Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-07, 22:23
  #13
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nolianna
Vilken otrevlig ton du har! Har du bara ett par jeans som du använder så har du snabbt hål i dem. Du behöver flera par för att inte nöta ner dem direkt.

Ja, förlåt. Men tonen kom väl ifrån att jag hamnade i chock, över att ha läst ett av årets mest korkade inlägg.

Tråden handlar om vilka jeans som håller. Inte om strategier för hur man kan leva med dåliga jeans.

Dessutom hade TS en ungefärlig budget. Svårt att hitta 10 jeans för 1000 spänn.

Ditt svar saknar dessutom all form av logik. Ja, de 10 jeansen du föreslår kommer ju hålla längre än 1 par. Men, i längden kommer det gå sönder precis lika många byxor per år med din metod, som för den som har har endast 1 par åt gången. Och man kommer också behöva köpa exakt lika många jeans per år med din metod, som för den som endast har 1 par åt gången.

Hoppas du inte är med och röstar i frågor om energi, miljö, invandring, skatter, mm.
Citera
2024-05-07, 22:27
  #14
Medlem
Dressmann är bra och prisvärda.
Citera
2024-05-08, 17:52
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Ja, förlåt. Men tonen kom väl ifrån att jag hamnade i chock, över att ha läst ett av årets mest korkade inlägg.

Tråden handlar om vilka jeans som håller. Inte om strategier för hur man kan leva med dåliga jeans.

Dessutom hade TS en ungefärlig budget. Svårt att hitta 10 jeans för 1000 spänn.

Ditt svar saknar dessutom all form av logik. Ja, de 10 jeansen du föreslår kommer ju hålla längre än 1 par. Men, i längden kommer det gå sönder precis lika många byxor per år med din metod, som för den som har har endast 1 par åt gången. Och man kommer också behöva köpa exakt lika många jeans per år med din metod, som för den som endast har 1 par åt gången.

Hoppas du inte är med och röstar i frågor om energi, miljö, invandring, skatter, mm.

Jag köper alla mina jeans second hand så kan garantera dig att jag har mer kunskap än dig om miljöpåverkan etc. Jag lagar även och har stor insyn i den textila industrin. Att påstå att jag inte skulle vara med och röste etc pga ett inlägg om jeans säger mer om dig !
Citera
2024-05-08, 19:49
  #16
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nolianna
Jag köper alla mina jeans second hand så kan garantera dig att jag har mer kunskap än dig om miljöpåverkan etc. Jag lagar även och har stor insyn i den textila industrin. Att påstå att jag inte skulle vara med och röste etc pga ett inlägg om jeans säger mer om dig !

Påpeka gärna mer konkreta felaktigheter i min analys. Att bara påstå att du kan mer än andra skramlar mest som en tom tunna annars.

Det är bra att du är en av dom som köper second hand. Det gör jag också ibland. Men det är inget vettigt svar rent generellt, för om alla skulle göra det skulle second hand byxorna bli typ 100 gånger dyrare än nya byxor. Det krävs ju att den stora massan först köper de nya byxorna, så att ett fåtal överlevande par kan nå begagnatmarknaden.
Citera
2024-05-09, 11:47
  #17
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Dressmann är bra och prisvärda.


Tycker jag också, de mörka McGordon som jag brukar köpa kan jag absolut ha i 5+ år.

Nej, det fina med att ha blivit en gammal ful gubbjävel är att man inte kan klä sig attraktiv hur fan man än försöker, och då kan man liksom gå på det mer rationella.
Citera
2024-05-09, 20:37
  #18
Medlem
Tack för inspirerande svar, även om jag inte är fet

Hur är Levis 501 ? Värt?
Citera
2024-05-10, 00:14
  #19
Medlem
Selvedge är lösningen.
Finns numera väldigt schyssta med stretch i. Har ett par själv från Oni Denim i 16oz. Extremt stryktåliga OCH bekväma
Minns inte exakt pris men tror de landade strax över 3k. Värda sitt pris imo.
Citera
2024-05-10, 00:20
  #20
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroxex
Tack för inspirerande svar, även om jag inte är fet

Hur är Levis 501 ? Värt?
Nej.

Wrangler har jag ju redan förklarat för dig.

Allt annat är skit eller bleka kopior.
Citera
2024-05-10, 00:31
  #21
Avstängd
GylleneUttern2s avatar
Wrangler som nån ovan nämnde och Lee tycker jag.
Citera
2024-05-19, 10:14
  #22
Medlem
ParkeringForbjudens avatar
Upplever också detta problem. Jeansen slits i skrevet och tyget liksom nöts ut till ett nät. Jag har provat ganska många märken, LEE, Levis, Diesel mm mm. Men de som har hållit längs är Dressman utan stretch. De kanske tar lite längre tid innan de känns bekväma men de håller.
Citera
2024-05-19, 20:11
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParkeringForbjuden
Upplever också detta problem. Jeansen slits i skrevet och tyget liksom nöts ut till ett nät. Jag har provat ganska många märken, LEE, Levis, Diesel mm mm. Men de som har hållit längs är Dressman utan stretch. De kanske tar lite längre tid innan de känns bekväma men de håller.
Det är skit samma vilket märke det är, alla dessa modemärken sys i samma sweatshops i asien ändå. Enda skillnaden är vilket prispåslag de kör med. Det är bredden på dina lår som bestämmer hur snabbt det slits.
Citera
2024-05-19, 22:51
  #24
Medlem
ParkeringForbjudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiLLon
Det är skit samma vilket märke det är, alla dessa modemärken sys i samma sweatshops i asien ändå. Enda skillnaden är vilket prispåslag de kör med. Det är bredden på dina lår som bestämmer hur snabbt det slits.

Det är mycket möjligt! Men upplever att tyget är annorlunda. Tror att man ska gå för så lite tillsatser som möjligt om man vill att de ska hålla. Mina gamla Dressman jeans håller ju, de är i princip 100% bomull.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback