2008-08-29, 01:56
Medlem
Schlafwandlers avatar
Jag blev inte för så länge sedan medlem och såg då att totala antalet inlägg på FB närmade sig 12 miljoner. Sedan sköt antalet inlägg i höjden och någon månad senare är det över 12 215 000. Kan det verkligen stämma? Givet antal år som FB existerat borde väl det totala antalet vara långt större, eller är det bara så att folk har skrivit som galna sista tiden?
Citera
2008-08-29, 02:01
Medlem
st0ckiss avatar
Skulle tro att FB har blivit mer känt bland "normalt" folk idag. Idag kommer ju allsköns idioter hit. Fattiga studenter, äckliga wt-morsor, nötter som inte kan koka vatten ens och vill ha hjälp/snacka skit
Citera
2008-08-29, 02:06
Medlem
Ung_Fascists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Skulle tro att FB har blivit mer känt bland "normalt" folk idag. Idag kommer ju allsköns idioter hit. Fattiga studenter, äckliga wt-morsor, nötter som inte kan koka vatten ens och vill ha hjälp/snacka skit

Så har det väl varit dom senaste åren?
Citera
2008-08-29, 02:06
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlafwandler
Givet antal år som FB existerat borde väl det totala antalet vara långt större, eller är det bara så att folk har skrivit som galna sista tiden?
Det postas i snitt ~5,500 inlägg/dag, vilket inte är alltför pjåkigt.
Citera
2008-08-29, 02:30
Medlem
503s avatar
Citat:

Till skillnad från förr?
Citera
2008-08-29, 02:44
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ung_Fascist
Så har det väl varit dom senaste åren?
Ja, det är ju ni snorungar som pallrat er hit på senaste tiden som står för den allt högre postfrekvensen.

Förr var det inte alls lika mycket folk här. Men sen FB blev stort så kommer ni folk hit enbart för att det finns en massa andra här, och då kommer ni oavsett vad som är topic i forumet.
Citera
2008-08-29, 05:33
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Tycker att det har blivit seriösare nu. I början av forumets existens så var det mycket mer skitinlägg.
Citera
2008-08-29, 07:49
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 503
Till skillnad från förr?

Visst fanns det en del svenssons och vanliga idioter här förut, men inte alls i samma omfattning som nu.

För några år sen var Flashback fortfarande underground, idag har det blivit ett svenssonforum nästan, men jag gillar det ändå
Citera
2008-08-29, 13:28
Medlem
Schlafwandlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Ja, det är ju ni snorungar som pallrat er hit på senaste tiden som står för den allt högre postfrekvensen.

Förr var det inte alls lika mycket folk här. Men sen FB blev stort så kommer ni folk hit enbart för att det finns en massa andra här, och då kommer ni oavsett vad som är topic i forumet.

Jag vet inte om det var meningen att jag skulle ta till mig, men jag roade mig med lite statistiska uträkningar.

Squalo - medlem aug 2004 = 18 167 inlägg.
Jag - medlem jul 2008 = 56 inlägg.

Squalos snitt per månad (48 månader) = 378,48 inlägg.
Mitt snitt per månad (2 månader) = 28 inlägg.

Det får väl tala för sig själv...

Nu kan det ju bara vara så att Squalo har +10 vettiga inlägg per dag. Om det säger jag ingenting. Men det besvarar i alla fall inte min inledande fråga.
Citera
2008-08-29, 14:57
Medlem
arvid89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlafwandler
Jag vet inte om det var meningen att jag skulle ta till mig, men jag roade mig med lite statistiska uträkningar.

Squalo - medlem aug 2004 = 18 167 inlägg.
Jag - medlem jul 2008 = 56 inlägg.

Squalos snitt per månad (48 månader) = 378,48 inlägg.
Mitt snitt per månad (2 månader) = 28 inlägg.

Det får väl tala för sig själv...

Nu kan det ju bara vara så att Squalo har +10 vettiga inlägg per dag. Om det säger jag ingenting. Men det besvarar i alla fall inte min inledande fråga.
Vad skulle din "statistik" indikera?
Mer än 10 vettiga inlägg varje dag, det var inte illa, bra jobbat Squalo!
Citera
2008-08-29, 15:38
Medlem
Schlafwandlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arvid89
Vad skulle din "statistik" indikera?
Mer än 10 vettiga inlägg varje dag, det var inte illa, bra jobbat Squalo!

Jag besvarar din fråga så att svaret blir tydligt (för till och med dig):

Det går inte enbart att förklara det stora antalet nya inlägg med att nya medlemmar skriver dem. Det skulle statistiken bevisa - i alla fall i detta specifika fall. Du kan väl ändå inte vara så bakom flötet att du tror att jag besvarat min egen fråga genom denna banala jämförelse?

Angående tio vettiga inlägg. Jag såg ett i följande tråd:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=735705

Sedan fick jag sura uppstötningar och ansåg mig inte behöva veta mer för att klart kunna bestrida din tanke om "tio vettiga inlägg". Om vi tar bort per dag till totalt kanske det skulle stämma. Men inte ens det är jag säker på.
Citera
2008-08-29, 16:29
Medlem
ChristianXs avatar
Här finns lite statistik, men tyvärr har den inte kunnat uppdateras sedan vi gick över till SSL.

http://www.big-boards.com/board/970
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in