Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-05-06, 14:22
Medlem
shizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slash4
Eftersom du faktiskt verkar ha någon form av tillgång till internet kan du ju alltid tanka ner detta lilla trevliga program:
http://www.cpuid.com/cpuz.php

Med det kan du få rätt så mycket information om vad för hårdvara du har.
Programmet ifråga är endast 0.5MB komprimerad så du skulle ju till och med kunna använda en gammal hederlig 1.4MB diskett för att föra över programmet till din dator.
Tack, hittade precis programmet och kört det. Det ser ut som följande:
Manifacturer: ASUSTek Computer Inc.
Model: F3JA 1.0
chipset: Intel i945PM
Southbridge: Intel 82801GHM(ICH7-M/U)

Jag håller på att tanka hem drivisar för Chipset, tror ni jag är på rätt väg? Känns lite som att jag famlar runt i mörker..

Jag sitter hos en kompis som har exakt samma dator och drar över filer med en extern HD, därför jag har tillgång till internet. Tack för all hjälp jag fått förresten!
Citera
2008-05-06, 15:37
Medlem
shizzles avatar
Jag uppdaterar lite. Jag har kommit fram till att det är chipset drivarna jag behöver. Jag har letat i oändlighet känns det som men hittar dom inte. Jag har testat med det som finns på Intels hemsida och där finns inte Intel i945PM med, men jag läste att på ett annat forum att 945GM drivisarna skulle funka istället, vilket de inte gjorde. "This computer does not meet the minimum requirements for installing the software" står det när man försöker sätta igång installationen... Idéer mottages tacksamt!
Citera
2008-05-06, 15:41
Bannlyst
Tanka everest home och kolla vad du har för grejer, sen tanka drivrutinerna.
Citera
2008-05-06, 17:15
Medlem
shizzles avatar
Nu lyckades jag hitta en sida där det står att "the specified software is not available for this chipset.". Jag tankade iaf hem "Intel® Chipset Software Installation Utility" för mitt chipset och fick bort en av frågetecknena i enhetshanteraren . Jag fick även bort min Base system device genom att installera drivrutinerna för kortläsaren. Nu har jag bara
PCI Device (antar att det har med chipset att göra?)
Unknown Device (som jag tror har med chipset att göra eftersom det på proporties står Intel(R) 82801GBM
USB 2.0
Video Controller

Hittar jag drivrutinerna för Chipset så känns det som att det löser sig!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in