Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-10-05, 14:38
  #1
Medlem
https://m.facebook.com/story.php?sto...00070386720499


Har någon sett 22-åriga Jasmine?
Hon är försvunnen sedan 25 september 2023 då hon senast sågs i Mackmyra Whiskeyby.

Jasmine har långt mörkbrunt hår. Hon är cirka 170 centimeter lång och väger cirka 55 kg.

Hon var vid försvinnandet klädd grå sweatshirt med ett svart emblem av märket Björn Borg, svarta mjukisbyxor och svarta fila skor sneakers.

Har du sett Jasmine eller har du information som kan leda till att hon återfinns, ring polisen på 114 14.


https://www.missingpeople.se/sv/efterlysning/jasmine/
Citera
2023-10-05, 16:43
  #2
Medlem
Här är tydligen hennes sida på facebook. Någon verkar ha tillgång till hennes konto och delat en egen efterlysning.
https://www.facebook.com/IcePrincess026
Citera
2023-10-05, 17:39
  #3
Medlem
nickeh84s avatar
Som tur är så försvinner ofta tjejer självmant pga ett sorts uppmärksamhetsbehov/olydighet/trotsbeteende. Är rätt säker på att hon kommer tillrätta helskinnad.

Som kommentar på efterlysningen på hennes Facebook-sida har någon som kommentar skrivit "what goes around comes around". Någon som vet orsaken?
Citera
2023-10-05, 17:42
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stolpen22
Här är tydligen hennes sida på facebook. Någon verkar ha tillgång till hennes konto och delat en egen efterlysning.
https://www.facebook.com/IcePrincess026
Hon har flertalet konton på både facebook och instagram. Jag skulle vara försiktig med att ta kontot som äkta, sett till hur många som ombett att inte dela inlägget.
Citera
2023-10-05, 17:46
  #5
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Hon har flertalet konton på både facebook och instagram. Jag skulle vara försiktig med att ta kontot som äkta, sett till hur många som ombett att inte dela inlägget.

Nu är hon ju hos Missing People också så jag fattar inte på vilket sätt det skulle göra något ont?
Citera
2023-10-05, 17:49
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Nu är hon ju hos Missing People också så jag fattar inte på vilket sätt det skulle göra något ont?
Jag menar väl snarare vara försiktig med att ta profilen som hennes. Att någon annan skulle ha tillgång till hennes konto, varpå flertalet personer går in och ber andra om att inte dela inlägget. Det behöver såklart inte vara några konstigheter, men med tanke på att hon har flertalet konton så känns det lite skumt.
Citera
2023-10-05, 17:56
  #7
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Jag menar väl snarare vara försiktig med att ta profilen som hennes. Att någon annan skulle ha tillgång till hennes konto, varpå flertalet personer går in och ber andra om att inte dela inlägget. Det behöver såklart inte vara några konstigheter, men med tanke på att hon har flertalet konton så känns det lite skumt.

Folk är kåta på att säga att inte dela inlägg såvida det inte kommer från polis eller Missing People, och det är väl korrekt förvisso men nu när hon ju finns på Missing People så finns det ju ingen anledning att inte dela.

Jag förstår inte vad det har med saken att göra att hon har flera konton och att någon nära henne kanske har tillgång till hennes Facebook och delat ett inlägg eftersom hon är försvunnen?
Citera
2023-10-05, 18:02
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Folk är kåta på att säga att inte dela inlägg såvida det inte kommer från polis eller Missing People, och det är väl korrekt förvisso men nu när hon ju finns på Missing People så finns det ju ingen anledning att inte dela.

Jag förstår inte vad det har med saken att göra att hon har flera konton och att någon nära henne kanske har tillgång till hennes Facebook och delat ett inlägg eftersom hon är försvunnen?
Jag menar såklart att det kanske inte är hon själv som står bakom just detta konto. Men nog om det.
Citera
2023-10-05, 18:12
  #9
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Jag menar såklart att det kanske inte är hon själv som står bakom just detta konto. Men nog om det.

Endel har en massa konton av olika anledningar, inte ovanligt.
Citera
2023-10-05, 18:15
  #10
Medlem
Kungsgardens avatar
Hon är skriven på samma adress som en 23-åring. Sambon?
Citera
2023-10-05, 18:28
  #11
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Hon är skriven på samma adress som en 23-åring. Sambon?

Den här 23-åringens adress syns inte ens på Ratsit av någon anledning, så där stod det att hon bodde ensam. Hemlig adress eller varför har han ingen?
Citera
2023-10-05, 18:48
  #12
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Den här 23-åringens adress syns inte ens på Ratsit av någon anledning, så där stod det att hon bodde ensam. Hemlig adress eller varför har han ingen?

Det kan vara inaktuella uppgifter hos Mrkoll då.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback