2008-07-28, 03:14
Medlem
Hard Rides avatar
Jag är intresserad av att diskutera det systematiska folkmordet som riktades mot tyskar under och efter andra världskriget. Vilka bevis finns för och emot? Hur många omkom i Dresden? Hur många mördades av Röda Armén?
Citera
2008-07-28, 03:15
Medlem
Hard Rides avatar
http://fas.motpol.nu/?p=930

Varför är detta så pass nedtystat?
Citera
2008-07-28, 03:16
Medlem
Hard Rides avatar
Stämmer 200 000-siffran för Dresden? Jag har läst nånstans att man reviderat ner den på sistone?
Citera
2008-07-28, 06:31
Medlem
Ett mycket viktigt ämne och särskilt intressant är de enorma folkfördrivningar, extrema övergrepp och massmord mot civila som ägde rum i slutet av kriget och efter kriget. Om jag inte minns fel så var fördrivningen av civila tyskar den största folkfördrivningen någonsin i världshistorien.
Citera
2008-07-28, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hard Ride
http://fas.motpol.nu/?p=930

Varför är detta så pass nedtystat?

Vad tror du? Judarna vann kriget och judarna har alltid varit fientligt och hatiskt inställda till vita européer i allmänhet och nordeuropéer i synnerhet.
Citera
2008-08-03, 19:49
Medlem
W@ffens avatar
Man räknar med att drygt 15 000 000 tyskar drevs på flykt från landets östra delar genom en etnisk rensning som saknar motstycke i historien.
Ca 2 000 000 tyska kvinnor mella 12 och 65 år beräknas ha blivit våldtagna, varav en del 100-tals gånger. Efter kriget dog uppskattningsvis 2 000 000 tyskar av svält, sjukdomar, tortyr och mord.
Citera
2008-08-03, 22:29
Medlem
seb-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W@ffen
Man räknar med att drygt 15 000 000 tyskar drevs på flykt från landets östra delar genom en etnisk rensning som saknar motstycke i historien.
Ca 2 000 000 tyska kvinnor mella 12 och 65 år beräknas ha blivit våldtagna, varav en del 100-tals gånger. Efter kriget dog uppskattningsvis 2 000 000 tyskar av svält, sjukdomar, tortyr och mord.

Ja, det är så man blir mållös när man tänker på det, i synnerhet våldtäktsvågen som sköljde över Tyskland under krigets slutskede.

Frågor som kan vara relevanta för tråden: vad hände med de tyska krigsfångarna i de allierades händer? Vi vet nog vad som väntade dem när det blodtörstiga Sovjetunionen och den hämndlystna Röda armén fick tag på dem, men vilka siffror handlar det om där och hur gick det för dem? Och vad hände med tyska krigsfångar i västnationernas händer och återigen, vilka siffror? Jag vet att vissa användes av västnationerna, främst Storbritannien och Frankrike, som slavarbetare, men hur gick det för dessa? Hade de överhuvudtaget någon rätt att kräva slavarbete bara så där, jag menar, de var ju trots allt "demokratier" då som de är idag, så hur hade världen reagerat om ex. Förenta staterna och Storbritannien använt sig av irakiskt slavarbete idag?
Citera
2008-08-04, 00:30
Bannlyst
Om tyskarna hade gett fan i att ockupera, fördriva, fängsla, mörda och våldta sina europeiska bröder hade aldrig det där hänt. Payback time, bitch. Framtiden tillhör de starka folken från Öst, det medgav t.o.m. Hitler innan han tog sitt liv.
Citera
2008-08-04, 11:37
Medlem
Bronco68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caker
Om tyskarna hade gett fan i att ockupera, fördriva, fängsla, mörda och våldta sina europeiska bröder hade aldrig det där hänt. Payback time, bitch. Framtiden tillhör de starka folken från Öst, det medgav t.o.m. Hitler innan han tog sitt liv.

Moget, välövertänkt och nyanserat inlägg.
Citera
2008-08-04, 11:51
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bronco68
Moget, välövertänkt och nyanserat inlägg.

Fast Hitler hade måhända fel även den gången.
Tror inte att folken från öst tar över, men det kanske kan diskuteras i en annan del av FB.

Men i övrigt stämmer det nog.
Hämd och hat är starka drivkrafter hos människan och det var många av de drabbade som hatade tyskar i slutet och strax efter WK2 och lät känslorna ta över förnuftet.

Tom BlizzardKing har erkänt att han hatade tyskar trots att det inte var strax efter WK2. Tror jag iallafall. Han gör inte ett speciellt moget intryck.

/VV
Citera
2008-08-04, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Jag är så glad att du funnit en vän på din nivå Viktor. Tillsammans kan ni hata Hitler nu när BlizzardKing inte längre gör det, han är inte ens närvarande i tråden men det tycks inte hindra dig från att baktala honom. Passa på att fråga din nyvunne vän från öst vad SS-Handschar var för något. Caker´s kroatiske farfar kanske fick hälsa på stormuftin från Jerusalem när det begav sig.
Jag hatar både Hitler och Stalin, tyskar hatar jag däremot inte alls. Jag förklarade helt enkelt varför ryssarna betedde sig som dom gjorde när dom intog Tyskland, dom hämnades helt enkelt. Är det så jävla svårt att förstå?

Sen ser det ut som du har blandat ihop katolska kroater med muslimska bosniaker. SS Handzar var ett muslimskt förband för bosniaker, fanns ett för albaner också som hette SS Skanderbeg.

Vill du läsa om kroaternas roll under kriget kan du läsa på lite om Ustasja, Ante Pavelic, Nezavisna Država Hrvatska, Jasenovac och Gradiska Stara. Hitler älskade kroaterna.
Citera
2008-08-04, 15:11
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hard Ride
Jag är intresserad av att diskutera det systematiska folkmordet som riktades mot tyskar under och efter andra världskriget. Vilka bevis finns för och emot? Hur många omkom i Dresden? Hur många mördades av Röda Armén?
Jo viiiisst.. Bombningen av Dresden ingick i en sedan länge fastlagd plan att ta livet av samtliga tyskar i Europa!?

Och Röda Arméns intåg i Berlin kantades av likhögar på gatorna.. De som Röda Armén främst siktade in sig på var tyska åldringar, kvinnor och barn som man sköt medelst nackskott varhelst och så fort man påträffade dem!??

... ..

Vilket jävla "systematiskt" folkmord pratar ni om???????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in