Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-17, 12:12
  #721
Medlem
manontheroofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaveldunsfluff
Jag är oerhört nyfiken på Hur han kommit in i lägenheterna? I det första fallet på Riksdalersgatan, så hörde BO hur det rasslade med nycklar i dörren. BO trodde det var hans son som kom hem mitt i natten. Men, det BO mötte var GM som stod i hallen och letade efter saker att förmodligen stjäla. Hur kom han in? Nyckel? Dyrk? Eller hur fan gjorde aset?
Kanske öppnade BO dörren i tron om att det var hans son som kom hem? Men då faller tesen om att han hörde nyckelrassel innan han mötte GM som sagt i hallen...?
I Eddies fall, så vet vi inte om ytterdörren varit låst eller ej. Så där kan GM tagit sig in ganska enkelt, tills han blivit påkommen av BO2 och BO2 blivit mördad.
Så många frågor kvarstår...

har fått lära mig att det går otroligt fort att få upp en dörr för en tjackis. nästan fascinerande att se.
för att inte tala om gamla portar som det är i högsbo
Citera
2018-07-17, 13:10
  #722
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Med tanke på hur han attackerade kvinnan (nämnt i artikeln) så undrar man varför fanskapet fortfarande inte sitter i fängelse?
Fanskapets framfart i kombination med den slapphänta lagstiftaren är ett hån mot skötsamma människor.

Nu är ju tyvärr kvinnans öde i sammanhanget inget knappt värt att nämna, när han verkar ha knivmördat minst två personer, men man undrar lite vad fan Sverige sysslar med? Hur låter vi sådana här människor bara spankulera fritt och kniva folk.
Citera
2018-07-19, 01:22
  #723
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaveldunsfluff
Jag är oerhört nyfiken på Hur han kommit in i lägenheterna? I det första fallet på Riksdalersgatan, så hörde BO hur det rasslade med nycklar i dörren. BO trodde det var hans son som kom hem mitt i natten. Men, det BO mötte var GM som stod i hallen och letade efter saker att förmodligen stjäla. Hur kom han in? Nyckel? Dyrk? Eller hur fan gjorde aset?
Kanske öppnade BO dörren i tron om att det var hans son som kom hem? Men då faller tesen om att han hörde nyckelrassel innan han mötte GM som sagt i hallen...?
I Eddies fall, så vet vi inte om ytterdörren varit låst eller ej. Så där kan GM tagit sig in ganska enkelt, tills han blivit påkommen av BO2 och BO2 blivit mördad.
Så många frågor kvarstår...

Antagligen bröt han upp dörren med skruvmejsel o kofot (om dören nu inte va olåst). Det är ganska tyst och kan säkert uppfattas som att någon håller på med nycklarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Bellmanlager
Sist jag kollade var han inte skriven där, men tydligen nu för tiden.
Japp, det är helt klart M.E.

E d Michael som e rätt kort med rakat hår (o rätt skev blick)?
__________________
Senast redigerad av DenLilleTjocke 2018-07-19 kl. 01:44.
Citera
2018-08-18, 09:17
  #724
Medlem
Vad händer i utredningen?
Har det fastslagits ett datum för rättegång?
Sitter han fortfarande häktad?
Finns det något förundersöknins protokoll?
Citera
2018-08-18, 14:57
  #725
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nsbm
Vad händer i utredningen?
Har det fastslagits ett datum för rättegång?
Sitter han fortfarande häktad?
Finns det något förundersöknins protokoll?
Maila tingsrätten och kolla.
Citera
2018-08-31, 17:15
  #726
Medlem
trehundras avatar
Det är dagboksbladen man begär ut, personen ifråga är fortsatt häktad och inget åtal är väckt ännu.
Citera
2018-09-18, 17:04
  #727
Medlem
Terpentinos avatar
GÖTEBORGS TINGSRÄTT Dagbok 2018-09-16 Mål B7796-18

2018-07-12 HÄKTNINGSFRAMSTÄLLAN (nytillkomna misstankar)
2018-09-06 BESLUT - Mi*chael En*gberg fortsatt HÄKTAD, åtal senast 2018-09-20

Gissningsvis lär åtalet dröja i vart fall fram till påsk. Han är ju misstänkt för
flera allvarliga brott så det lär ta sin tid.

Men det är ju bra han sitter där han sitter
Citera
2018-09-18, 18:23
  #728
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terpentino
GÖTEBORGS TINGSRÄTT Dagbok 2018-09-16 Mål B7796-18

2018-07-12 HÄKTNINGSFRAMSTÄLLAN (nytillkomna misstankar)
2018-09-06 BESLUT - Mi*chael En*gberg fortsatt HÄKTAD, åtal senast 2018-09-20

Gissningsvis lär åtalet dröja i vart fall fram till påsk. Han är ju misstänkt för
flera allvarliga brott så det lär ta sin tid.

Men det är ju bra han sitter där han sitter

Tack för uppdateringen
Det blir intressant att ta del av Fup när den kommer, många frågetecken kvarstår. Tyvärr lär vi väl aldrig få svar på om de här brotten hängde ihop med Jonnys död... (Vilket jag envisas med att tro)
Citera
2018-11-06, 21:37
  #729
Medlem
Yxherrens avatar
Någon som har hört nåt nytt i fallet? Jag har lite svårt att släppa det..
Citera
2018-11-20, 11:45
  #730
Medlem
Samma här. Vad händer med detta??
Citera
2018-11-29, 21:37
  #731
Medlem
Kanske snart åtal på idioten.

https://www.expressen.se/gt/nya-besk...-hogsbomannen/
Citera
2018-12-27, 11:19
  #732
Medlem
Citat:
Nu åtalas han misstänkt för mordet och ett mordförsök som inträffade i samma område.
https://www.expressen.se/gt/just-nu-...rdet-pa-eddie/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback