Jag var idag inne på en bokhandel när en man och en kvinna med EAP-jackor kom in och drog igång en diskussion om världsordningen, IMF, Gud och en massa annat som den stackars bokhandlaren egentligen aldrig bett om att bli utfrågad om. Egentligen var det allmänt dravel de prackade på honom, och det hela hade en sektartad underton, och de lät ganska konspiratoriska. Nu när jag kom hem tänkte jag att jag skulle leta upp mer information om de här tomtarna, som för övrigt oftast verkar stå och hänga runt Slussen-Medborgarplatsen med sina stora EAP-jackor, men jag har inte hittat så mycket. Däremot hittade jag en sida som tog upp det och det lät rätt likt.
Ja.. det är väl lite så. Någon mer som vet något? De hade ett väldigt sekteristiskt anslag och glöd. Lite obehagligt var det allt.
Citat:
EAP driver verksamhet bland annat genom det så kallade Schiller-institutet. Där vill man främja klassisk kultur och musik och motarbeta popmusik och andra moderna påfund. Det finns också andra frontorganisationer, till exempel har man haft en anti-knarkorganisation under namnet Antidrogkoalitionen.
Citat:
Hämtat från http://www.contra.nu/aldre8.html .
När det gäller teknologi och infrastruktur ska det satsas stort och med modernaste teknologi. EAP är varm anhängare av kärnkraft, fusionskraft, gigantiska satsningar på infrastruktur och människans kolonisering av Mars. En miljöorganisation som Världsnaturfonden (med prins Philip av Storbritannien - kungafamiljen igen! - som internationell förgrundsfigur!) bedriver däremot folkmordspolitik i Östafrika.
Ja.. det är väl lite så. Någon mer som vet något? De hade ett väldigt sekteristiskt anslag och glöd. Lite obehagligt var det allt.