Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-04-11, 21:01
  #433
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Jag har lagt from omfattande bevisning i flertalet andra trådar genom åren. De viktigaste trådarna har ni strategiskt valt att helt och hållet ignorera, för att ni är helt oförmögna att bemöta de skriande inkongruenser som framträder i ortodox historieskrivning och som redogörs för i de trådarna. Ett exempel är följande trådar: (FB) Några transporter från Theresienstadt till Minsk, via Treblinka & Auschwitz och (FB) Stalins "gömda judar" från den påhittade tyska "förintelsen"?



Du har inga bevis för att några judar gasades. Jag har, ovanpå det, motbevisat att gasningar ägde rum/kan ha ägt rum. Detta innebär att bollen ligger på din planhalva. Och som jag redan förklarat så utgör transithypotesen blott en alternativ förklaringsmodell till vad som hände med de judar som deporterades till/via Reinhardt-lägren. För att falsifiera gasningshypotesen så behöver jag inte kunna dokumentera var samtliga av dessa judar hamnade.



Bevisbördan ligger av självklara skäl på den som gör ett positivt påstående om ett sakförhållande, i ditt fall "gasningar" med dieselmotorer. Såtillvida att ni inte kan bevisa denna hypotes är det omöjligt att påstå att de judar som deporterades till Belzec "gasades", än mindre att det är ett historiskt faktum.


Du har aldrig klarat att motbevisa nåt alls av vad etablerad historieforskning säger om förintelsen.
Det finns gott om bevis för att judar avsiktligt massutrotades med bl a gas av nazisterna.

Bevisbördan ligger som jag redan förklarat på den/de som påstår nåt som går emot etablerad vetenskap.

Jag påstår inte att man använde dieselmotorer, utan har redan förklarat att historievetenskapen har en hel del vittnesmål etc som säger att det var bensinmotorer, och att det är missförstånd att det skulle varit dieselmotorer.

Så, var har du dina bevis på att många hundratusentals tvångsdeporterade personer transporterades vidare via dessa läger, och vart…? Var är all den dokumentation det måste ha genererat? Var är alla massor av vittnesmål om det…? Varför hörde de inte av sig när kriget var slut….?

Mattogno eller andra kända förintelseförnekare har aldrig kunnat uppvisa dessa bevis, så varför skulle du klara det…?
Citera
2023-04-11, 21:11
  #434
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Du har aldrig klarat att motbevisa nåt alls av vad etablerad historieforskning säger om förintelsen.
Det finns gott om bevis för att judar avsiktligt massutrotades med bl a gas av nazisterna.

Är detta skälet till att du varken vill eller kan bemöta de argument som görs av revisionister i trådarna på detta forum? För allt ditt snack om "etablerade forskare" så ser vi sällan, om nånsin, skymten av dessa etablerade historikers argument.

Eller hur?

Citat:
Bevisbördan ligger som jag redan förklarat på den/de som påstår nåt som går emot etablerad vetenskap.

Bevisbördan ligger på den som påstår att ett historiskt skeende ägt rum. Om den "bevisning" ni använt för att historisera ren krigspropaganda inte håller under granskning så blir beviskravet ännu mer pressande. Istället för att bemöta denna problematik har ortodoxa förintelseforskare valt att stoppa huvudet i sanden och ignorera kritiken. Som Jecke bevisat är hela fältet till största delen politiskt och aktivistiskt.

Citat:
Jag påstår inte att man använde dieselmotorer, utan har redan förklarat att historievetenskapen har en hel del vittnesmål etc som säger att det var bensinmotorer, och att det är missförstånd att det skulle varit dieselmotorer.

Okej. Antar att ni ändrat er på den punkten?
Citera
2023-04-12, 03:55
  #435
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Inget av det du skriver motbevisar gasningar. Givetvis är det fullt möjligt att elda upp lik utomhus.

Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ingen har förnekat att det går att elda upp lik utomhus. Det går att elda upp det mesta utomhus (och en hel del inomhus med) men HUR MÅNGA, HUR MYCKET ENERGI, HUR MYCKET BRÄNSLE, HUR MYCKET RESTER och HUR MYCKET DOKUMENT påvisar skeendet är liksom lite viktigt för denna diskussion. Mkay?

..sluta tramsa.

Citat:
Ursprungligen postat av 526
Vad är det konstiga i att de behövde bränsle? Menar du att tyskarna var inkapabla att få fram det?
Bara för att det inte syndes stora kalhyggen bredvid lägren betyder inte att de inte hade bränsle.
Är du dum i huvudet på riktigt?

Energiåtgång, bränsle och stödjande dokumentation är FUNDAMENTALT för er lallare att bevisa om logiskt och stringent tänkande människor ska köpa att dessa monumentala likbränningar verkligen har skett. Utan stödjande bevis blir det svårt att tro på det för en som tänker obundet av rädsla och hot och inte är medlem i sekten förstår du pojken lille.

Försök igen.
Citera
2023-04-13, 02:25
  #436
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Energiåtgång, bränsle och stödjande dokumentation är FUNDAMENTALT för er lallare att bevisa om logiskt och stringent tänkande människor ska köpa att dessa monumentala likbränningar verkligen har skett. Utan stödjande bevis blir det svårt att tro på det för en som tänker obundet av rädsla och hot och inte är medlem i sekten förstår du pojken lille.

Försök igen.
De transporterade dit bränsle så som de transporterade allt annat. Inget konstigt.

Vad exakt - får dig att tro att tyskarna var okapabla att forsla bränsle till statiska belägna platser?
__________________
Senast redigerad av 526 2023-04-13 kl. 02:30.
Citera
2023-04-13, 10:04
  #437
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Är detta skälet till att du varken vill eller kan bemöta de argument som görs av revisionister i trådarna på detta forum? För allt ditt snack om "etablerade forskare" så ser vi sällan, om nånsin, skymten av dessa etablerade historikers argument.

Eller hur?

Jag har i ca 20 år nu frekvent delgivit er förnekare vad etablerad historieforskning säger om förintelsen, och vad de grundar detta på. Att du förnekar detta visar bara hur oseriösa ni förnekare är…

Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Bevisbördan ligger på den som påstår att ett historiskt skeende ägt rum. Om den "bevisning" ni använt för att historisera ren krigspropaganda inte håller under granskning så blir beviskravet ännu mer pressande. Istället för att bemöta denna problematik har ortodoxa förintelseforskare valt att stoppa huvudet i sanden och ignorera kritiken. Som Jecke bevisat är hela fältet till största delen politiskt och aktivistiskt.

Ledsen, men det är inte du som avgör den saken, utan den etablerade historieforskningen. Och då förintelsen hållit för granskning i en massa år nu, av en massa forskare i en massa länder, som jobbat med vetenskaplig metod för att landa på den slutsats de nått konsensus i, samt att man inte i en enda rättssak ännu klarat att slå hål på förintelsen. Så är förintelsen klart och tydligt bevisad och det vilar på stabil grund vad gäller bevisen.

Och den/de som förnekar detta är helt enkelt ignoranta oärliga idioter…



Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Okej. Antar att ni ändrat er på den punkten?

De som envetet tjatar om just dieselmotor är ni förnekare, då det är en sorts halmstrå för er.
Men det är sedan länge känt av etablerad historieforskning att det finns klara tecken på att vittnesmål om dieselmotor är missuppfattningar från inte insatta. Samt att det finns flera vittnesmål från personer som bevisligen var mer involverade i hantering och drift av dessa motorer som säger bensinmotor. Dett har jag sedan länge redovisat för er förnekare, som ändå bara fortsätter att tjata om dieselmotor…
Citera
2023-04-14, 03:48
  #438
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Jag har i ca 20 år nu frekvent delgivit er förnekare vad etablerad historieforskning säger om förintelsen, och vad de grundar detta på. Att du förnekar detta visar bara hur oseriösa ni förnekare är…



Ledsen, men det är inte du som avgör den saken, utan den etablerade historieforskningen. Och då förintelsen hållit för granskning i en massa år nu, av en massa forskare i en massa länder, som jobbat med vetenskaplig metod för att landa på den slutsats de nått konsensus i, samt att man inte i en enda rättssak ännu klarat att slå hål på förintelsen. Så är förintelsen klart och tydligt bevisad och det vilar på stabil grund vad gäller bevisen.

Och den/de som förnekar detta är helt enkelt ignoranta oärliga idioter…

De som envetet tjatar om just dieselmotor är ni förnekare, då det är en sorts halmstrå för er.
Men det är sedan länge känt av etablerad historieforskning att det finns klara tecken på att vittnesmål om dieselmotor är missuppfattningar från inte insatta. Samt att det finns flera vittnesmål från personer som bevisligen var mer involverade i hantering och drift av dessa motorer som säger bensinmotor. Dett har jag sedan länge redovisat för er förnekare, som ändå bara fortsätter att tjata om dieselmotor…

Det enda etablerade i dina argument är dina etablerade upprepade etablerade etablerade etablerade.
Citera
2023-04-14, 12:34
  #439
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Jag har i ca 20 år nu frekvent delgivit er förnekare vad etablerad historieforskning säger om förintelsen, och vad de grundar detta på. Att du förnekar detta visar bara hur oseriösa ni förnekare är…

Nä, vad du gjort är att tala om hur "etablerade forskare" motbevisat alla revisionistiska argument någonsin, överallt, utan att kunna konkretisera dessa etablerade forskares argument.

Det är inte seriöst.

Citat:
Ledsen, men det är inte du som avgör den saken, utan den etablerade historieforskningen. Och då förintelsen hållit för granskning i en massa år nu, av en massa forskare i en massa länder, som jobbat med vetenskaplig metod

Det finns ingen kritisk forskningsdiskurs inom etablerad förintelseforskning där grundläggande ansatser går att ifrågasätta eller där alternativa förklaringsmodeller övervägs och bollas. På så vis är ortodox förintelseforskning i allt väsentligt svårt att beskriva som ett legitimt vetenskapligt fält.

Som Jecke bevisat i andra trådar så är fältet till största delen politiskt och aktivistiskt, och en enormt stor andel av så kallad "förintelseforskning" har ingen som helst bäring på bevisfrågan eller den rent historiografiska aspekten av förintelsemyten. Detta är tydligt om man ögnar igenom publikationer kring "förintelsen". Drivor med "forskningsartiklar" har att göra med rent psykologiska och politiska aspekter av den redan a priori accepterade händelsen. Ett mycket begränsat antal forskare ägnar sig åt regelrätt historiografisk arkiv- och primärforskning som har direkt bäring på bevisfrågan.

Du påstår att dessa forskare bevisar alla dina argument, men du kan aldrig citera dem. När du pressas så händer det ibland att du lägger in ett citat... från Wikipedia eller kvasianonyma bloggar online, inte de "etablerade forskare" du påstår sitter inne med bevisen. Istället påstås de etablerade forskarna finnas någonstans i en fotnot.

Citat:
De som envetet tjatar om just dieselmotor är ni förnekare, då det är en sorts halmstrå för er.
Men det är sedan länge känt av etablerad historieforskning att det finns klara tecken på att vittnesmål om dieselmotor är missuppfattningar från inte insatta. Samt att det finns flera vittnesmål från personer som bevisligen var mer involverade i hantering och drift av dessa motorer som säger bensinmotor. Dett har jag sedan länge redovisat för er förnekare, som ändå bara fortsätter att tjata om dieselmotor…

Detta måste vara ett av dina svagaste och mest oärliga argument. Men jag tänker ge dig en chans innan jag demolerar ditt "argument": kan du citera de etablerade ortodoxa förintelseforskare som dragit slutsatsen att dieselmotorer är en "missuppfattning"? Låt mig understryka att diesellegenden inte bara fortfarande återfinns i en lång rad officiella källor kring förintelsemyten, men även påstått insatta och kunniga användare på detta forum har upprepat dieselmyten så sent som för bara några veckor sedan. Att dieselmyten skulle vara motbevisad och att ortodoxa förintelseforskare sedan länge motbevisat den är alltså en oavkortad lögn.

Men som sagt, jag ger dig en chans att återkomma med de etablerade förintelseforskarnas citat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback