2008-03-16, 20:13
Medlem
går det att Undvika skärmsläckare under video uppspelning?

Normalt vill jag att den går igång efter 5 min, men det är lite dumt när man ser på film (på tv-out)

finns de något sätt att ställa in så den inte går igång under video uppspelning eller ännu bättre inte går igång på Tv-outen bara?

/tacksam för svar.
Citera
2008-03-16, 20:45
Medlem
Infinitums avatar
Varför stänger du bara inte av skrämsläckaren för gott? Helt onödigt med en skärmsläckare.
Citera
2008-03-16, 20:49
Medlem
jEffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitum
Varför stänger du bara inte av skrämsläckaren för gott? Helt onödigt med en skärmsläckare.

håller med fullständigt. Ska du bort ett tag så slå bara av skärmen
Citera
2008-03-16, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jEffe
håller med fullständigt. Ska du bort ett tag så slå bara av skärmen

håller med till 100%

om du ska bort från datan så slår du ju av skärmen
Citera
2008-03-16, 21:34
Medlem
men grejen är ja ska inte bort, sitter och ser på film vid datorn, fast på tv-out, känns jobbigt att behöva ta bort den just vid varje gång jag ser film. föressten så vill jag ha skärmsläckaren i övrigt så:P
Citera
2008-03-16, 21:39
Bannlyst
Men lägg den på 90 minuter eller hur lång filmen nu är.
Tänk lite förfan.
Eller ta bort den när du tittar på film sen när du inte tittar på film lägg tillbaka den!
Citera
2008-03-16, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Im Mclovin
Men lägg den på 90 minuter eller hur lång filmen nu är.
Tänk lite förfan.
Eller ta bort den när du tittar på film sen när du inte tittar på film lägg tillbaka den!

tack för tipset:P men grejen är jag vill ha skärmsläckaren efter 5-10 min i övriga fall utom när jag ser på "video" och som TOPIC säger.. så undrar jag går det? kan även lägga till att(vill inte ändra manuellt varje gång jag ser på film)

som sagt tacksam för svar..
Citera
2008-03-16, 22:08
Medlem
Vilket program använder du för film uppspelning?
Citera
2008-03-16, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rajtantajtan87
Vilket program använder du för film uppspelning?

oftast VLC, ibland Power dvd
Citera
2008-03-16, 22:16
Medlem
xeroc81s avatar
Använd Zoom Player den har inbyggd att den stänger av power/screensaver inställningarna så länge filmen körs. Eller kolla om det finns en inställning till det program du använder..
Citera
2008-03-16, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sintor
oftast VLC, ibland Power dvd

Höh, lustigt. Så vitt jag vet så om du kör VLC i full screen så slår den automatiskt av skärmsläckaren men... du kanske inte kör den i fullscreen? Om det är på det viset så råder jag dig att googla lite bara ^_^ Tvivlar på att du är den första som stött på detta problem.
Citera
2008-03-16, 22:21
Medlem
xeroc81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rajtantajtan87
Höh, lustigt. Så vitt jag vet så om du kör VLC i full screen så slår den automatiskt av skärmsläckaren men... du kanske inte kör den i fullscreen? Om det är på det viset så råder jag dig att googla lite bara ^_^ Tvivlar på att du är den första som stött på detta problem.

Japp, kollade precis inställningar på VLC (Inställningar->Inställningar->Video) och där var "Inaktivera skärmsläckare" ibockat som default.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in