2008-08-03, 20:11
Medlem
Hej
Jag ska nu köpa en MacBook och har då tänkt beställa från USA.
Jag undrar om det är någon här som gjort det och kan då säga vad han/hon tyckte om köpet om det gick smidigt och så.
Sen hur är garantin vid ett sånt köp?

MVH
Fatial
Citera
2008-08-03, 20:13
Medlem
Menas avatar
rätta mig gärna om jag har fel men garantin funkar väll hela världen runt så att säga så länge man köper Apples försäkring
Citera
2008-08-03, 20:16
Medlem
freedom291s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mena
rätta mig gärna om jag har fel men garantin funkar väll hela världen runt så att säga så länge man köper Apples försäkring
Ne du måste åka tillbacka till usa tror jag, har hört att de är så om man köper en kamera där.
Citera
2008-08-03, 20:24
Medlem
Chanseys avatar
Apples garanti är alltid worldwide. Även den 1åriga garantin som ingår utan applecare. Jag har lagat amerikanska ipods och macar i sverige. Man behöver inte ens kvitto. Apple scannar bara serienumret.
Citera
2008-08-03, 20:27
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chansey
Apples garanti är alltid worldwide. Även den 1åriga garantin som ingår utan applecare. Jag har lagat amerikanska ipods och macar i sverige. Man behöver inte ens kvitto. Apple scannar bara serienumret.

Jag har sett att apple care finns att köpa på ebay, till betydligt lägre priser än i Sverige. Någon som har erfarenheter av det?
Citera
2008-08-03, 21:03
Medlem
freedom291s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chansey
Vad nice tack för info, bra att veta nästa gången man åker till usa
Citera
2008-08-03, 22:36
Medlem
Timjan256s avatar
Har köpt en AC-garanti för 1000 spänn (istället för 3000 kr) på Ebay. Sparade alltså 2 laxar! Säljaren var en nätbutik i Australien och levererade koden, via mejl, inom ett dygn. Sedan registrerade jag min macbook på Apples support sidor. Koden var helt korrekt och fick bekräftat att garantin utökades med två år. Jag tror att det är väldigt liten risk att bli blåst på Ebay. Det är seriösa säljare som kontrolleras kontinuerligt och är det någon som inte håller vad dom lovar dras tillståndet in. Desutom betalar man med Pay Pal.
Citera
2008-08-03, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
Jag har sett att apple care finns att köpa på ebay, till betydligt lägre priser än i Sverige. Någon som har erfarenheter av det?

Jag köpte även jag Apple Care till min Macbook på eBay för 1200kr (istället för 3000kr i sverige). Fick en kod till min mail inom 24h.

funkar perfekt
Citera
2008-08-04, 00:48
Medlem
boniss avatar
köpte också precis applecare på ebay för en tusenlapp. Varför vet jag inte riktigt men får väl hoppas det blir värt det någon gång i framtiden. =)
Citera
2008-08-04, 07:09
Medlem
Not_mes avatar
Tack för era svar, då ska det investeras i AC innan min korta garanti går ut!
Citera
2008-08-04, 07:25
Medlem
Timjan256s avatar
Kom ihåg att det inte finns åäö på amerikanska tangentbordet. Att byta till svensk kostar ca 2000 kr på serviceställe.
Dessutom blir den svårsåld om du vill sälja den vidare.
Citera
2008-08-04, 12:38
Medlem
skinner5000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timjan256
Kom ihåg att det inte finns åäö på amerikanska tangentbordet. Att byta till svensk kostar ca 2000 kr på serviceställe.
Dessutom blir den svårsåld om du vill sälja den vidare.
Datorerna har lika många tangenter, skillnaden är bara att å,ä,ö är ersatt men några "teckenknappar" därför kan man lätt ändra konfiguration i datorn bara.

Däremot går det inte att beställa från amerikanska Applestore direkt till Sverige utan man får åka till USA och köpa datorn alt be någon man känner köpa den i USA och skicka den till dig (kan kosta endel så kolla upp frakten innan).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in