2008-09-08, 12:09
Medlem
Tja är så att jag är lite oerfaren fiskare som nu intresserat mig lite mer och köpt ett nytt hasselspö och skulle gärna ha lite enklare tips på ställen att åka å fiska nära Stockholm!
Tack på förhand!
Citera
2008-09-08, 12:11
Medlem
jerkuss avatar
Det är en jävla massa hoppande av saker och ting i strömmen, vid slussen, men de jävlas bara med en. Inget nappar.
Citera
2008-09-08, 12:13
Moderator
nobodys avatar
Vad är det du vill fiska?
Citera
2008-09-08, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nobody
Vad är det du vill fiska?

Som sagt jag är nybörjare och kan inte mycket vad å vart det finns olika sorters fiskar, så om ingen har något speciellt tips att fiska något på någe ställe så håller väll jag mig till vanliga fiskarna aborreå gädda, men att prova nytt är jag väll intresserad av! Som sagt har du någe tips på något fiske av nått annat nånstans så tala gärna om det !
Citera
2008-09-08, 15:26
Medlem
BBMBBs avatar
Du har fina fiskevatten runt om i roslagen. kommer inte på något namn nu på rak arm men det är nästan bara att åka ut och slänga i vid första bästa vatten där
Citera
2008-09-08, 16:49
Medlem
P.Gs avatar
På Djurgården (både i Djurgårdsbrunnsviken och på "utsidan") så går det lätt att fiska från land. Var ett par år sedan jag själv var där nu, men när jag var där förr så brukade det oftast gå helt ok. Gädda är det som gäller då naturligtvis. Undvik att fiska där på fina dagar, mycket folk med många idiotiska frågor.
Citera
2008-09-08, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
På Djurgården (både i Djurgårdsbrunnsviken och på "utsidan") så går det lätt att fiska från land. Var ett par år sedan jag själv var där nu, men när jag var där förr så brukade det oftast gå helt ok. Gädda är det som gäller då naturligtvis. Undvik att fiska där på fina dagar, mycket folk med många idiotiska frågor.

Haha okej då tar jag å går dit när det spö regnar så slipper jag idioter om dom inte e så dumma att vara där å gå när det regnar förståss
Citera
2008-09-09, 00:34
Moderator
nobodys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuff
Som sagt jag är nybörjare och kan inte mycket vad å vart det finns olika sorters fiskar, så om ingen har något speciellt tips att fiska något på någe ställe så håller väll jag mig till vanliga fiskarna aborreå gädda, men att prova nytt är jag väll intresserad av! Som sagt har du någe tips på något fiske av nått annat nånstans så tala gärna om det !
Gålö för lite havsöring vår och höst och i strömmen tas det en hel del öring med.
Vill du fiska regnbåge finns det flera sjöar i stockholm.
Ett tips kolla denna sida för mer info om fiske i stockholm http://www.stockholm.se/Global/Stads%c3%b6vergripande%20%c3%a4mnen/Kultur%20%26%20Fritid/Friluftsliv/Fiske/Fiskeguide%202008.pdf.
Citera
2009-01-26, 20:38
Bannlyst
Drevviken är bra för gös och gädda. Dessutom nära till sjön Flaten som är något mindre. Stora abborrar där.
Citera
2009-01-26, 20:53
Medlem
Farfarsfars avatar
Hur är Nackareservatet och de sjöar som finns där?

Var köper man fiskekort, om det nu behövs?

MVH/FFF
Citera
2009-01-26, 20:54
Medlem
brunstigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F8g3l-F3n1x
Drevviken är bra för gös och gädda. Dessutom nära till sjön Flaten som är något mindre. Stora abborrar där.

Intressant, hur stora tror du? Kilot?
Citera
2009-01-28, 16:26
Medlem
roppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunstig
Intressant, hur stora tror du? Kilot?
Fyra-fem...

TS: Du kan i princip fiska vart som helst längs mälarens kanter. Tar du bilen ut mot svartsjölandet/ekerö så blir det ännu bättre. Fina gäddvatten där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in