2008-05-28, 14:45
Medlem
Nicklas.Ws avatar
Tycker att det är dags att börja gnälla på Mcdonalds.
Detta gör jag pga tre saker:

1.Dom glömmer till en 70% att lägga ner någonting som är utanför menyn.
(vet att detta beror på personal och inte på företaget McDonalds.
2.Frågar ej om kvitto.
3.Personal
------------------------------------------------------------------------------------------------
1 och 2

Brukar ganska ofta gå till "donken" då det ligger över torget från jobbet och har hyff mat.

Det man blir jävligt förbannad på är när man beställer en meny och någonting extra som dom glömmer lägga ner det där extra i påsen som man tar med sig.

Ringer man senare och säger till så frågar dom om kvitto som man inte har mottagit eller blivit frågad om.

3.
En annan sak som jag tror att alla har sett är dom lilla plastbrickorna bakom hamburgarna som säger om maten är gammal eller inte.

Lyser den grönt =ok
Lyser den rött=kasta skiten den är gammal

När man sen står och väntar på en hamburgare och det är lång kö så resetar dom skiten och ställer om den på grönt igen så att dom får servera den.

När jag filmade att dom tar en "röd" hamburgare så kommer "chefen" och säger att det är film förbud inne på McDonalds.

JASSÅ?! vart fan sitter skylten som säger det!?

Upplever ni också full inkompetens på personal eller vissa
Mcdonalds"restauranger" ?

Denna ifråga är donken på Torget i Gävle
Citera
2008-05-28, 20:24
Medlem
har aldrig några problem på donken, visst ibland tar de lite tid (eftersom de inte alltid har allt klart då det är en mindre mcdonalds) , men man får vad man betalar för!
Senast redigerad av captainKangaroo 2008-05-28 kl. 20:30.
Citera
2008-05-28, 22:15
Medlem
här i karlstad verkar det som de sätter in de mest imkompetenta männsiskorna under lunchtid, det är inte ovanligt att jag fått stå i en kö på kanske 5-7 pers i en kvart! och när man väl kommer fram så finns det inte en enda burgare klar! inte ens cheeseburgare! så får man st och vänta i 5-6 min på en big mac eller liknande!

min lunch är 30 min lång, det tar mig kanske 4 min att gå till och från mcd det plus vänta i en kvart i kö och sen vänta på maten är 24-25 min, och då har jag bara 4-5 min att kasta i mig maten samt rökpaus(då jag inte får röka på arbetstid).

sen har det även hänt att det har varit fel på burgarna jag köpt, bland annat en big mac med en hamburgare i(och med den extra brödskivan), en qp cheese med sallad tomat och ingen ost... men likväl senap och lök. det verkade som de började på en qp men ändrade sig och gjorde en mcfeast eller nått.

men ofstast är det lungt och man får sin mat i tid(om det är lite folk).
Citera
2008-06-01, 14:42
Medlem
stillsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas.W
Tycker att det är dags att börja gnälla på Mcdonalds.
Detta gör jag pga tre saker:

3.
En annan sak som jag tror att alla har sett är dom lilla plastbrickorna bakom hamburgarna som säger om maten är gammal eller inte.

Lyser den grönt =ok
Lyser den rött=kasta skiten den är gammal

När man sen står och väntar på en hamburgare och det är lång kö så resetar dom skiten och ställer om den på grönt igen så att dom får servera den.

Faktum är att jag tänkte nästan exakt samma tanke när jag var i gävle i våras. Dock så såg jag dom inte göra någon återställning, utan dom serverade burgare som gått över tiden (10 minuter) vid ett flertal tillfällen under några dagar. Varför reagerade jag på detta då? Jo, jag brukar slänga ett öga och kolla tiden på burgarna. Detta är säkert en "fukking" yrkesskada från min ungdoms glada dagar på McD i den andra staden som nämns i tråden, nämligen karlstad.
Citera
2008-06-02, 20:19
Medlem
Fan vad folk ska gnälla på McDonald's. Det är väl ändå allmänt känt att donken är ett sunkigt ställe? Ät inte där om det inte passar.
Citera
2008-06-02, 20:23
Medlem
Khapis avatar
Jag tror att McDonald's är uppbyggt på en solid grund med bra råvaror och kvalitet samt extrem noggrannhet. Problemet blir i slutetappen av kedjan = restaurangpersonalen. Man kan inte förvänta sig så mycket av en samling 17-åringar.
Citera
2008-06-02, 20:27
Medlem
Jag jobbade på donken för ett flertal år sedan och gav blanka fan i om gästerna fick en gammal trött burgare. Det är nog rätt så vanligt med tanke på att medelåldern brukar vara låg och man har andra framtidsplaner.
Citera
2008-06-02, 20:31
Medlem
StigAllans avatar
Värdelös mat, sega burgare utan något som lockar en matgäst tillbaka.
Alla som troget traskar dit och blir grundlurade var gång anser jag inte vara tillräckligt friska för att kallas för matgäster.
Citera
2008-06-02, 20:38
Bannlyst
Har en polare som säger att de spottar i burgarna som "specialbeställs".
Citera
2008-06-02, 20:45
Medlem
Khapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradieh
Har en polare som säger att de spottar i burgarna som "specialbeställs".

Och det gäller då för alla 40.000 restauranger som finns i världen, eller enbart din polares McDonald's?
Citera
2008-06-02, 20:45
Medlem
Gammal skröna. Var aldrig med om på mina 1,5 år där iaf. händer möjligtvis någon otrevlig jävel.
Citera
2008-06-02, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Khapi
Och det gäller då för alla 40.000 restauranger som finns i världen, eller enbart din polares McDonald's?
Polares, han ska sluta där, men inte hans kollega som också gör så

Khapi, har förståelse, man drar inte till Donken om man vill ha specialbeställda burgare.
Man gör burgarna i batches har jag för mig, och de flesta är inte tålmodiga nog att vänta tills nästa batch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in