Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-10-13, 17:14
  #1
Medlem
Lek med tanken att en individ är med om en ganska het diskussion men är mest tyst och låter dom andra gapa på. Fast personen skulle kunna stå upp för sig själv men är bara tyst.

Vad tänker ni om denna individ?
Citera
2023-10-13, 17:18
  #2
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Den personen ger som regel ett gott intryck på mig. Koleriska personer är slitsamma i längden, och i de flesta sällskap är det inte värt att ta heta diskussioner.
Citera
2023-10-13, 17:22
  #3
Medlem
SnutteFia03s avatar
Att den antagligen är vettigare än de som "gapar på".
Citera
2023-10-13, 17:26
  #4
Medlem
Poteters avatar
Att han håller tyst för att inte avslöja sig.
Citera
2023-10-13, 17:28
  #5
Medlem
Jag tycker om tysta personer. Dom som tiger samtycker.
Citera
2023-10-13, 17:31
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dodde03
Lek med tanken att en individ är med om en ganska het diskussion men är mest tyst och låter dom andra gapa på. Fast personen skulle kunna stå upp för sig själv men är bara tyst.

Vad tänker ni om denna individ?

Det beror på minen. Om det kommer med ett litet hånleende vill jag inte hänga igen. Om ett välfunnet byte av samtalsämne kommer från det hållet tänker jag att här är någon som tar ansvar för gruppen. Om personen ser obekväm ut och skruvar på sig ser jag en fegis.
Citera
2023-10-13, 17:32
  #7
Medlem
VoktorDodkas avatar
Att personen är konflikträdd, inte vågar välja sida, inte vågar hålla med fel person. Och sitter man tyst är man inte med om en het diskussion.
Citera
2023-10-13, 17:33
  #8
Medlem
Det beror på vad jag vet om personen. Tystnad i sig talar inte om något.

Om det är en person jag knappt känner så tänker jag inte på den alls utan fokuserar på dem som vill prata med mig.

Om det är en person jag vet vill delta men är blyg så försöker jag hjälpa in den i diskussionen.

Om det är en person jag vet beskriver de som aktivt deltar i diskussionen som "gapiga" och andra nedsättande termer så tänker jag att personen säkert är en sån där jobbig typ som har "introvert" som identitet, och som säkert ber främlingar på anonyma forum prata om honom/henne eftersom han/hon egentligen vill ha uppmärksamhet men är för fäst vid sin "introvert"-identitet för att bete sig som en vuxen och delta i verkliga diskussioner. Jag tänker även att oddsen är låga för att den tysta personen ska vara helt såld på det pseudovetenskapliga Myers-Briggs-testet.
Citera
2023-10-13, 18:26
  #9
Avstängd
link71s avatar
Oftast en person som är lite bevaksam observerar konversationen, och har förhoppningsvis ett bra svar, blir en mer intressantare konservation att delta i .
Citera
2023-10-13, 18:32
  #10
Medlem
Ofta man upplevt dessa som till slut öppnar för "lösning" lyssnar på argumenten i stället för prata, du har två öron och en mun.
Citera
2023-10-13, 18:40
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Ofta man upplevt dessa som till slut öppnar för "lösning" lyssnar på argumenten i stället för prata, du har två öron och en mun.

Men lösningen har väl den tysta personen kommit fram till för att alla andra har ansträngt sig för att lyfta fram vad det är som behöver lösas?
Citera
2023-10-13, 18:42
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sefipaw
Men lösningen har väl den tysta personen kommit fram till för att alla andra har ansträngt sig för att lyfta fram vad det är som behöver lösas?
Ja genom att lyssna på bägge som ofta inte lyssnar på varann, mer viktigt att få säga sitt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback