Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-08-21, 08:42
  #13
Medlem
iambecomedeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M88
Jo, grejen är att vi blivit en till i familjen och vill bo i ett lite mindre traffikerat/bullerstört område...Bor f.n precis vid två vägar och en större rondell.

Vill inte hamna i ett område som liknar typ Östberga
Jämfört med Östberga är Sköndal en oas, om du inte hamnar på helt fel gata förstås.
Citera
2009-08-21, 08:44
  #14
Medlem
Nej villaköp blir det inte. Det blir antingen en bostadsrätt eller hyresrätt. Adresser/gator som är aktuella -isåfall- är Bagarfruvägen + Sköndalsvägen. Vi kollar mest på Örby, Örby Slott, Enskede, Svedmyra, Hägersten osv. Men har sett en del hyres och bostadsrätter i Sköndal och tänkte fråga innan man intresserar sig för mycket så att säga

Självklart kommer vi åka ut o gå omkring och kika lite...
Citera
2009-08-21, 08:55
  #15
Medlem
Värt att åka och reka i alla fall. Vad jag vet finns det inga dolda krokodiler i vassen som man inte ser när man är och tittar, så att säga. Det är väl vid vissa hus på sköndalsvägen som man kan bo nära vägen där bussarna går och är det dåliga fönster i fastigheten finns det väl potential att ibland störas av trafiken antar jag. det märker du väl när du går på lägenhetsvisningar.
Citera
2009-08-21, 11:53
  #16
Medlem
MADEofSTONEs avatar
Svårt att jämföra Sköndal med nått annat ställe i söderort det står lite för sig själv. Området är ju jämnt blandat mellan små villor, radhus, bostdsrätter och hyresrätter. Dock inga kommunala hyresrätter vilket gör att det värsta drägget eller speciellt många invandrare bor där (för er som fruktar dom).
Området är också extremt lugnt dygnet runt har sett nån alkis som blivit lite full på Sköndalskrogen och gapat och skrikit men det är väl inte speciellt mkt att höja på ögonbrynen åt? Närheten till Skarpnäck, Farsta, Hökis gör väl att det säkert kommit nått gäng med lite mörkare kolör på huden som passerat igenom men vad gör det.
Att det inte finns någon tunnelbana är ju lite meckigt om du måste åka kommunalt. Bussar ju dock från Nynäsvägen till centralen pendlingstid och tar ca 15 min. Kvällstid går bussar till på 7 min väldigt ofta. Avsknaden av tunnelbana bidrar nog också till ställets lugnhet.
Finns mycket fina områden i Sköndal ner mot drevviken där man kan bada och åka lite längdskidor haha.
TYcker lätt att Sköndal är ett av dom trevligaste områdena i söderort om du bara tittar från Nynäs/Tyresö vägen kanske det inte ser så trevligt ut men skenet bedrar. Bra område att ha barn är det också mkt ungar i husen runt ikring här..
óch i norra sköndal finns hör och häpnad ett mc donalds
Citera
2010-02-24, 14:12
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Sköndal är ett lummigt förortsområde med tät busstrafik igenom, det sitter en hemskt massa jack vegas spelande alkoholister på den lokala puben.

Jag var där och besökte en gammal kamrat som lider av gikt, han trivs i dalen och påstår att det är väldigt lugnt där, något jag tvivlar på efter att ha besökt lunchresturangen/ alkoholistpuben.


ja lider folk av gikt i området bör man passa sig, tecken på hårt vatten och currykors.
Citera
2010-02-25, 10:03
  #18
Avstängd
Lebueffs avatar
Extremt lugn forort, mycke pensionarer. En av de vidrigaste fororts syltor ligger pa torget. Vilka orginal man sett dar. Tycker det ligger lite off om man inte har bil.
Citera
2024-05-13, 10:37
  #19
Medlem
Hur har området utvecklats sen 2010?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback