2006-06-08, 22:06
Citat:
Nej, men min bror tränar sporten i staterna. Jag själv är ingen fighter men jag följer UFC rätt så hårt och passar på att fråga brorsan lite då och då om det är något jag undrar över.
Ursprungligen postat av JackassTRE
Varför tror du det? Har du tränat något som liknar ultimate fight?
Det är helt annorlunda att gå in i en sådan ring om man ska jämföra det med en vanlig boxningsring. Du behöver vara MYCKET allroundtränad och inte bara dyka upp med ett par bra slag och sparkar. Det är en ganska salig bladning av stilar du behöver kunna för att klara dig i ringen. Tempot är mycket högre och om man som Paulo inte har ett försvar mot annat än tunga slag så blir man ett lätt byte.
Om ni såg TV3's dokumentär då Paulo mötte den där svenska snubben (namnet finns nånstans tidigare i tråden) som tävlar ganska hårt inom Ultimate Fighting så skulle du inse att han skulle vara ute efter ett par sekunder. Paulo haltade och gjorde grimarser redan efter en lätt spark mot benet. Vidare hade han inget försvar alls mot det regn av slag och sparkar som verkade komma från alla håll och kanter

De på hög nivå inom UFC är ju tränade att kunna ge järnet i fem 5 minutersronder (om det nu behöver ta sån lång tid) Och då menar jag tränade att mosa som svin för att kunna knocka motståndaren så fort de kan. En spark mot benet och Paulo skulle vara borta. Ett kast i golvet och lite grappling så är han gone också. Personligen skulle jag tro att allting skulle gå för snabbt för Paulo, och att hans nävar inte skulle funka som ett attackvapen bland de där köttiga kugghjulen som bara rullar framåt.
Men vem vet...skulle han börja träna sporten och lära sig det hela så skulle han ju säkert kunna bli lite smågiftig skulle jag tro. Jag menar, han har väl i alla fall ett par slag som kan knocka, och med ett bra försvar så skulle han ju kunna överleva för att hitta rätt tillfälle att smälla av ett slag.