2008-09-14, 19:23
Medlem
Jag planterad nio st ducksfoot i början på juni och de är ca en halv meter höga nu i mitten av september och bladen börjar vissna. De har dock inte blommat det minsta, vad beror det på. De står i trånga krukor, ca: 12-15 cm, kan det vara orsaken?
Citera
2008-09-14, 19:27
Medlem
Himmler!s avatar
Flyttar till drogodling.

Mod.
Citera
2008-09-15, 06:59
Medlem
först av allt.

Inne/ute odling?
Har du satt dom i 12/12 ljuscykel isf?
Vad kör du med för ljuskälla till dem?

Svårt att veta för det kan bero på många faktorer
Men jag antar att du kan en del om CB odling eftersom dem överlevt det ostabilare stadiet.

Ducksfoot ska vara rätt svårodlad enligt vad jag läst. Inte direkt den stabilaste strainen som breedats.

Piz
GA
Citera
2008-09-15, 11:40
Medlem
Vaart någomnstans i sverige bor du ungefär? Dockfoot måste ha väldigt mära 12/12 i lljuscykel för att blomma
Citera
2008-09-15, 16:37
Medlem
ducksfoot

Det är en uteodling. Jag köpte ducksfoot (frön) då de skulle börja blomma av sig själv. Dvs de behöver inte någon ljuscykel utan börjar i princip blomma på en gång. De hoppar alltså över den vegetativa delen. Jag bor i hälsingland växtzon fyra är det visst.
Citera
2008-09-15, 16:47
Medlem
Duckfoot är INTE autoblommande. Den blomamr efter ljuscykel. Den funkar att odla i zon 1 långt ner i skåne där ljuset kan bli näst intill 12/12. Så jo, den styrs visst av ljus. Lowryder och dess korsningar däremot styrs inte av ljus utan ålder.
Citera
2008-09-15, 18:34
Medlem
Denoms avatar
Var i Sverige (eller annat land) bor du? Ju längre söderut desto tidigare blommar plantorna.
Citera
2008-09-15, 23:12
Medlem
Ducksfoot hinner nästan aldrig blomma färdigt i Sverige om det inte blir en rekord-solig höst. En bekant satte ut 15st i maj, 5 flickor har överlevt men blomningen har precis satt igång. Mao inte en strain för vanliga svenska förhållanden.. (ZON 1)

Så snacket om att de skulle vara autoblommande är felaktigt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in