Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-15, 21:06
  #481
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Är inte dokumenten offentliga i Tyskland?

Du får endast ta del av dokument som berör dig, t.ex om du misstänker att du har en bror eller förmodad vän som har spionerat på dig så får du ta del av just det dokumentet, du kan alltså inte få ut en lista över samtliga STASI-medarbetare.
Citera
2016-05-16, 03:34
  #482
Avstängd
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
NEIN!!

Det är en missuppfattning. Gemene man kan inte resa dit och botanisera - i så fall skulle jag kunna gå dit och botanisera, då jag bor i Berlin. Du kan endast få ut eventuella uppgifter om dig själv, alternativt kan en nära anhörig få det om den omfrågade är avliden.

Att utländska säkerhetstjänster som Säpo m. fl. fått namnen, är däremot ganska självklart.

Jaha! Tackar för svar, vilket djävla bajs då!

Kommunister är verkligen det obehagligaste som finns, jag är övertygad att det kommer att klassas som en diagnos i framtiden.
Citera
2016-07-18, 19:20
  #483
Medlem
HipToBeSquares avatar
En ganska bra artikel i Gates of Vienna (som annars är counter jihadism som jag inte ger mycket för).

http://gatesofvienna.net/2016/07/the...angela-merkel/

Anledningen är nu mycket mer tydlig och det är att de ville inte förstöra det nätverk som de hade byggt upp i DDR. Sveriges politiker insåg samma sak att de fanns ett nätverk av villiga och duktiga idioter som man kan återanvända. Efter DDR så slpittrades aldrig nätverket och varken media eller politiker försökte ens göra något åt det. Idag så ser vi hur judar i toppen i Tyskland har lyckats återanvända detta nätverk och vi ser bara toppen av isberget. Nu växer istället detta nätverk i form av "antirasister" men syftet är det samma dvs hålla poltiska motståndare i schack och tom oskadliggöra dem för gott.

Det kan vara så att Sverige har fått order av Tyskland att inte avslöja något eftersom då kan de få även delvis insikt i det tyska nätverket.

DDR försvann men det gjorde inte de personer som gillade att plåga och förfölja folk. Tyska regeringen fann ett nytt jobb för dem vilket är att införa DDR i hela Tyskland.
Citera
2016-07-18, 21:56
  #484
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
En ganska bra artikel i Gates of Vienna (som annars är counter jihadism som jag inte ger mycket för).

http://gatesofvienna.net/2016/07/the...angela-merkel/

Anledningen är nu mycket mer tydlig och det är att de ville inte förstöra det nätverk som de hade byggt upp i DDR. Sveriges politiker insåg samma sak att de fanns ett nätverk av villiga och duktiga idioter som man kan återanvända. Efter DDR så slpittrades aldrig nätverket och varken media eller politiker försökte ens göra något åt det. Idag så ser vi hur judar i toppen i Tyskland har lyckats återanvända detta nätverk och vi ser bara toppen av isberget. Nu växer istället detta nätverk i form av "antirasister" men syftet är det samma dvs hålla poltiska motståndare i schack och tom oskadliggöra dem för gott.

Det kan vara så att Sverige har fått order av Tyskland att inte avslöja något eftersom då kan de få även delvis insikt i det tyska nätverket.

DDR försvann men det gjorde inte de personer som gillade att plåga och förfölja folk. Tyska regeringen fann ett nytt jobb för dem vilket är att införa DDR i hela Tyskland.


'Idag ser vi' Yeah right. Tag dig samman nu.
Citera
2019-06-05, 20:50
  #485
Medlem
08-55331000s avatar
Släpp listan fri!

En supercomputer är sedan några år sysselsatt med att scanna av och matcha in innehållet från över 15 tusen pappersssäckar fyllda med pappersdelar.

Citat:
The computer that can piece together Stasi documents
Twenty-five years after the fall of the Berlin Wall, the debate on whether the shredded secret files of the regime that ruled East Germany for nearly 40 years should be restored continues.

The Ministry for State Security, or Stasi, oversaw a huge secret network of informers and everything was recorded on paper.

Just after the Berlin Wall came down the Stasi panicked and they burned and shredded many of their most sensitive documents. Millions of fragments now lie in 16,000 bags in the Stasi Records Agency.
https://www.bbc.com/news/av/world-eu...tasi-documents

Det sista Vladimir Putin gjorde i Dresten på sitt KGB kontor var att förstöra dokument. STASI var väldigt framme inom datorer redan då och hade stora planer för sina datorbehandling.

(FB) Vem är Stasi präst /Stasi Professor (Alexander Radler)
(FB) Listan på svenska STASI-spioner finns, men namnen hålls hemliga
(FB) Vilka är/var Stasi-Svenskarna?
(FB) KD:s Aleksander Radler var STASI-SPION! - Vilken media blir först med att publicera?

Varför sätta samman all denna datan om informationen som redan finns där inte kommer ut?
https://www.bbc.com/news/world-europe-23986385
Citera
2020-01-08, 08:12
  #486
Medlem
Utan att ha läst i tråden. Är några av Stasi-spionernas identiteter kända? I så fall tacksam för deras namn!
Citera
2020-04-19, 08:09
  #487
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengts
Utan att ha läst i tråden. Är några av Stasi-spionernas identiteter kända? I så fall tacksam för deras namn!

Tyvärr inte. Beatrice Ask begravde allt och som tack blev hon nyligen landshövding. Fråga henne.
Citera
2020-04-20, 06:57
  #488
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengts
Utan att ha läst i tråden. Är några av Stasi-spionernas identiteter kända? I så fall tacksam för deras namn!

Marianne Ersson blev utpekad i en bok bl.a. Hon vara lärare i Östtyskland i omgångar här hemma var hon flyglotta tror jag. Hon och hennes sambo körde ihjäl sig för några år sedan. Hon blev aldrig fälld blånekade men troligen så socialt utstött att hon inte orkade leva med det. Men varför hennes nya sambo som inte var med på den tiden följde med döden har jag alltid undrat över.

Nu är det STASI prästen i Burträsk Alexander Radler kvar av de mest kända. Han har ju tveklöst en del unga östtyskars liv på sitt samvete. Sedan har det ju funnits några på Sverige Radio kända namn.
Citera
2020-04-20, 07:01
  #489
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Marianne Ersson blev utpekad i en bok bl.a. Hon vara lärare i Östtyskland i omgångar här hemma var hon flyglotta tror jag. Hon och hennes sambo körde ihjäl sig för några år sedan. Hon blev aldrig fälld blånekade men troligen så socialt utstött att hon inte orkade leva med det. Men varför hennes nya sambo som inte var med på den tiden följde med döden har jag alltid undrat över.

Nu är det STASI prästen i Burträsk Alexander Radler kvar av de mest kända. Han har ju tveklöst en del unga östtyskars liv på sitt samvete. Sedan har det ju funnits några på Sverige Radio kända namn.

Östtysklands spioner nästlade sig in hos kristna jag tro det berodde på att de trodde att man inte kunde misstänkas då. De var själva kristna eller också inte. Någon jag alltid misstänker flydde hit hittade genast en kristen tjej skaffade barn flyttade nära en regemente som typexempel.
Citera
2020-04-20, 07:06
  #490
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ubersanta
http://kurtlundgren.webblogg.se/1186...egeringen.html



Jag tycker faktiskt att detta är det mest intressanta inrikespolitiskt just nu. Akassa, SSU-skandal, förmögenhetsskatt, biltullar, släng er i väggen.

Just nu sitter SÄPO på en lista med 900 namn. Dessa personer har agerat spioner åt en av de vidrigaste underrättelse/säkerhetspoliserna. Förmodligen har de spionerat på arbetskollegar, barns vänners föräldrar, etc etc och lämnat uppgifter om dessa till DDR.

Detta är nog en av de största skandalerna i modern svensk historia tycker jag, helt i klass med IB-affären.

Men varför denna tystnad? Speciellt från media. Media borde agera som hungriga hundar. Tänk er vilket scoop journalisten som driver detta och lyckas offentliggöra listan får

... eller inte. Tillåt mig vara så synisk att förmoda att en stor del av namnen som finns på listan är tunga namn inom just journalistkåren och media, för att inte nämna politiker. Inte konstigt att det råder en sån tysthet kring detta, varken journalisterna eller politikerna vill att denna nyheten skall komma ut - och då lär det inte ske.

Politikerna styr SÄPO, och journalisterna styr agendan i informationsflödet.

Som Kurt Lundgren skriver: "om de 900 hade spionerat för Nazityskland skulle listan ha offentliggjorts direkt, varför inte DDR-listan?".

Svaret vet vi alla säkert.

Nu har vi dock chansen att göra något viktigt och ordentligt för en gångs skull här på flashback. Istället för att sitta och beklaga oss över Sverige så uppmanar jag alla som anser att listan skall offentliggöras till aktion. Det finns många medlemmar, och många brev och påtryckningar från folk kan leda till uppmärksamhet och slutligen ett agerande.

Det förs ju fasiken inte ens en debatt om detta.

Detta är för viktigt för att låta det passera. Namnen måste ut!

Vad kan vi göra? är vi tillräckligt många som skriver brev och debattinlägg om detta så måste det uppmärksammas.

kolla om man går att åka till tyskland och lokalt få loss eventuell lista med spioner. att gå via kommunister som knullat till sig sina jobb och har exceptionellt låg iq komme rman ingenstans med.
Citera
2020-04-20, 13:52
  #491
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Östtysklands spioner nästlade sig in hos kristna jag tro det berodde på att de trodde att man inte kunde misstänkas då. De var själva kristna eller också inte. Någon jag alltid misstänker flydde hit hittade genast en kristen tjej skaffade barn flyttade nära en regemente som typexempel.

I kristna led så utgör propaganda en stark effekt på människor. Den Svenska kyrkan har ju bytt fokus från Gud, till människan. Allas lika värde.

Så det är inte så konstigt att de infiltrerar Svk och frikyrkan. Inom frikyrkan är ju Micaeln Grenholm ett gebit för sig. En äkta kommunist skulle jag vilja säga. Går i sin faders fotspår, fadern stod ju för ändringar inom Svk.

Så nu är det HBTQ, islam och kommunism i hela kyrkan. Ett verk av stasi och förmodligen ett självspelande piano nu.
Citera
2022-07-30, 16:19
  #492
Medlem
Jag är helt övertygad om att dom mest energiska företrädarna för feminism.mångkultur.hbtq.och klimat hetsen.

Finns på denna lista och har eller jobbar fortfarande som någon form Putin lobbyist.
Allt för att sabba väst.
Skapa motsättningar förvilla m.m
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback