Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-28, 01:25
  #325
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Meyer avfärdade påståendena om "gasningar" i Leichenkeller 1, och påstod att gasningarna måste ha ägt rum i de påhittade "bunkrarna". Innan han dog hade Pressac redan blivit en persona non grata inom förintelseortodoxin, och han är så känd att jag knappast behöver gå in i detalj på de sätt han tvingades revidera förintelselegenden för att överhuvudtaget göra det möjligt att upprätthålla korthuset. Och då är han den enda seriösa förintelseforskare som någonsin tagit sig an att kritiskt utreda specifika bevispunkter genom helt unik arkivforskning. van Pelt är bara en blek, patetisk kopia av Pressac (vars forskning han till stor del plagierat).

Skulle du inte visa upp några seriösa forskare som kunde visa varför Förintelsen aldrig ägt rum?
Jasså, det finns inga!
Jaha, dåså.

/VV
Citera
2023-02-19, 15:14
  #326
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Skulle du inte visa upp några seriösa forskare som kunde visa varför Förintelsen aldrig ägt rum?
Jasså, det finns inga!
Jaha, dåså.

Med tanke på att ingen seriös forskare har bevisat förintelsemyten så ligger bevisbördan tekniskt sett på förintelsemytologerna, att bevisa att deras fantasier och önsketänkande är historiska fakta. Men jag skulle ändå vilja hävda att Pressac bevisat att förintelsemyten inte är ett trovärdigt historiskt skeende. Se i detta hänseende min tråd om sjukvårdslägret i Birkenau: (FB) Sjukvårdslägret i Auschwitz-Birkenau motbevisar "förintelsen"
Citera
2024-02-20, 20:51
  #327
Medlem
Skogsvattes avatar
Något som nyligen slog mig gällande "förintelsen" som historiografiskt obegriplig propagandaskröna, är det faktum att tyskarna bokstavligen påstås ha deporterat och mördat miljontals arbetsdugliga judar i Reinhardt-lägren, trots det extremt akuta och väldokumenterade behovet av arbetskraft. Trots att arbetsdugliga judar inte påstås ha gasats i Auschwitz så deporterades trots allt över 1 miljon judar på kort tid till Belzec, Sobibor och Treblinka (där de transfererades vidare till ockuperade Östeuropa och i allt väsentligt svaldes upp i Sovjetunionen efter tyskarnas reträtt, men enligt legenden "gasades") där de till 100% påstås ha mördats i gaskammare. Är detta ett trovärdigt scenario? Enbart i Treblinka påstås nästan 1 miljon judar ha gasats utan någon som helst "selektering" för arbetsduglighet. Var tyskar så dumma att man massmördade sin egen arbetskraft och sedan skickade desperata telegram om behovet av arbetskraft?

Se för övrigt min tråd på ett relaterat ämne: (FB) Stalins "gömda judar" från den påhittade tyska "förintelsen"?
Citera
2024-02-20, 21:53
  #328
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Något som nyligen slog mig gällande "förintelsen" som historiografiskt obegriplig propagandaskröna, är det faktum att tyskarna bokstavligen påstås ha deporterat och mördat miljontals arbetsdugliga judar i Reinhardt-lägren, trots det extremt akuta och väldokumenterade behovet av arbetskraft. Trots att arbetsdugliga judar inte påstås ha gasats i Auschwitz så deporterades trots allt över 1 miljon judar på kort tid till Belzec, Sobibor och Treblinka (där de transfererades vidare till ockuperade Östeuropa och i allt väsentligt svaldes upp i Sovjetunionen efter tyskarnas reträtt, men enligt legenden "gasades") där de till 100% påstås ha mördats i gaskammare. Är detta ett trovärdigt scenario? Enbart i Treblinka påstås nästan 1 miljon judar ha gasats utan någon som helst "selektering" för arbetsduglighet. Var tyskar så dumma att man massmördade sin egen arbetskraft och sedan skickade desperata telegram om behovet av arbetskraft?

Se för övrigt min tråd på ett relaterat ämne: (FB) Stalins "gömda judar" från den påhittade tyska "förintelsen"?

Och vilka källor har du för detta…? Länkar tack
Citera
2024-03-31, 22:46
  #329
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Och vilka källor har du för detta…? Länkar tack

Vill du ha en "källa" för tyskarnas behov av arbetskraft?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback