2008-09-04, 21:17
Medlem
WaRs avatar
https://www.flashback.org/faq.php?s=&do=search&q=sej&match=all&titlesonly=0

Skämt åsido, "mej", "dej", och "sej"? Vilken människa använder dessa ord seriöst? Och varför brukas sådant ospråk i Flashback Forums FAQ? Är det ett skämt?
2008-09-04, 21:23
Medlem
JockeMedEnKnivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaR

Skämt åsido, "mej", "dej", och "sej"? Vilken människa använder dessa ord seriöst? Och varför brukas sådant ospråk i Flashback Forums FAQ? Är det ett skämt?
jag brukar också vara lite för dum och skriva "sej". lite dumt eftersom jag stör mej(!) på andra som gör det, och det är inte direkt svårare att skriva "sig".

men jag håller med om att det ser dumt ut i FAQn
2008-09-04, 21:23
Medlem
Owes avatar
Dom kanske syftar på fisken "sej"
2008-09-04, 21:26
Medlem
Dårhushjons avatar
Han som skrev det kanske var jättehungrig & sugen på fiskpinnar.
2008-09-04, 21:31
Medlem
Citat:

Det är vedertaget att om ett ord används i tillräckligt stor omfattning finns det. Det är genom språkbruk språken förändras, oavsett vad vi anser om de som skriver i talspråk.
Din åsikt om detta får väl tas med en nypa salt då egenheten faktiskt används även i Flachbacks FAQ.
Senast redigerad av catami 2008-09-04 kl. 21:34.
2008-09-04, 21:35
Medlem
frugimmels avatar
Man kanske vill vara lite mysretro? Ungefär som de velourpellar som skriver "apelsinjos".
Ninnaninnaninnanna... ninannannaninna...

2008-09-04, 21:40
Medlem
WaRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Det är vedertaget att om ett ord används i tillräckligt stor omfattning finns det. Det är genom språkbruk språken förändras, oavsett vad vi anser om de som skriver i talspråk.
Din åsikt om detta får väl tas med en nypa salt då egenheten faktiskt används även i Flachbacks FAQ.

Jag påpekar att en sak är fel, och ditt svar är att det inte alls är fel eftersom att det är fel? Förstår inte riktigt ditt resonemang. "Dej/mej/sej" är inte korrekt eller seriöst språkbruk, om du nu vill vara demokratisk så gör en undersökning, jag tror att pöbeln håller med.
2008-09-04, 22:34
Medlem
csts avatar
Citat:
Jag påpekar att en sak är fel, och ditt svar är att det inte alls är fel eftersom att det är fel? Förstår inte riktigt ditt resonemang. "Dej/mej/sej" är inte korrekt eller seriöst språkbruk, om du nu vill vara demokratisk så gör en undersökning, jag tror att pöbeln håller med.
Jag är definitivt på din sida. Tycker att det blir jobbigt att läsa texter som innehåller för mycket talspråk.
2008-09-04, 23:34
Medlem
El Zorros avatar
Låst

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här