Flashback bygger pepparkakshus!
2008-03-30, 13:14
Medlem
xpitzs avatar
Tjenare, jag hade nu tänkt att koppla in 2st skärmar till min dator. Hur ska jag gå tillväga för att få det att fungera? Måste jag köpa ett extra PCI grafikkort eller finns det en förgrenare att köpa? Dvs, kopplar in den i datorn & vips, så har man 2st skärmuttag.

Eller ska jag använda mig av något att sätt?

Tacksam för svar.
Citera
2008-03-30, 13:28
Medlem
massamulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xpitz
Tjenare, jag hade nu tänkt att koppla in 2st skärmar till min dator. Hur ska jag gå tillväga för att få det att fungera? Måste jag köpa ett extra PCI grafikkort eller finns det en förgrenare att köpa? Dvs, kopplar in den i datorn & vips, så har man 2st skärmuttag.

Eller ska jag använda mig av något att sätt?

Tacksam för svar.

På vilket sätt vi du använda dom 2 skämrarna?

vill du att dom ska visa samma bild eller att den skärmars ska dela upp att dom visar 50% var?
Citera
2008-03-30, 13:32
Medlem
xpitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massamull
På vilket sätt vi du använda dom 2 skämrarna?

vill du att dom ska visa samma bild eller att den skärmars ska dela upp att dom visar 50% var?

Det spelar ingen roll, men helst 50/50. Kanske ska säga att jag har ett 6200SE också, så det är från medeltiden.
Citera
2008-03-30, 13:34
Medlem
massamulls avatar
Citat:
Det spelar ingen roll, men helst 50/50. Kanske ska säga att jag har ett 6200SE också, så det är från medeltiden.

Ska man köra "50/50" så är det bästa att köpa ett grafikkort som har stöd för de.

Det vill säga 2 st skärmutgångar. Dom behöver inte vara dyrare än andra utan. Finns många att välja mellan
Citera
2008-03-30, 13:38
Medlem
xpitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massamull
Ska man köra "50/50" så är det bästa att köpa ett grafikkort som har stöd för de.

Det vill säga 2 st skärmutgångar. Dom behöver inte vara dyrare än andra utan. Finns många att välja mellan

Okej, men just nu är min bugdet låg och jag har andra prioriteringar. Finns det något liknande fast för video: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=13220707 ? Alltså, en vanlig förgrenare.
Citera
2008-03-31, 01:24
Medlem
massamulls avatar
Citat:
Okej, men just nu är min bugdet låg och jag har andra prioriteringar. Finns det något liknande fast för video: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=13220707 ? Alltså, en vanlig förgrenare.

Hmm inte vad jag kommer på nu men om du har uttag för s-video på grafikkortet kan man gå den vägen.

Ett sådant grafikkort kan kosta mellan 500-700 SEK

Men det kanske är dumt att köpa ett sämare grafikkort än vad du har bara för att kunna koppla in 2 skärmar ( Har inte en annig om vad för kort du har, har du skrivit de minns ja inte haha )
Citera
2008-03-31, 01:41
Medlem
6200 bör ha 3 utgångar, S-Video, VGA samt DVI. Bara att köpa en till sladd och koppla in så skall det fungera.
Citera
2008-03-31, 02:20
Medlem
massamulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EEKAA
6200 bör ha 3 utgångar, S-Video, VGA samt DVI. Bara att köpa en till sladd och koppla in så skall det fungera.

Jag tog för givet att det inte fanns en till skärmutgång haha

Så kan de gå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in