2008-02-12, 15:45
Bannlyst
Jag använder c++ och undrar vad jag ska skriva för att få den att öppna ett program t.ex. cmd och sedan loopa det typ tusen gånger
Senast redigerad av betaway 2008-02-12 kl. 15:45. Anledning: bajs
Citera
2008-02-12, 16:14
Medlem
War Skeletons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betaway
Jag använder c++ och undrar vad jag ska skriva för att få den att öppna ett program t.ex. cmd och sedan loopa det typ tusen gånger

Varför krångla till det med C++?

Mycket lättare att göra med en .bat-fil.
Citera
2008-02-13, 01:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av betaway

System("cmd");

Kombinerat med en for-loop kanske. System(""); är dock inte att rekommendera, och finns säkerligen smartare sätt att lösa det på.
Citera
2008-02-13, 08:27
Medlem
rahanjams avatar
Du skulle kunna göra en bat fil med en for loop i. Har inte riktigt koll på det men en for loop är t.ex java :

[PHP]import cs1.Keyboard;

public class loop //namn på klassen
{

public static void main(String args[])
{
// loop tilldelar i värdet 0 - > ifall i är mindre än 5 -> öka i med 1 öka i för varje loop
for(int i = 0; i < 5; i++) {
System.out.println(i); // printa ut i för varje loop 0 till 4

}
}[/PHP]
Denna loopen gör ju bara tal upprepning, men det är ju en grund till det du vill göra (skippar indentering) Och föresten, du kan ju tilldela värdet på i innan loopen också.

eller javascript:

[PHP]
for (i=0;i<5;i++)
{
alert(i)
}[/PHP]
Senast redigerad av rahanjam 2008-02-13 kl. 08:31.
Citera
2008-02-14, 12:54
Medlem
redoxs avatar
Kod:
int main()
{
 for(int n=1, n<=1000,n++)
 {
  system("start cmd");

//eller för att köra något annat program:
 //system("C:\\Program\\annatprogram\\filen.exe")
 //observera \\ eftersom kompilatorn läser \ som att det ska följa ett specialtecken efter, enkelt förklarat. 
}

return 0;
}
Citera
2008-02-14, 14:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av redox
Kod:
int main()
{
 for(int n=1, n<=1000,n++)
 {
  system("start cmd");

//eller för att köra något annat program:
 //system("C:\\Program\\annatprogram\\filen.exe")
 //observera \\ eftersom kompilatorn läser \ som att det ska följa ett specialtecken efter, enkelt förklarat. 
}

return 0;
}

Tänk dock på att din sökväg inte behöver se ut som någon annans sökväg.. om du nu hade tänkt ge bort ditt fina program till en vän sen.
Citera
2008-02-14, 15:51
Medlem
redoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qix
Tänk dock på att din sökväg inte behöver se ut som någon annans sökväg.. om du nu hade tänkt ge bort ditt fina program till en vän sen.

Men det jag skrev var en princip. han bör förstå annars får han återkomma
Citera
2008-02-14, 17:16
Medlem
c++ spel

Tja hackers, undrar om nån e bra på att göra spel genom att använda c++ eller java? kanske nån länk som skulle kunna vara bra??
Citera
2008-02-14, 18:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mokojin
Tja hackers, undrar om nån e bra på att göra spel genom att använda c++ eller java? kanske nån länk som skulle kunna vara bra??

Vad är det för spel du tänker på? Simpelt RPG? FPS ála Quake 4?
Citera
2008-02-14, 20:31
Medlem
SparTyres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mokojin

Jag rekomenderar att du börjar med 2D-spel innan du går över till 3D (vilket i sin tur kräver en del kunskap i linjär algebra).

Java J2ME: http://java.sun.com/javame/index.jsp Används för att göra mobilspel, men om du ska gå över till seriös produktion senare så kör hårt på C++.

C++ SDL: http://lazyfoo.net/SDL_tutorials/index.php http://libsdl.org/ Mycket bra bibliotek där man kan lära sig många saker om hur man gör spel. Har du tid och ork försök dig på linjär algebra samtidigt eller om det finns någon kurs på distans eller på din lokala högskola.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in