2007-12-30, 15:35
Medlem
wsbs avatar
Vet någon om det finns något antidepressivt medel som är direkt farligt att kombinera med amfetamin?
Citera
2007-12-30, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pederson
Alkohol
Inte på fööl,- got to wait for the readdy-signa´.
Citera
2007-12-30, 20:08
Medlem
TimeHolks avatar
efexor är väll inte speciellt grova?
Citera
2008-05-15, 23:01
Medlem
wsbs avatar
Kommer inte ihåg varför jag frågade om efexor. Det jag käkar är zoloft. Ser att någon gett positiv respons, men det skadar ju inte att korrigera tråden för det.
Citera
2008-05-15, 23:16
Medlem
DeepForests avatar
Gick på cipralex förr och körde flitigt med affe. Gick hur bra som helst.
MDMA kan man glömma dock. Ger noll effekt.

Eftersom amfetamin påverkar dopaminet och ssri påverkar/hämmar serotonin så är det lugnt. Därav den uteblivna effekten från mdma som utsöndrar serotonin.
Citera
2008-05-16, 21:02
Medlem
NYC_Diesels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFrid
Jag har inte hört om någon antidepp som tagit bort tjackruset. När jag gick på paroxetin upplevde jag att ruset kom i vågor, det är det enda. Men höll jag mig aktiv trillade jag aldrig ner.

SSRI tar bort effekten av E, LSD och svamp dock. Hur det är med andra antidepressiva i det hänseendet vet jag inte.

Min ssri (sertralin) tog inte bort nån effekt på tjack.Jag fick ordentliga effekter på Lsd och svamp trots ssri. E hände inget och på 2-cb halverades effekten typ.
Citera
2008-05-16, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wsb
Vet någon om det finns något antidepressivt medel som är direkt farligt att kombinera med amfetamin?

MAO hämmare, tex Aurorix.
Citera
2008-05-16, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wsb
Hur fungerar denna kombination i verkligheten.

Den fungerar så att du förstör den antideppresiva effekten och har tagit den förgäves. Du pajjar hjärnan helt enkelt, den antidepprisiva effekten funkar inte längre om du tar Pulver.
Citera
2008-05-17, 01:36
Bannlyst
Vanliga SSRI preparat fungerar ju klockrent med tjack, har snarare uplevt att det är schysstare att kombinera än att inte göra det. Har mått bättre på At:n när jag käkat antidepp á la SSRi - kanske iofs är lite placebo! Men däremot att kombinera Mirtazapin(remeron), som jag käkar nu med det vakna är knappast att rekommendera - grova synrubbningar - extrema obehagskänslor mm.. Inte bra! Nån mer som upplevt denna kombo? Kanske bara jag som mår skit på detta
Citera
2008-05-17, 01:59
Medlem
Laban_Lurkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deathstar242
Vanliga SSRI preparat fungerar ju klockrent med tjack, har snarare uplevt att det är schysstare att kombinera än att inte göra det. Har mått bättre på At:n när jag käkat antidepp á la SSRi - kanske iofs är lite placebo! Men däremot att kombinera Mirtazapin(remeron), som jag käkar nu med det vakna är knappast att rekommendera - grova synrubbningar - extrema obehagskänslor mm.. Inte bra! Nån mer som upplevt denna kombo? Kanske bara jag som mår skit på detta

Mirtazapin är SNRI, inte testat att blanda men håller man uppe en dag innan så ska det vara lungt. Kort halveringstid. Jag skulle däremot inte äventyra skallen med att köra tjack samtidigt som ssri eller snri...
Senast redigerad av Laban_Lurkare 2008-05-17 kl. 02:04.
Citera
2008-05-17, 05:17
Medlem
snippsters avatar
min erfarenhet är att det funkar bra. har tuggat bl.a. cipramil, zoloft, fluoxetin, efexor och alltid blivit fjuttad. e däremot är bara att glömma.
Citera
2008-05-17, 06:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Laban_Lurkare
Mirtazapin är SNRI, inte testat att blanda men håller man uppe en dag innan så ska det vara lungt. Kort halveringstid. Jag skulle däremot inte äventyra skallen med att köra tjack samtidigt som ssri eller snri...

Nej det känns ju som en ganska god idé att avhålla sig från dessa blandningar iaf med mirtazapin Men är det någon som vet om det är farligt på något sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in