Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-11, 16:07
  #589
Moderator
^Eazs avatar
Ser man den pixlade bilden med skitiga trasiga jeans så ser det ut som en svensk pundare.

Sen ligger det väl även psykologiska problem bakom. Frågan vi får ställa oss då är varför i helvete en sån person kan gå fri i samhället.
Citera
2018-06-11, 16:11
  #590
Medlem
På bilden i Aftonbladet av mGM är han ju sinnebilden av den man haft i huvudet hela tiden vad gäller hållning, kläder osv. Skall bli fint med ett avpixlat ansikte.
Han har ju vad man kan förstå hållit på ett tag.
Citera
2018-06-11, 16:19
  #591
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Skyller på "djävulstankar". Ytterligare ett exempel på konsekvenserna av kristendomens vanföreställningar.

Djävulen finns väl i fler religioner än kristendomen? Vi kan i alla fall utgå från att det handlar om en psykiskt sjuk människa, men ibland är gränsen hårfin mellan psykisk sjukdom och religiositet.
Citera
2018-06-11, 16:28
  #592
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nuzz
På bilden i Aftonbladet av mGM är han ju sinnebilden av den man haft i huvudet hela tiden vad gäller hållning, kläder osv. Skall bli fint med ett avpixlat ansikte.
Han har ju vad man kan förstå hållit på ett tag.

Inga axlar och ovanligt stora fötter. Fattas bara framåtlutande gång och hängläpp.
Citera
2018-06-11, 16:37
  #593
Medlem
Undra om det va han som mördade Nadia Lindgren 2008 ungefär 500 meter från där det första överfallet hände. Han borde suttit inne då, men med sveriges rättsystem då förvånar mig inget.
Citera
2018-06-11, 16:42
  #594
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Polisen skriver i händelserapporten att mannen är svensk.

https://polisen.se/aktuellt/handelse...ring-goteborg/

Svensk i dessa fall innebär nog svenskMEDBORGARE!

Alltså lika "svensk" som de som reser tbx till Syrien för att kriga, efter att ha fått uppehållstillståndet här.
Dem benämner också polisen/media som "svenskar"
Citera
2018-06-11, 16:47
  #595
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R291
Svensk i dessa fall innebär nog svenskMEDBORGARE!

Alltså lika "svensk" som de som reser tbx till Syrien för att kriga, efter att ha fått uppehållstillståndet här.
Dem benämner också polisen/media som "svenskar"

Svensk medborgare utesluter inte svenskt ursprung, vilket det som sagt verkar handla om i det här fallet.
Citera
2018-06-11, 16:49
  #596
Medlem
Så nu vet jag vem det är. Såg ett tillslag mot en lgh på Skiljemyntsgatan 15 i fredags. Där en person blev gripen och tekniker och hundar har varit där under helgen. Han är ej skriven där
Citera
2018-06-11, 16:51
  #597
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Velainte
Om han va 25 år när han gjorde rånet mot den stackars tanten och det va för 12 år sen, är han då född 79/80 eller 81?

1984 tror jag. Inte helt bekräftat.
Citera
2018-06-11, 16:53
  #598
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellmanlager
Så nu vet jag vem det är. Såg ett tillslag mot en lgh på Skiljemyntsgatan 15 i fredags. Där en person blev gripen och tekniker och hundar har varit där under helgen. Han är ej skriven där

Så det är inte ME?
Citera
2018-06-11, 16:54
  #599
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellmanlager
Så nu vet jag vem det är. Såg ett tillslag mot en lgh på Skiljemyntsgatan 15 i fredags. Där en person blev gripen och tekniker och hundar har varit där under helgen. Han är ej skriven där
Lust och skriva initialerna eller hela namnet? Ta det PM om du inte vill skriva det här, jag kommer va tyst tills det är bekräftat.
Citera
2018-06-11, 16:54
  #600
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R291
okej, vi får la se.
Det står bara svensk, iofs. Inte samma som ursprung.
Dessutom blir man svenska bara av att åka tunnelbana.

I det här fallet verkar MGM vara både svensk och svensk medborgare.
__________________
Senast redigerad av Troian 2018-06-11 kl. 16:57.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback