2008-06-23, 22:17
Medlem
HolySimons avatar
Fyra män med utländsk härkomst dömdes för mordet i Stockholms tingsrätt.

Någon som har kvar namnen?
Någon som vet vad de gör i dag?

Skicka gärna privat meddelande också.
Citera
2008-07-11, 22:32
Medlem
HolySimons avatar
Ronny var skinnhuvud och grabbarna (4 st) som slog ihjäl honom var invandrare.

Det var på Allhelgona och invandrarna var sminkade och utklädda till typ svarta spöken.

Ingen som kommer ihåg? Ingen som vet?
Citera
2008-07-12, 10:04
Medlem
Skulle vara intressant att få reda på mer om detta fall.
Polisen var noga med att påpeka att det var svenska ungdomar som haft ihjäl Öhman. Men då tryckte (BSS?) upp bilder på gärningsmännen och spred vill jag minnas.
Citera
2008-07-13, 00:34
Medlem
HolySimons avatar
Det var fyra utländska grabbar. Men de kallas väl för svenska eftersom de troligtvis hade svenskt medborgarskap.

Den ena av grabbarna hade bara en arm om jag inte minns helt fel.

Ronny och en polare hade varit på kineskrogen på Mariatorget och hälsat på några skinnhuven som satt och drack öl där. På väg därifrån mötte de gärningsmännen, som jagade upp dem på kyrkogården.

Tydligen var det nån avspärrning på vägen - gärningsmännen tog en sån där randigt målad avspärrningsplanka (som brukar sitta i en klyka) och började slå med. Ena skinnhuvet sprang då därifrån och tillbaka till kineskrogen.

Ronny lämnades ensam kvar med gärningsmännen. De slog ihjäl honom och när han låg död över en gravsten (en sån där liggande på marken) mot Hornsgatan avslutade de verket med att kasta batterier på honom.

Ronny upptäcktes på morgonen av en man som bodde rakt över gatan, tror jag. Eller om det var nån som var ute och rastade hunden. Hans polare hade då letat efter honom men inte hittat honom. De var väl fulla antar jag och missade honom.

Hur som helst - grabbarna som gjorde det... Nån som minns?
Citera
2008-07-13, 10:01
Medlem
David416s avatar
tror det finns en agnent buldogg låt om händelsen... dessutom är media noga me att de var senskar som mödade honom... preceis som det var invandrare (Usa & finlandare...) som dödade Ronny Landin....

go natt
Citera
2008-07-13, 10:08
Medlem
WHITEWEREWOLFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David416
tror det finns en agnent buldogg låt om händelsen... dessutom är media noga me att de var senskar som mödade honom... preceis som det var invandrare (Usa & finlandare...) som dödade Ronny Landin....

go natt
Amerikanare och finländare som dödade Ronny Landin???
100% säkert är att det fanns iaf. minst en svensk med i händelsen.
Citera
2008-07-13, 17:58
Medlem
HolySimons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEWEREWOLF
Amerikanare och finländare som dödade Ronny Landin???
100% säkert är att det fanns iaf. minst en svensk med i händelsen.

Japp, klart det var svenskar med. Till och med en brud. Och hon var ruskigt svensk. Men liksom en del andra av de skinnhuvudena i det gänget så var de välbärgade. Bruden skickades utomlands på ett halvår. Läste franska i Sorbonne eller nåt sånt. Hon drog i alla fall samma vecka somd et hände.

Sen var det en del av det kända äldre gardet som var med och mördade Landin.
Så inte var det bara en finne och amerikanare.
Citera
2008-07-13, 20:10
Medlem
David416s avatar
Ursäkta, jag va bra packad i mitt tidigare inlägg... Skulle va en viss ironi i "invandrare" + att dom av artikeln jag läste snarare hade amrikanskt och finskt påbrå...

Sorry om jag ställde till det...
Citera
2008-07-13, 20:21
Medlem
bajenvraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HolySimon
Fyra män med utländsk härkomst dömdes för mordet i Stockholms tingsrätt.

Någon som har kvar namnen?
Någon som vet vad de gör i dag?

Skicka gärna privat meddelande också.

Vad är syftet, båda Ronny fallen är tråkiga, värst av allt var media o vinklingen som sedan följde. Bulldog har gjort två låtar om det hela. Inget av fallen hade med rasism att göra. Fulla idioter på fel platser bara. Landin var heller ingen hjälte, bara stor i munnen...

Vänd blad, gå vidare...

/B
Citera
2008-07-13, 22:37
Medlem
HolySimons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Inget av fallen hade med rasism att göra. /B

Näe, om du säger det så...
Citera
2008-07-13, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Vad är syftet, båda Ronny fallen är tråkiga, värst av allt var media o vinklingen som sedan följde. Bulldog har gjort två låtar om det hela. Inget av fallen hade med rasism att göra. Fulla idioter på fel platser bara. Landin var heller ingen hjälte, bara stor i munnen...

Vänd blad, gå vidare...

/B
I Ronny Landin-fallet dömdes väl Klas.L som nu är ledare för SMR. Eller minns jag fel nu?
Citera
2008-07-13, 23:51
Medlem
bajenvraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HolySimon
Näe, om du säger det så...

Precis det jag säger, återkom gärna med ngt som inte styrker det.

Vad avser Lund, han var en av dem som dömdes ja, men vad har hans nuvarande ställning med det att göra? Fylletjafs som gick för långt, hade inget att göra med vad den el det hade för åsikt. En annan dömd var Lunds politiska motsats(då som nu). Händelsen är illa o framförallt hade det inte behövt ske, men det låg inga politiska motiv bakom.

Allt ovan är så länge sedan att jag betvivlar att få här ens var med då, man har byggt sin uppfattning kring vad som skrivits även om det är väldigt lite. Stiftelser o pris hit o dit är inget annat än precis det som Bulldog kallade det hela dvs - Justitiemord!

/B
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in