Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2024-04-22, 23:40
  #49
Medlem
Att personen inte tycker striden eller diskussionen är värd att ta.
Eller att den inte orkar. Kanske för att den varken vill ha eller ser just dom personerna som framtida vänner eller liknande.
Citera
2024-04-24, 04:46
  #50
Medlem
Pungsvings avatar
Att det är meningslöst att föra en diskussion.
Citera
2024-04-24, 13:18
  #51
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Det är jävligt skönt att va kortfattad med andra människor och negga deras försök till kontakt.

Brukar göra så att man får en slags dominans och dom jagar efter en.


En person som sitter tyst ett helt möte, skulle jag inte tolka som maktspråk direkt.

Maktfullkomliga personer skulle kommunicera sina idéer på ett tydligt sätt.

Främst av allt, kan vara en person som väljer att stå sitt kast och låta andra träda fram, tecken på självförtroende. Om inte.....

....skulle jag se det lite mer som en person som antingen är sneaky/hemlighetsfull. Spion.

Eller som är just en person som tar positionen av att inte vara på någons sida av konflikträdsla.
Citera
2024-04-24, 13:26
  #52
Medlem
Tysta människor slår högljudda wannabe alpha fjantar alla dagar i veckan. Låter man mycket är man en vek människa.
Citera
2024-04-26, 11:11
  #53
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NMjaaaR
Tysta människor slår högljudda wannabe alpha fjantar alla dagar i veckan. Låter man mycket är man en vek människa.

Inställningen. Är det en person som känner sig nöjd? Eller en person som inte får us sig nåt?
Citera
2024-04-27, 03:08
  #54
Medlem
Många intressanta svar, ger denna tråd förvånande hög kvalitet, och ämnet känns inte lika uttjatat som många andra.

Vet inte om jag är fel ute, men känns som en vanlig tolkning av en tyst person idag, tyvärr, kan bli att den har någon diagnos eller fientlig inställning. Vilket givetvis inte behöver vara fallet. Kan ju vara någon som är neutral, eller ointresserad helt enkelt.

Är man dock kompis med någon, och det är ömsesidigt, så kan iaf jag tycka det känns konstigt om man aldrig får något bekräftat, så som att personen uppfattat vad man sagt, typ.

Traumatiserade eller sönderstressade eller övertrötta personer, kan vara väldigt tysta ibland.Oups, där kom jag med diagnoser...
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback