Jag behöver tips!
Jag är tillsammans med en kille från Irak, vi delar samma religion alltså vi är kristna, men vi kommer från helt olika kulturer (jag är född och uppvuxen i Sverige, han i en muslimsk kultur om ni förstår orkar ej förklara närmare).
Saken är den att vi har nu varit tillsammans ett par år, sedan han kom till Sverige, jag älskar honom otroligt mycket och han mig, vi har träffat varandras familjer och allt fungerar utmärkt.
Han säger dock ofta att han aldrig skulle kunna gifta sig eller bilda familj med en kvinna som inte är från hans land och som inte delar hans kulturella värderingar. Rak på sak; han kan inte tänka sig en framtid med mig, han menar på att vi är tillsammans här och nu framtiden får utvisa vad som sker, vi kan lika gärna bli överkörda imorgon - tänket, om ni förstår.
Saken är också den att han är otroligt kontrollerande och svartsjuk helt taget ur luften vissa stunder, humöret svänger som utav helvete men för det mesta är det ok. Han är såndär som vill att sin kvinna inte ska supa, röka, festa, äta för mycket utan helst sitta hemma och vara duktig. Jag gråter ett par ggr i veckan pga honom för ibland blir han så ilsken och säger saker för att såra mig, som att försöka göra mig svartsjuk ex.
Jag är lycklig tillsammans med honom nu, men är det inte bara utnyttjeri det här? Ska man leva tillsammans med en kille som inte kan tänka sig en framtid tillsammans med en? Varför är han så kontrollerande och svartsjuk om jag inte ens är "den rätte" för honom då borde han ju inte bry sig nämnvärt? Skadar jag mig själv mer i relationen eller bör man lämna en sådan här relation?
Jag är så jävla kär, men samtidigt så jävla ledsen, hjälp mig med tips, hur ser ni på saken?!!??
( Jag är 22, han 28 )