2006-06-08, 22:06
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackassTRE
Varför tror du det? Har du tränat något som liknar ultimate fight?
Nej, men min bror tränar sporten i staterna. Jag själv är ingen fighter men jag följer UFC rätt så hårt och passar på att fråga brorsan lite då och då om det är något jag undrar över.

Det är helt annorlunda att gå in i en sådan ring om man ska jämföra det med en vanlig boxningsring. Du behöver vara MYCKET allroundtränad och inte bara dyka upp med ett par bra slag och sparkar. Det är en ganska salig bladning av stilar du behöver kunna för att klara dig i ringen. Tempot är mycket högre och om man som Paulo inte har ett försvar mot annat än tunga slag så blir man ett lätt byte.

Om ni såg TV3's dokumentär då Paulo mötte den där svenska snubben (namnet finns nånstans tidigare i tråden) som tävlar ganska hårt inom Ultimate Fighting så skulle du inse att han skulle vara ute efter ett par sekunder. Paulo haltade och gjorde grimarser redan efter en lätt spark mot benet. Vidare hade han inget försvar alls mot det regn av slag och sparkar som verkade komma från alla håll och kanter Visst, nu var det ju ingen sparring det handlade om, men man insåg ändå vilken rejäl skillnad det skulle ha varit ändå.

De på hög nivå inom UFC är ju tränade att kunna ge järnet i fem 5 minutersronder (om det nu behöver ta sån lång tid) Och då menar jag tränade att mosa som svin för att kunna knocka motståndaren så fort de kan. En spark mot benet och Paulo skulle vara borta. Ett kast i golvet och lite grappling så är han gone också. Personligen skulle jag tro att allting skulle gå för snabbt för Paulo, och att hans nävar inte skulle funka som ett attackvapen bland de där köttiga kugghjulen som bara rullar framåt.

Men vem vet...skulle han börja träna sporten och lära sig det hela så skulle han ju säkert kunna bli lite smågiftig skulle jag tro. Jag menar, han har väl i alla fall ett par slag som kan knocka, och med ett bra försvar så skulle han ju kunna överleva för att hitta rätt tillfälle att smälla av ett slag.
Citera
2006-06-08, 23:02
Medlem
JackassTREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Nej, men min bror tränar sporten i staterna. Jag själv är ingen fighter men jag följer UFC rätt så hårt och passar på att fråga brorsan lite då och då om det är något jag undrar över.

Det är helt annorlunda att gå in i en sådan ring om man ska jämföra det med en vanlig boxningsring. Du behöver vara MYCKET allroundtränad och inte bara dyka upp med ett par bra slag och sparkar. Det är en ganska salig bladning av stilar du behöver kunna för att klara dig i ringen. Tempot är mycket högre och om man som Paulo inte har ett försvar mot annat än tunga slag så blir man ett lätt byte.

Om ni såg TV3's dokumentär då Paulo mötte den där svenska snubben (namnet finns nånstans tidigare i tråden) som tävlar ganska hårt inom Ultimate Fighting så skulle du inse att han skulle vara ute efter ett par sekunder. Paulo haltade och gjorde grimarser redan efter en lätt spark mot benet. Vidare hade han inget försvar alls mot det regn av slag och sparkar som verkade komma från alla håll och kanter Visst, nu var det ju ingen sparring det handlade om, men man insåg ändå vilken rejäl skillnad det skulle ha varit ändå.

De på hög nivå inom UFC är ju tränade att kunna ge järnet i fem 5 minutersronder (om det nu behöver ta sån lång tid) Och då menar jag tränade att mosa som svin för att kunna knocka motståndaren så fort de kan. En spark mot benet och Paulo skulle vara borta. Ett kast i golvet och lite grappling så är han gone också. Personligen skulle jag tro att allting skulle gå för snabbt för Paulo, och att hans nävar inte skulle funka som ett attackvapen bland de där köttiga kugghjulen som bara rullar framåt.

Men vem vet...skulle han börja träna sporten och lära sig det hela så skulle han ju säkert kunna bli lite smågiftig skulle jag tro. Jag menar, han har väl i alla fall ett par slag som kan knocka, och med ett bra försvar så skulle han ju kunna överleva för att hitta rätt tillfälle att smälla av ett slag.

Du har rätt i din teori! Jag tänker på en brottare/grappling kille som heter Musse Hasselwall! Man behöver inte vara stor för att vara stark. Lite humor! Hur skulle en figth mellan Musse och paulo sluta? Musse väger ca 65 kg, Nämnas kan göras att Musse också var med i Stockholms natt, jepp.

PS: Musse var programledare i rallarsving ZTV om någon undrar!

PS 2: Paulo har tränat Ultimate Fighting med två faldige världsmästaren, Jepp
Citera
2006-06-09, 12:59
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Bla nere i Tunnelbanan när de möter skinhead´s, Ian, Jonas Rasmussen och Musse står för fighten som är skit dålig nu! och var skit dålig då också

Musse var med i sökarna också!

PS: Jonas Rasmusson hette på den tiden Ziggy som graffiti målare, om någon undrar

Ziggy var GRYM målare på den tiden. Helt enormt bra på sina sprayburkar. För er andra som inte vet vem det är...så är det väl han med det långa ljusa, spikraka håret i Stockholmsnatt.
Citera
2006-06-09, 22:21
Medlem
Bananas avatar
Börjar det inte bli väl mycket OT nu?

Vill höra mer skvaller om snubben ju. Har hört att han var och härjade i bl a Uppsala efter Stockholmsnatt, i syfte att klå upp folk. Nån med mer info?
Citera
2006-06-09, 23:34
Medlem
JackassTREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banana
Börjar det inte bli väl mycket OT nu?

Vill höra mer skvaller om snubben ju. Har hört att han var och härjade i bl a Uppsala efter Stockholmsnatt, i syfte att klå upp folk. Nån med mer info?

I Uppsala var inte Paulo kung! Där var det andra boys som styrde. Om du tänker på en liten så vart det på näbben för Paulo av Lotfi "ga Boxare" på Flustret

Eller menar du Upplands väsby?
Citera
2006-06-10, 01:00
Bannlyst
Hörru...

Citat:
I Uppsala var inte Paulo kung! Där var det andra boys som styrde. Om du tänker på en liten så vart det på näbben för Paulo av Lotfi "ga Boxare" på Flustret

Eller menar du Upplands väsby?

Hörru JackassTRE, nu har jag kollar Stockholmsnatt och någon fight i tunnelbanan med skinnheads det finns det fan inte , inte heller är Musse med så vitt jag kan se i filmen eller i eftertexterna . Jag tror du blandar i hop rullen med Sökarna eller liknande. Eller är det kag som börjar bli senil ??
Citera
2006-06-10, 14:40
Medlem
Heinzes avatar
OT raderat. Jag har flyttat alla inlägg som berör filmerna till film, de finns i denna tråd.

Back to topic nu.
/Mod
Citera
2006-06-12, 08:20
Medlem
Milkfed 2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irffan
Hörru JackassTRE, nu har jag kollar Stockholmsnatt och någon fight i tunnelbanan med skinnheads det finns det fan inte , inte heller är Musse med så vitt jag kan se i filmen eller i eftertexterna . Jag tror du blandar i hop rullen med Sökarna eller liknande. Eller är det kag som börjar bli senil ??

Är det inte nån scen där Paolo kommer ut från en resturang/eller liknande och möts upp av tre kompisar varav en är Musse?

Tunnelbanan och skinheadsen är ju från Sökarna.
Citera
2006-06-24, 00:05
Medlem
[quote=StigAllan]Möjligt att det var sämst.
Men jag har sett ett av de roligaste hittills av korta filmer i detta program.
En vit grisfarmare kommer till en vägspärr i nåt nyligen tyvärr apartheidfritt land... [quote]

Trodde inte du kunde överraska mig åt det hållet. Men att du är såpass borta att du sörjer apertheids avskaffande (vad du nu har med det att göra) förklarar en hel del. Tack, skall ha det i åtanke.
Citera
2006-06-26, 20:21
Medlem
UpplysTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takayama
Gick 1.an på gymnasiet i Farsta och den ena av tvillingsystrarna He_ _lin gick på mitt b-språk. Den andra var vid tiden för Kungsankravallerna en tjej som trodde att hon var Paolos flickvän. Kan mycket väl ha varit så, likväl som han kan haft andra..

Hon gick under namnet "Cajal" efter som det hävdades att hon spräckt sin hymen med en sminkpenna.

Så indirekt kan man säga att Paolo är buksvåger med Elisabeth Arden.
Stämmer bra, fröknarna var från skogås , och Paolo dejtade den ena av dom ett tag , men jag var på henne före så Paolo är skyldig mig 12.50kr
Citera
2006-06-29, 19:02
Bannlyst
Sommaren 2002, Rastaurang och nattklunn "Båten" i Växjö. Av okänd anledning var Frank Andersson och allas våran Paolo på samma ställe. Efter att krogen stängde var det efterfest med bla Frank Paolo och krogens personal.

Det slutade med att Frank som var duktigt på fyllan gick i mellan när Paolo och en av krogens vakter skulle "göra upp". paolo surnade till och gav Frank en riktigt hård smäll, sen läxade Frank upp Paolo utav bara fan. Han la ner han på backen och kav han ett par riktiga smällar till paolo slutade göra motstånd och börjada krypa ihop på golvet.......Dock böev dom vänner igen ganska direkt, men Frank hade ansolut inga problem med att skicka Paolo i baken.....
Citera
2006-07-01, 09:30
Medlem
Heinzes avatar
Inlägg som inte berör Paolo Roberto är utflyttade till tråden Skvaller om kriminella 80-tals "kändisar".

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in