Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-02-27, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Har man behov av mer minne av någon anledning (filmredigering m.m.) så har man ju inget val då väljer man ett 64 bitars os och sätter i så mycket minne masiner klarar av (minne är gratis idag) annars ser jag ingen större anledning till att köra något annat än 32 bitars Om man inte kör datorn som en server använder man sällan mer än 3Gb

Har själv satt i 4Gb i min maskin o stängt av det virtuella minnet o den är stabil som få... 24 tim / 7 dag i veckan / 52 veckor om året. Startar bara om den när MS Update kräver det...
Det handlar om att kunna sitta och kompilera tunga javaapplikationer och vi har inga x64 licenser för XP och vista ska vi inte införa ännu. Så 3 GB innebär att det går ganska trögt.
Citera
2008-02-27, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
En sak till att tänka på är att det som rapporteras som tillgängligt minne i XP 32 bitars är osäkert då PAE aktiveras (om du har SP2 och 4Gb minne) operativet försöker ju då själv stuva om saker i minnet över 3Gb som tidigare tog plats under så minnet används till en viss del av systemet, men räknas inte ändå om ni förstår vad jag menar
Vet precis vad du menar. DOck stödjer ju chippsettet mer, så den borde ju fatta att den kan addressera minnesanvändningen till högre adresser och låta de stackars 4gb ramen vara ifred på sina adresser. Jävla korkad dator... suck...
Citera
2008-02-27, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
AmericanAmex, värst vad ni blev sura då suck.

Klart att det gör skillnad, jag syftar snarare på att det är onödigt med mer minne än 2Gb, om ni inte tycker det, FINE, då får ni stå för det, jag anser det är onödigt.

Skriver inga fler inlägg i denna tråd, nöjda nu.
Onödigt? Vid utveckling kompilering, VPC användning och WM ware? eh?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in