Sigurd Hoels Syndare i sommarsol och Eyvind Johnsons Drömmar om rosor och eld tycker jag har väldigt suggestiva titlar. Dessutom är det ju kul med referenser, som i Couplands Girlfriend in a coma och Låt den rätte komma in.
När jag läser tråden så kommer jag att tänka på hur många av titlarna är så fastetsade i ens medvetande att de har blivit lika självklara som vanliga ord i vokabulären. Det måste ju vara ett tecken på en bra titel, tänker jag.
Med det i åtanke så skulle jag vilja föreslå Moment 22.
Annars är The star's tennis balls av Stephen Fry är den bok jag senast läste enbart för att jag gillade titeln.
Jag ska skriva en uppsats om en diktsamling med titeln Fraktkostnad för elefantskulptur i naturlig storlek av Ragnar Strömberg. Inte en titel som tilltalar mig precis, men gillar man knäppa titlar så kvalar den nog in skulle jag tro.
Jag ska skriva en uppsats om en diktsamling med titeln Fraktkostnad för elefantskulptur i naturlig storlek av Ragnar Strömberg. Inte en titel som tilltalar mig precis, men gillar man knäppa titlar så kvalar den nog in skulle jag tro.