2007-01-20, 01:27
Medlem
grens avatar
Målet är att få ihop till en sticky som jag inte alls tänker ta åt mig äran av. Jag är bara trött på alla stilnoct-trådar och hoppas att någon kan komplettera, så att modd kan göra en sticky till slut.

Generellt:
Stilnoct är varumärket på en insomningstablett från sanofi-aventis AB. Det aktiva ämnet heter Zolpidem och är besläktat med bensodizepiner. Det finns flera generika (kopior med samma aktiva ämne) av Stilnoct. Originalet påstås ha något bättre effekt än genrika. Om det stämmer eller ej får de lärde tvista om.

Effekten inträder relativt snabbt (10-30 minuter). Något långsammare om man ätit nyligen. Mjölkprodukter sägs förlänga upptaget av alla läkemedel avsevärt.

Halveringstiden är kort och vanligtvis märker man inga bieffekter av trötthet eller dyligt dagen efteråt.
-------------------------------

Namn/varumärken:
Stilnoct, Ambien, Zolpidem, Stilnox, m fl.

Frågan om ruset av Stilnoct påminner om Zolpidem är överflödig. De innehåller alla samma sak enligt specifikationerna, trots ovan påstående om att originalet skulle ge bättre effekt.

Dosering:
Dosering vid insomningsproblem: Normalt 5-20 mg.
Dosering för tripp: 5-50 mg (10-20 mg räcker för de flesta).

Citat:
FASS.se:
Dosen bör aldrig överskrida 10 mg. Behandlingstiden bör ej överskrida 4 veckor.

Folk som får Stilnoct mot insomningsproblem vet dock att "bör ej" verkar tas med en nypa salt av läkarna.

Överdosering:
Citat:
FASS.se:
Enskilda individer har återhämtat sig fullständigt efter doser upp till 400 mg. Överdosering med zolpidem i kombination med andra CNS-hämmare inklusive alkohol har resulterat i allvarlig påverkan, även dödsfall.

Trippa på Stilnoct:
Det finns många visa ord om Stilnoct. Det visaste är antagligen att inte alls trippa på dem, utan ta din rekommenderade dos, lägga sig i sängen och läsa en bok/kolla på TV, tills du insomnar. Du kan oavsiktligt hamna i en tripp om du tar en tablett för insomning och sen går runt och fixar lite hemma i väntan på att tabletten ska börja verka. Du hamnar i ett drömstadie utan att märka av det. Folk som vill insomna men istället gör galenskaper använder tabletterna fel - gå och lägg dig direkt!

Om du ska envisas med att använda Stilnoct i berusningssyfte så är ungefär följande att förvänta sig.

Försöker du hålla dig vaken kommer du med största sannolikhet in i ett drömstadie. Du märker vanligtvis inte av "att nu kommer ruset", utan det övergår i trippen utan att du märker det. Under ruset verkar allting väldigt självklart och man får jättefina idéer (sarkasm!). Vissa rapporterar om hallucinationer men långt ifrån alla upplever dem. Du kommer antagligen uppleva dig lite rund om fötterna också. Alkohol förstärker effekten avsevärt.

Dagen efter så har du oftast inte har något minne om trippen. Inte helt sällan har du gjort en och annan galen sak under ruset. Inte helt ovanligt är att alla möjliga berusningsmedel som fanns hemma igår, idag är slut.

Rekommendation är att stänga av telefoner, dra ur "internet-kabeln" till datorn och isolera dig. Det finns någon här på forumet som ringt USA-samtal i timmar och fått "baksmällan" via teleräkningen.

Min högst personliga rekommendation: Ge fan i att trippa på Stilnoct. Du minns sannolikt inte ruset, du kan göra galna saker och det finns andra berusningsmedel som är bra mycket bättre, lagliga som olagliga.

OBS! S k Live-rapporter där folk skriver under ruset är normalt inte uppskattat och Stilnoct-rapporter live resulterar bara i ordgröt som ingen förstår.

Det finns nog kilometer av text på Flashback om Stilnoct. Vi har en sökmaskin. Ditt enda jobb är att skriva in "stilnoct" i första rutan och sen trycka på knappen för att söka.

Googlesökning av "stilnoct" på site:flashback.info. (Om sökmaskingen på forumet är nere)

Erowid.org om Zolpidem

Citat:
Ursprungligen postat av My_Evil_Twin
Ett par länkar som är bra att ha med så att folk kan läsa om vad som kan hända om man väljer stilnoct som kvällens underhålning

http://www.flashback.org/showthread.php?t=418003
http://www.flashback.org/showthread.php?t=229349
http://www.flashback.org/showthread.php?t=364738

Dessa länkar fick jag från GaiN så det är bara ideen att lägga in dom här som är min.... ehh... tror jag ialla fall
-----------------Added later-----------
Anledningen till att jag rekomenderar att lägga in länkarna i faq, är för att jag tror folk är för lata för att söka själva

[Fixat! /GaiN (ps. jag missar ofta inlägg då jag läser så många trådar så om jag inte har svarat fungerar pmfunktionen också då kan jag lägga till dem. ).
2007-01-20, 01:32
Medlem
Det behövdes i sanningens ord en mindre FAQ i form av denna, bra initiativ. Framförallt för att folk ska tänka till lite innan man får för sig att försöka "droga" på denna opålitliga substans. Har man otur så kan man vakna upp med minnesluckor som sträcker sig över flera timmar, och fan vet vad som kan hända däremellan.
2007-01-20, 06:37
Medlem
Bra gjort, den här behövs.
Om inte annat för att få folk att fatta att stilnoct INTE är bra att flumma på.
Jag (och även några av mina polare) får hallisar och gör extremt sjuka saker även på ganska låga doser, och jag kan lungt påstå att vi inte är grönjölingar när det gäller dödsknark av olika slag.
(förutom lsd o svamp där jag vet 0 )
Vänta med att flumma på stilnoct tills du redan ses som värsta sortens knarkar drägg av både din släkt och helst resten av staden du bor i.
Sen när det inte kan bli värre, flumma på
Skriv sedan en tripp rapport här på FB om hur du ENDÅ lyckades göra allt värre
Dessutom är min personliga åsikt att det är ganska värdelöst att peta i sig droger för att ha det myss men sedan inte komma ihåg något av det roliga.

Så "visdoms" orden från den här pundaren blir:
"följ trådskaparens råd som om dom kom direkt från din religons högsta väsen"
2007-01-20, 07:27
Medlem
Och innan någon som känner mig tappar kontrollen och skvalrar så får jag väll erkänna att jag nästan aldrig förljer mina egna råd
Men till trådskaparen:
Ett par länkar som är bra att ha med så att folk kan läsa om vad som kan hända om man väljer stilnoct som kvällens underhålning

http://www.flashback.org/showthread.php?t=418003
http://www.flashback.org/showthread.php?t=229349
http://www.flashback.org/showthread.php?t=364738

Dessa länkar fick jag från GaiN så det är bara ideen att lägga in dom här som är min.... ehh... tror jag ialla fall
-----------------Added later-----------
Anledningen till att jag rekomenderar att lägga in länkarna i faq, är för att jag tror folk är för lata för att söka själva
2007-01-20, 11:43
Medlem
grens avatar
Jag hade gärna lagt in dem, men editeringsknappen försvann väldigt snabbt. Har detta ändrats kanske?
2007-01-20, 12:40
Medlem
Odessas avatar
En opålitlig tablett som få klarar av verkar det som. Jag har inga problem med att trippa på stilnoct. Det värsta som händer är lite minnesluckor vid höga doser. Märker ni att ni inte pallar stilnoct så skit i dem. man är i ett skumt tillstånd som eg inte ens är skoj om inte hallucinationerna kommer. Mitt råd till er som ändå kommer äta dem , hysta ett gäng o gå ut i skogen när det är lite mörkare ute.
2007-01-20, 14:34
Medlem
Jontishs avatar
Stilnoct är fett kul, tog 25mg för ett par veckor sen, gick omkring i byn och virrade om vietnam och djungeln med ett brett leende. Har svårt att komma ihåg detaljer, men annars kommer jag ihåg vad jag gjort och var jag varit.. fast det kan ha varit för att mina vänner filmade mig så när jag såg det dagen efter kom jag ihåg det igen (jävligt kul att titta på för övrigt).. Jag visade iallafall inga aggressiva tendenser och fick fick en del skojjiga hallissar och tankegångar...
2007-01-20, 15:03
Medlem
Bullsquids avatar
käkade en dag 30st 10mg stilnoct blandat med 45 iktrovil...kom inte ihåg mycke av den dagen

från början va det meningen att jag skulle ta 2st stilnoct bara medans jag städa lägenheten och sen vakna jag dan efter o alla mina piller va uppätna
2007-01-20, 16:01
Bannlyst
Drog: Zopiklon (imovane) (zopiclone) (zimovane)

Generellt:
Zopiklon är varumärket på en insomningstablett från sanofi-aventis AB. Det aktiva ämnet heter Zopiclone och är besläktat med bensodizepiner. Det finns flera generika (kopior med samma aktiva ämne) av Zopiclone.

Intag/dosering:
Normal dosering på zopiklon är mellan 5-7.5 mg innan du går till sängs.
Tabletten intas (oralt) dvs att du sväljer den.
Effekten inträder efter ca 30-40 min.
Det börjar oftast med trötthet och att du kan känna dig lite yr i skallen.
Men vid högre doseringar ca 15-35 mg så är det inte ovanligt att hallucinationer illamående mm uppstår.
Många säger även att smaken av zopiklon är riktigt äcklig,
jag måste hålla med.
påminner lite granna om metall typ fast värre, svårt att förklara.

Hur mycket zopiklon ska jag ta för att flumma?
Ca 2-3 tabletter brukar vara lagom.
Det går även att ta mera en så men det är inget att rekommendera om man inte vet vad man gör.
Testa först med den lägre dosen 2-3 tabletter vänta gärna en timme efter du tagit och invänta effekt, händer det inget då kan du ta en till.
Jag personligen brukar även kombinera dessa med alkohol.
Men hurvida det är smart eller inte är ganska omtvistat.
Så om du inte har tagit det tidigare och inte vet vad du sysslar med så avråder jag starkt från att göra lustiga "combos".

Vad kostar zopiklon på gatan?
Lite olika faktiskt beroende på vart man bor,
Men runt 15-30 kr är ok för en tablett 7,5 mg , aldrig mer en så.

Hade lite tråkigt (bakis) så jag lånade lite delar av din faq och fixade en till fast om zopiklon hoppas det var lungt.

Trevlig helg
2007-01-20, 23:42
Medlem
grens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymAnvändare

Generellt:
Zopiklon är varumärket på en insomningstablett från sanofi-aventis AB. Det aktiva ämnet heter Zopiclone och är besläktat med bensodizepiner. Det finns flera generika (kopior med samma aktiva ämne) av Zopiclone.

Intag/dosering:
Men vid högre doseringar ca 15-35 mg så är det inte ovanligt att hallucinationer illamående mm uppstår.
jag måste hålla med.

Det går även att ta mera en så men det är inget att rekommendera om man inte vet vad man gör.
Testa först med den lägre dosen 2-3 tabletter vänta gärna en timme efter du tagit och invänta effekt, händer det inget då kan du ta en till.
Så om du inte har tagit det tidigare och inte vet vad du sysslar med så avråder jag starkt från att göra lustiga "combos".

Hade lite tråkigt (bakis) så jag lånade lite delar av din faq och fixade en till fast om zopiklon hoppas det var lungt.

Trevlig helg

Super!

Kan tillägga att åtminstone jag får en bieffekt av Zopiklon, som du nämner kort. Dagen efter jag tagit Zopiklon smakar allting smakneutralt (t ex vatten) som om jag har ett mindre kemilabb i munnen. Saliven smakar kemilabb och äter jag något med "svagare smak" så som ostbågar, så tappar jag delvis smaken av dessa. Det är stark juice och stark mat som gäller dagen efteråt. Helt avskyvärt!
2007-01-21, 01:35
Medlem
jrgbgs avatar
Citat:

Generellt:

Intag/dosering:
jag måste hålla med.

Trevlig helg

15-30 kr per tablett på gatan?
hum..tala om vilken gata det är, jag kilar dit med min jättepåse imosar..haha
låter lite dyrt.. imo är ju trots allt svårt att flumma på om man inte har benso & blanda med.
Jag kan rekomendera att ta stecolid+2-3 imo & ett par starköl för att softa lite.
2007-01-21, 11:48
Medlem
Luxmans avatar
Förstår inte varför alla hatar Zolpidem/Zopiklon. Jag tror att det beror på att ni tar för mycket, då gör man galna saker och får stora minnesluckor. Men ifall man tar det lungt (runt 20mg Zolpidem) kan man njuta av ruset och få fina hallucinationer.

Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
käkade en dag 30st 10mg stilnoct blandat med 45 iktrovil...kom inte ihåg mycke av den dagen

från början va det meningen att jag skulle ta 2st stilnoct bara medans jag städa lägenheten och sen vakna jag dan efter o alla mina piller va uppätna

Jag har också gjort det misstaget att lämna tabletterna framme, sen nästa morgon undrar man vem som har tagit alla.

Mitt tips är att låsa in tabletterna så man inte kommer åt dem.

Citat:

Där jag bor ligger priset runt 8-15 kr. Så det är tydligen mycket olika på vart man bor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in