Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-05-06, 22:06
  #1
Medlem
Behöver normala, raka jeans (inget slim) som håller. Så trött på att jeansen slits i skrevet eller nere på benen. Vilket märke ska jag välja? Helst under tusenlappen men det spelar ingen större roll. Viktigaste är kvaliten.
Citera
2024-05-06, 22:09
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroxex
Behöver normala, raka jeans (inget slim) som håller. Så trött på att jeansen slits i skrevet eller nere på benen. Vilket märke ska jag välja? Helst under tusenlappen men det spelar ingen större roll. Viktigaste är kvaliten.

Undvik stretch i jeans om du vill att de ska hålla längre. Sen behöver du ha minst 7-10 par jeans att variera med...en del äger för få jeans, då nöts de snabbt.
Citera
2024-05-06, 22:33
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroxex
Behöver normala, raka jeans (inget slim) som håller. Så trött på att jeansen slits i skrevet eller nere på benen. Vilket märke ska jag välja? Helst under tusenlappen men det spelar ingen större roll. Viktigaste är kvaliten.
Du är fet alltså. Ingen quickfix. Men de har bra slitstarka i större storlekar på dressman runt 5 hundringen.
Citera
2024-05-06, 22:49
  #4
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nolianna
Sen behöver du ha minst 7-10 par jeans att variera med...en del äger för få jeans, då nöts de snabbt.

Men vad är det för jävla svar? Menar du att jeans återhämtar sig om de får ligga ett tag?
Citera
2024-05-06, 22:57
  #5
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Du är fet alltså.

Fetheten trodde jag man kompenserade för med större storlekar, och att det inte var en faktor som gjorde att tyget inte håller.

Jag kanske minns fel. Men jag upplever att jeans förr nöttes mera jämt, så de liksom blev tunnare, eller skörare av tvätt och friktion. Idag upplever jag att man inte hinner komma dit, för att de nöts sönder av att tyget vickas hit och dit. Och vickandet i tyget inbillar jag mig blir samma om du är liten eller stor.
__________________
Senast redigerad av henriko 2024-05-06 kl. 23:20.
Citera
2024-05-06, 23:10
  #6
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroxex
Behöver normala, raka jeans (inget slim) som håller. Så trött på att jeansen slits i skrevet eller nere på benen. Vilket märke ska jag välja? Helst under tusenlappen men det spelar ingen större roll. Viktigaste är kvaliten.
Det finns bara ett jeansmärke icke-mode människor använder och det är Wrangler.
Citera
2024-05-06, 23:19
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Fetheten trodde jag man kompenserade för med större storlekar, och att det inte var en faktor som gjorde att tyget inte håller.

Jag kanske minns fel. Men jag upplever att jeans förr nöttes mera jämt, så de liksom blev tunnare, eller skörare av tvätt och friktion. Idag upplever jag att man inte hinner komma dit, för att de nöts sönder av att tyget vickas hit och dit. Och vickandet i tyget inbillar jag mig blir samma om de är liten eller stor.
Du kan inte kompensera för tjocka lår, såvida du inte kör rejält oversize och sedan syr in midjan. Tjocka lår kommer slita hål på alla typer av tyger förr eller senare och snabbare än om låren var smalare. Extra snabbt om du utöver tjocka lår är överviktig generellt, vilket gör att du svettas mer. Fuktigt tyg slits snabbare.
Citera
2024-05-06, 23:21
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroxex
Behöver normala, raka jeans (inget slim) som håller. Så trött på att jeansen slits i skrevet eller nere på benen. Vilket märke ska jag välja? Helst under tusenlappen men det spelar ingen större roll. Viktigaste är kvaliten.
Existerar inte. Dina lår är problemet, inte modellen av jeans.

Är det kvalitet du är ute efter ska du köpa Japanskt selvegde denim. Men smakar det så kostar det.
Citera
2024-05-06, 23:22
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Fetheten trodde jag man kompenserade för med större storlekar, och att det inte var en faktor som gjorde att tyget inte håller.

Jag kanske minns fel. Men jag upplever att jeans förr nöttes mera jämt, så de liksom blev tunnare, eller skörare av tvätt och friktion. Idag upplever jag att man inte hinner komma dit, för att de nöts sönder av att tyget vickas hit och dit. Och vickandet i tyget inbillar jag mig blir samma om du är liten eller stor.
Har du feta lår så gnider de mot varandra, hur svårt är det att förstå?
Citera
2024-05-06, 23:27
  #10
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Har du feta lår så gnider de mot varandra, hur svårt är det att förstå?

Som jag skrev, så tycker jag inte det ser ut som mina jeans slits ut av friktion mellan två jeansytor. De skador som uppstår inbillar jag mig kommer uppstå oavsett fettmagrad.
Citera
2024-05-07, 04:01
  #11
Medlem
Dyschlexie.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroxex
Behöver normala, raka jeans (inget slim) som håller. Så trött på att jeansen slits i skrevet eller nere på benen. Vilket märke ska jag välja? Helst under tusenlappen men det spelar ingen större roll. Viktigaste är kvaliten.

Selvedge som nån skrev.

Själv kör jag bla på mycket nudie och utnyttjar detta:
https://www.nudiejeans.com/info/free-repairs
När grenen spruckit, som den alltid (är f.ö inte fet) så har det lagats näst intill osynligt och helt gratis.
Citera
2024-05-07, 19:56
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Men vad är det för jävla svar? Menar du att jeans återhämtar sig om de får ligga ett tag?

Vilken otrevlig ton du har! Har du bara ett par jeans som du använder så har du snabbt hål i dem. Du behöver flera par för att inte nöta ner dem direkt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback