2008-04-26, 16:43
Medlem
Maxieboys avatar
Nån som kommer ihåg dom gamla Mortal Kombat spelen? Har börjat lira det igen, sen jag laddade ner det till PS3. Mortal kombat 2 alltså. Så jävla roligt.. Uppercutta någon, hoppa fram och köra en rundspark i skallen så blodet sprutar och avsluta med att slå upp motståndaren i spiktaket. Mutanten Baraka, med sina knivar är lätt en favorit.

Svårt är det också, höll på att bli galen när jag mötte Kintaro. Egentligen är trean bäst, synd att det inte finns i PSstore.

Vilken del är er favorit? Och vilken är er favorit kämpe?
Citera
2008-04-26, 17:04
Medlem
Seriouskais avatar
Min favorit var ettan, spelade det riktigt mycket när jag var 6 år gammal med min allra allra bästaste polare i hela världen

Favoriten var Kane, tuff jävel med robotöga, finns det något bättre?

Annars är Jax och Sonya tuffa också, fast jag minns inte om dom var med i ettan eller om dom kom till dom andra.

Mortal Kombat filmen var ju riktigt tuff också när den kom, och temalåten står ju fortfarande starkt när man lyssnar på musik. Däremot sög tvåan donkeydick, och jag HOPPAS inte det finns en trea, har inte velat kolla upp det i rädsla.
Citera
2008-04-26, 19:45
Medlem
Maxieboys avatar
Jo, Mortal kombat-filmen ska man se om. Det var åratal sedan sist, skön b-rulle. Att det fanns fler än en visste jag inte, måste man kolla in.

Minns att Sub-Zero hade hade huvudrollen i ett spin-off spel. Fast som sög rätt hårt och floppade stort
Citera
2008-04-27, 17:43
Medlem
Frostnatts avatar
Mortal Kombat-serien har enligt mig alltid varit underlägsen andra spel i genren och egentligen bara levt på sitt (tröttsamma) våld, som så många andra spel, men har aldrig varit utmärkande spel-, kontroll- eller karaktärsmässigt. Extra tydligt har det blivit i senare delar som är rent av dåliga.

Vad är det ni tycker om, är det den farliga nostalgin som återigen får folk att tro att ett spel är bättre än vad det egentligen någonsin varit? Spelet var intressant då det skapade debatt men att det skulle ha något annat än historiskt värde har jag svårt att se
Citera
2008-04-27, 18:06
Medlem
Darwins avatar
MK kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta, just eftersom det var den första kontakten med riktigt, ogenerat VÅLD och gore i ett spel; det förhöll sig ju nämligen så på den tiden när Nintendo dominerade marknaden att våld i TV-spel var sällsynt förekommande, och betraktades som något fult och farligt.

...sedan lider ju (iaf alla delar till Supernintendo) spelen av handikapande spelkontroll, klonade karaktärer med identiska attacker, grov obalans och överexloaterade fegstrategier, samt en grovt fuskande och fegspelande AI.
Citera
2008-04-27, 18:12
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxieboy
Nån som kommer ihåg dom gamla Mortal Kombat spelen? Har börjat lira det igen, sen jag laddade ner det till PS3. Mortal kombat 2 alltså. Så jävla roligt.. Uppercutta någon, hoppa fram och köra en rundspark i skallen så blodet sprutar och avsluta med att slå upp motståndaren i spiktaket. Mutanten Baraka, med sina knivar är lätt en favorit.

Svårt är det också, höll på att bli galen när jag mötte Kintaro. Egentligen är trean bäst, synd att det inte finns i PSstore.

Vilken del är er favorit? Och vilken är er favorit kämpe?

Favoritgubben var Sub-Zero. Bara för att hans namn lät så tufft när man var liten.
Citera
2008-04-27, 18:31
Medlem
Maxieboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostnatt
Mortal Kombat-serien har enligt mig alltid varit underlägsen andra spel i genren och egentligen bara levt på sitt (tröttsamma) våld, som så många andra spel, men har aldrig varit utmärkande spel-, kontroll- eller karaktärsmässigt. Extra tydligt har det blivit i senare delar som är rent av dåliga.

Vad är det ni tycker om, är det den farliga nostalgin som återigen får folk att tro att ett spel är bättre än vad det egentligen någonsin varit? Spelet var intressant då det skapade debatt men att det skulle ha något annat än historiskt värde har jag svårt att se

Det är väl nostalagi. Fast det är väldigt roligt, man ser varför det blev så mycket snack om det, det är brutalt. Det är tyngd i slagen och sparkarna till skillnad från andra fighting-spel. Sedan är ju fatalities sköna också

Kanske inte så bra, men roligt att spela. Förresten ska det komma ett 'Mortal Kombat vs DC universe'-spel. Hoppas det blir bra
Citera
2008-04-27, 19:43
Medlem
zapatistas avatar
Heh, lustigt, köpte just MK 2 till PS3. Visst, det är kul att väcka gamla minnen, men... nej - det är fan inte bra någonstans. Svårt som fan, dessutom! Lär kolla in alla special-attacker senare.

Visst fan är grafiken (eller, snarare karaktärerna) jävligt skum?
Citera
2008-04-27, 21:50
Medlem
Maxieboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapatista
Heh, lustigt, köpte just MK 2 till PS3. Visst, det är kul att väcka gamla minnen, men... nej - det är fan inte bra någonstans. Svårt som fan, dessutom! Lär kolla in alla special-attacker senare.

Visst fan är grafiken (eller, snarare karaktärerna) jävligt skum?

Hm. Då kan vi lira mot varandra. Visst är grafiken speciell, men det kännetecknar Mortal Kombat. Men som sagt, om du vill kan vi mötas nångång.
Citera
2008-04-27, 21:53
Medlem
Ledarens avatar
MK 3 var jag en riktig hejdare på när det var nytt. Laddade ner det för en vecka sedan och kunde inte ett skit och jag fann alla motståndare skitsvåra. Rätt kul spel annars.
Citera
2008-04-28, 05:56
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostnatt

Nä, så bra är inte Mortal Kombat (iaf inte I och II, som är de enda MK-spelen jag spelat)... One Must Fall 2097 är för mig det bästa fightingspelet någonsin...
Citera
2008-05-01, 22:07
Medlem
offe_mans avatar
Min favorit är ju helt klart Ultimate Mortal Kombat 3, med extra allt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto