Jag har aldrig använt det och mina föräldrar gav mig frikort från floursköljningen i plugget. Så jag har alltid varit smart, snygg och frisk
Jag är mycket skeptisk till flourid...vad jag förstår så är det i snitt en tand som slipper hål av flouranvänding enligt positiva studier och det skall man väga upp mot eventuella risker med hur det påverkar en med t.ex. benskörhet eller eventuella fördummande effekter.
Det förefaller även mycket märkligt hur man ser till att folk får i sig flourid.
Vi här i Sverige slipper det i vårt kranvatten, men det tillsätts i t.ex. ramlösa.
Skall man ta flourid så skall man definitivt göra det i kontrollerade doser då det är giftigt och för mycket kan utan tvivel ge skador.
Så varför uppmuntrar man inte folk att ta det som sugtabletter eller munsköljning istället för i tandkräm och dricksvatten där man har mycket dåligt kontroll på att man får i sig rätt mängd?
Jag är även mycket skeptisk till hur det var en representant för aluminiumtillverkare (som hade mängder med flourid som en restprodukt de hade problem med att bli av med) som fick till stånd flourideringen av dricksvatten i USA.
I USA är det även förenat med uteslutning ur tandläkarförbundet att kritisera flourid, och har man inget att dölja tycker jag det är märkligt att inte vara öppen för en debatt.
Vissa platser kan ha en lite låg naturlig flouridhalt i vattnet och då kan man dricka lite te utan mjölk. Men mig får de inte att proppa i sig deras giftiga industriavfall utan mer övertygande argument än att det kanske räddar en tand från ett hål.