Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-05-17, 14:49
Medlem
Bytingens avatar
Hej, hoppas någon kunde svara på det.. Jag använder vista och har en HP Pavillon M8061. Min farsa köpte ett par sladdar för ett tag sen som inte fungerade på hans dator, men visade sig att dessa sladdar passar perfekt till min dator och går perfekt in i TVn, men jag får fasen inte fram något på Tvn.

Så jag undrar hur får man fram singal till TVn?

http://data.fuskbugg.se/skalman01/IMAG1298.JPG
så ser sladdarna ut när de är inkopplade till datorn

och jag förmodar att jag ska mixtra i skräminställningar, men hur? det är frågan! hoppas ni kan hjälpa mig.
http://data.fuskbugg.se/skalman01/--fuskbugg.jpg

MVH,
Bytingen.
Citera
2008-05-17, 15:02
Medlem
tvcasualtys avatar
Du måste aktivera den andra skärmen. Gå in på skärmegenskaperna. Klicka på skärm 2, bocka i "utöka skrivbordet till denna skärm" och tryck på verkställ.
Citera
2008-05-17, 15:03
Medlem
Bytingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvcasualty
Du måste aktivera den andra skärmen. Gå in på skärmegenskaperna. Klicka på skärm 2, bocka i "utöka skrivbordet till denna skärm" och tryck på verkställ.

Jo, varjegång jag gör det så trycker jag verkställ som sagt, men så bockas den ur eller ja något sådant.. fungerar inte som jag vill! kommer inte adminpopupp heller.. säger bara är du säker? 15 sekunder eller vad det är, JA klickar jag på och så bockas den ur och blir som det var innan!
Citera
2008-05-17, 15:06
Medlem
Bytingens avatar
Vad än jag gör så återställs allt från scratch.
Citera
2008-05-17, 15:40
Medlem
tvcasualtys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bytingen
Jo, varjegång jag gör det så trycker jag verkställ som sagt, men så bockas den ur eller ja något sådant..
Vadå som sagt? Inte som att du skrev det i trådstarten Men det var konstig, kanske testa powerstrip och tvinga på tv-out. Eller egentligen, testa dra hem nyaste drivrutinerna först.

edit: låter som det är vista? Är du inloggad som admin?
Citera
2008-05-17, 16:48
Medlem
Bytingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvcasualty
Vadå som sagt? Inte som att du skrev det i trådstarten Men det var konstig, kanske testa powerstrip och tvinga på tv-out. Eller egentligen, testa dra hem nyaste drivrutinerna först.

edit: låter som det är vista? Är du inloggad som admin?

Fasen, ursäkta.. Gjorde tråden i fel ställe.. Jo det är en Vista.
Ska prova det du säger, tack!

Hoppas admin kan flytta detta till rätt ställe..

Återkommer!
Citera
2008-05-17, 17:05
Medlem
Bytingens avatar
Nepp! vafan.
Inget av det du sa fungerade, jag undrar om jag kan formatera och att det fungerar då. Tvekar men, hmm.. SKUMT! återkommer efter formatering.
Citera
2008-05-17, 20:09
Medlem
Bytingens avatar
Ursäkta för spammet.
Fick igång det, men jag kan bara ha 1024*700~ på TV, skulle vilja ha högre upplösning.

Jaja, tog ett tag men det var lätt värt det.

OM någon vet hur man fixar högre upplösning säg så till.
och ursäkta att tråden ligger fel, burken jag har är en vista.

MVH,
Bytingen.
Citera
2008-05-18, 01:56
Medlem
ojns avatar
Eftersom jag precis åt en pepparkaka så flyttar jag faktiskt tråden. öOS > Windows

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in