Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-03-24, 12:58
Medlem
Ajaxxs avatar
Hej,
Jag har precis köpt ut min "hemdator" från jobbet och det var fel på den så den har varit på lagning i fyra veckor. Nu är det samma problem igen

Ibland låser den sig i BIOS-fönstret (tror jag det är). När jag startar den ser man första fönstret, innan Windows startar, där det står FujitsuSiemens sen händer ingenting.

Är det någon som kan förklara vad ni tror att det kan vara, jag tror att det är BIOS, samt vad man kan göra åt det om man inte vill lämna in den igen. Jag förstår givetvis att jag troligen måste lämna in den men det tar sådan lång tid.

Tack på förhand.
Citera
2008-03-24, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajaxx
Hej,
Jag har precis köpt ut min "hemdator" från jobbet och det var fel på den så den har varit på lagning i fyra veckor. Nu är det samma problem igen

Ibland låser den sig i BIOS-fönstret (tror jag det är). När jag startar den ser man första fönstret, innan Windows startar, där det står FujitsuSiemens sen händer ingenting.

Är det någon som kan förklara vad ni tror att det kan vara, jag tror att det är BIOS, samt vad man kan göra åt det om man inte vill lämna in den igen. Jag förstår givetvis att jag troligen måste lämna in den men det tar sådan lång tid.

Tack på förhand.

Testa att flasha om bios?
Citera
2008-03-24, 15:03
Medlem
ettiss avatar
Gå in i bioset och stäng av splashbilden. Starta om och se vad det verkligen står.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in