Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-11, 17:07
  #601
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
1984 tror jag. Inte helt bekräftat.
Aha ok läste fel, rånet va för 8 år sedan mot den gamla damen, 12 år sedan va ett annat rån.
Citera
2018-06-11, 17:11
  #602
Medlem
Spontant känns det rätt risigt att hittat honom först nu.

Eller?
Citera
2018-06-11, 17:15
  #603
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Spontant känns det rätt risigt att hittat honom först nu.

Eller?


Pundare , kan ju vart i köpenhamn , barcelona osv å drivit runt i värmen.
Citera
2018-06-11, 17:16
  #604
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Spontant känns det rätt risigt att hittat honom först nu.

Eller?

Han har väl hamnat lite under radarn då polisen verkat gått på teorin om att det var en aktiv mördare lös i Högsbo. Tänker på att personen i fråga redan var häktad får tidigare brott. Men om personen är från området kan jag hålla med om att det känns konstigt om polisen inte kollat honom innan.
Citera
2018-06-11, 17:23
  #605
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
I det här fallet verkar MGM vara både svensk och svensk medborgare.
Med tanke på att polisen först trodde att Johnny på Skäpplandsgatan var GM i det första överfallet är det sannolikt att den nu haffade är helsvensk. Den som lever får se.
Citera
2018-06-11, 17:27
  #606
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellmanlager
Så nu vet jag vem det är. Såg ett tillslag mot en lgh på Skiljemyntsgatan 15 i fredags. Där en person blev gripen och tekniker och hundar har varit där under helgen. Han är ej skriven där

Hur vet du att han inte är skriven där?
Citera
2018-06-11, 17:39
  #607
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Pundare , kan ju vart i köpenhamn , barcelona osv å drivit runt i värmen.

Finns väl dessutom ganska många som är som han. Polisen skulle ha kollat om det finns några lägenheter i området som socialtjänsten förfogar över och börjat leta där. Antar att killen inte har ett vanligt förstahandskontrakt. Ganska surt för övriga boende när dessa pundardrägg ska ha förtur. Dessutom begår de ofta massa brott i närområdet. Hände min morsa att de öppnade ett social-pundarhus i kvarteret och genast blev det massa inbrott i förråd mm.
__________________
Senast redigerad av Enzyme 2018-06-11 kl. 17:43.
Citera
2018-06-11, 17:40
  #608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Det mest intressanta i den här historien är väl jaktkniven som försvann från lägenheten.
Ligger också på rätt sida om älven om man så säger. Jag misstänker att brottet är anmält
till polisen, och de bör ju således ha uppgift om kniven som försvann och har jämfört
stickskador på offren (men de kan mycket väl ha missat detta, precis som i de gamla
Sjöwall/Wahlöö-böckerna missar polis/underspelar värdet av vissa bevis som senare visar sig vara essentiella för utredningen)

Jag har ju spekulerat tidigare om att det här är en person som över tid ägnat
sig åt gränsöverskridande beteende. Spänningen att bryta sig in hos personer
och stjäla tillsynes obetydliga föremål kan handla om ett kicksökande som
hela tiden blir starkare. Även om ekonomiska motiv är sekundärt så tar
han säkert med sig likvida medel om han råkar ramlar över sådana.
Det kan också vara ett sätt att iscensätta brottsplatsen, för att dölja
det egentliga motivet.
Du kan sluta svamla. Killen är uppenbarligen heroinist. Ett heroinberoende är ett mycket tungt ok att bära. All tid för en riktig heroinist går åt att jaga pengar till HEROIN. Dom tar till vilka metoder som helst för att komma åt pengar till sitt missbruk.
Citera
2018-06-11, 17:42
  #609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hur vet du att han inte är skriven där?

Sist jag kollade var han inte skriven där, men tydligen nu för tiden.
Japp, det är helt klart M.E.
Citera
2018-06-11, 18:05
  #610
Medlem
manontheroofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellmanlager
Sist jag kollade var han inte skriven där, men tydligen nu för tiden.
Japp, det är helt klart M.E.

vem är M.E?
Citera
2018-06-11, 18:14
  #611
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinbergbatrashaka
Du kan sluta svamla. Killen är uppenbarligen heroinist. Ett heroinberoende är ett mycket tungt ok att bära. All tid för en riktig heroinist går åt att jaga pengar till HEROIN. Dom tar till vilka metoder som helst för att komma åt pengar till sitt missbruk.

Jag kan väl erkänna att det är lite väl spekulativt här. Ännu vet vi väldigt lite om motiv och dylikt, din motivbild låter i mina öron som gravt förenklad och simpel.

Är det här rätt marodör och adressen som uppgivits i tråden stämmer så bor han/hade han sin fasta punkt inom cirkeln som jag förespådde.

Sedan har jag heller aldrig påstått att mina påståenden är faktabaserade utan öppna rent hypotetiska resonemang. Jag får understryka det här igen uppenbarligen.
__________________
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2018-06-11 kl. 18:17.
Citera
2018-06-11, 18:15
  #612
Medlem
NickShadows avatar
Fan vilken lättnad! På sannolika skäl + teknisk bevisning bådar gott.
Hoppas nu att det är samme GM som varit på Riksdalersgatan 11 och Skäpplandsgatan 8 den 28 dec!
Sedan kan folk i Högsbo sova väldigt mycket lugnare om natten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback