Hej!
Ta airasia från bkk till siem reap ell phnom penh, visum löser sig på flygplatsen. Från PP är det ett par timmar med buss/taxi till badorten du vill till,finns sjukt många ställen att bo på där så ni behöver inte boka innan, Om ni är i kambodja ska ni inte missa ankor wat för allt i världen helt sjukt vackert och ett minne för livet. Ni behöver kanske 3-4 dagar i ankor och 2-3 dagar i PP (som enligt mig inte är en speciell stad,bkk är en sjukt mycket intressantare stad och har massa mer saker att erbjuda.) Jag tycker inte ni ska rida elefant då djuren oftast inte mår av det bra av olika anledningar. Försök att ta er till öarna utanför Sihanoukville, as nica och väldigt lugna och öde. Mitt råd blirr alltså flyg till PP sen siem reap sen vidare mot havet. Därifrån kan ni ta er med båt eller buss till koh kong där ni reser vidare till thailänska gränsen och staden trat. Från trat har ni färjor över till koh chang (bo på oasis bungalows på lonely beach!) eller tar ni färjorna ut till koh mook eller koh kood eller nån utav de andra små öarna. Jag tycker ni har ett lite väl tight schema. jag o tjejen var iväg på en snabbresa förra året på tre veckor och vi var i bkk ett par dagar sen resten av tiden på koh chang o öarna där omkring.
Testa sök funktionen här om ställerna eller på
www.backpacking.se.
Pm om andra frågor.
jag ker till kambodja om tre veckor så jag kan säkert uppdatera er på info.