Köpte Jörnmarks senaste bok och blev då inspirerad och intresserad, så när jag var en sväng i Blekinge igen så kikade jag in till "Mastens" festplats. Tog lite kort för er som är intresserade.
http://www.pixbox.se/alb_show_id952577_page0.html
Jävligt intressant ställe, men samtidigt lite sorgligt och vemodigt. Var enl Jörnamarks bok Sveriges 3.e största folkpark ett tag, mitt ute i ingenstans liksom. Har varit festplats/folkpark, camping och vandrarhem, därav de inredda rummen. Bakom stora scenen finns några rum som är helt fullklottrade från golv till tak med autografer, teckningar gjorda av de som spelat där. Allt från Ingmar Nordströms som spelat där varje midsommar sen 50 talet, till Freestyle och Hoola Bandoola.
Masten råkade ut en tragisk händelse 1981 på Valborg när Gyllene Tider skulle spela, pga av publiktrycket klämdes 3 ungdomar ihjäl vid insläppet.
Fascinerande ställe som enl ryktet ska rivas och ge plats för villor, det ligger mkt vackert vid havet.
Hoppas bara att någon intresserad av musikhistoria tar hand om alla autograferna, jag har aldrig sett nåt liknande. Vet inte riktigt hur det skulle går till praktiskt bara.