Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-06-22, 12:29
Medlem
hur fungerar egentligen regelverket. Jag har läst igenom det. Folk verkar bli och inte bli, vanade lite hur som helst. Kan någon moderator, så att det blir alldeles jätterätt förklara för mig varför Lament inte har blivit varnad?
(inge illa ment Lament)

Det må vara så att han skojade, och att det finns en viss dubbelbetydelse i att kalla någon för MONGOLOID, men är inte det ett brott mot regel 1.9

" 1.9. Personangrepp är inte på något sett tillåtet. Att kalla dina meddebattörer för nedsättande ord som är uppenbart kränkande är inte acceptabelt. "

Detta gäller för övrigt

http://217.75.104.59/scandinavia/showpost.php?p=1060450&postcount=9
Citera
2004-06-22, 12:43
Bannlyst
MONGOLOID hade ju frank farian i varannan mening, så det är nog inte så farligt verkar det som.
Citera
2004-06-22, 12:51
Medlem
Pellenezs avatar
Hittar du något som du tycker bryter mot reglerna så tryck på Report post (den lilla triangeln i nedre vänstra hörnet på inlägget). Frågan om eventuell varning tar då upp bland moderatorerna i outlaw.
Mycket effektivare än att starta en tråd här.
Det händer faktiskt att även den mest skarpsynta moderatorn missar ett inlägg, tro det eller ej.
Citera
2004-06-22, 12:59
Medlem
Jag har för mig att Frank Farian vart bannad just på grund av mongoloid ordet.
Citera
2004-06-22, 13:35
Medlem
Laments avatar
Äsch, det var berättigat. Jag har nog bara använt personangrepp 2 eller 3 ggr under hela min vistelse på flashback. Men den där killen var bara för mycket, kolla hans inlägg . Jag var rätt så påverkad av Frank Farian under den perioden och ett gammalt hederligt "mongoloid" satt så fint.

Däremot skulle t.ex. Testicula kunna bli varnad för detta han skrev igår: "Det här tyckte du var roligt din skenheliga skithög." i denna tråd

Man kan ju inte vara 100% konsekvent i sina varningar och jag tycker att ett halvt skämtsamt "mongoloid" EN gång inte nödvändigtvis behöver rendera i varning.

EDIT: hahaha, liksom, kolla på inlägget. Han frågar en person som skrivit inlägget för två år sedan om hon kan maila honom så att de kan trampla lite .
Citera
2004-06-22, 13:37
Medlem
Laments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagny
Jag har för mig att Frank Farian vart bannad just på grund av mongoloid ordet.
Frank blev bannad för att han använde sig av kränkande ord i varje mening i princip .
Citera
2004-06-22, 13:43
Medlem
ricksons avatar
Citera
2004-06-22, 13:47
Medlem
Laments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rickson
Man har ju förstått nu att varningar delas ut beroende på vem det kommer ifrån. Att kalla folk för "as" och "svin" går också bra här på forumet.
Tramsa nu inte. Någon som frekvent använder sig av nedsättande ord kommer bli avstängd oavsett vem fasen det är. Många av de allra "populäraste" användarna här har ju blivit varnade både en och två gånger.
Citera
2004-06-22, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lament

EDIT: hahaha, liksom, kolla på inlägget. Han frågar en person som skrivit inlägget för två år sedan om hon kan maila honom så att de kan trampla lite .[/quote]

Det var det roligaste inlägget jag läst på länge, och jag ser väl inget fel i att kalla honom det, men självaste ögat hade låst tråden, självaste ögat tycker alltså att det är ok att kalla folk med udda och konstiga sexuella böjelser för fula saker. Samtidigt som en del har blivit varnade för betydligt mildare saker.

Det var snarare det som jag reagerade mot för mongo passade precis där som du skrev .
Citera
2004-06-22, 14:47
Medlem
Laments avatar
Citat:
Det var det roligaste inlägget jag läst på länge, och jag ser väl inget fel i att kalla honom det, men självaste ögat hade låst tråden, självaste ögat tycker alltså att det är ok att kalla folk med udda och konstiga sexuella böjelser för fula saker. Samtidigt som en del har blivit varnade för betydligt mildare saker.

Det var snarare det som jag reagerade mot för mongo passade precis där som du skrev .
Okej, jag kan ta det en gång till:

Det var inte menat som någon kränkning och jag kränkte varken hans åsikter eller läggning. Utan det var bara så att jag skrattade nästan ihjäl mig när jag läste hans svar på en två år gammal fråga där han ville att hon skulle maila honom . Jag tyckte det var smått gullig, smått roligt och smått korkat och därför drog jag till med just mongoloid. Detta därför att Frank Farian använt det 200 ggr och det fått en smått parodisk klang.
Citera
2004-06-22, 14:57
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lament
Okej, jag kan ta det en gång till:

Det var inte menat som någon kränkning och jag kränkte varken hans åsikter eller läggning. Utan det var bara så att jag skrattade nästan ihjäl mig när jag läste hans svar på en två år gammal fråga där han ville att hon skulle maila honom . Jag tyckte det var smått gullig, smått roligt och smått korkat och därför drog jag till med just mongoloid. Detta därför att Frank Farian använt det 200 ggr och det fått en smått parodisk klang.

Håller med dig till fullo.
Du får gärna kalla mig mongoloid om du vill.
Citera
2004-06-22, 20:04
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:
men självaste ögat hade låst tråden, självaste ögat tycker alltså att det är ok att kalla folk med udda och konstiga sexuella böjelser för fula saker.
Självaste ögat borde i det här fallet vara jag det.

Hörrödu Dagny! Du kan omöjligt veta vad jag tycker bara för att jag låst tråden. Eller hur?

Jag tycker naturligtvis inte att man skall kalla folk för fula saker öht. Nu vet du det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in