kände mig orolig när han ska åka på kryssning med singelkillar. (Det är väl inte bara jag i hela världen som vet hur singelkillar beter sig på kryssning?)
Detta urartade tillslut till ett mindre gräl.

Min fråga är, har jag ingen som helst rätt att uttrycka att jag är orolig över kryssningen? Är jag helt jävla dum i huvudet som ens känner oroskänslor?

Skulle vara trevligt att få en objektiv synpunkt.

Vad jag undrar är om din kille grälade eftersom han är rädd för att du har rätt, eller för att dina anklagelser är helt befängda.

Något av alternativen stämmer
Citera
2008-09-16, 23:06
Medlem
Späks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elidahme
Tack så mycket för era svar.
Och ja, jag kan nog se att det kan anses som att jag inte har särskilt högt förtroende för honom.
Fy nu har jag dåligt samvete.

Är han förtjänt av ditt förtroende?

Du har all rätt att uttrycka din oro, på ett sansat vis.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in