Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-07-25, 14:02
  #1
Medlem
MrOaikis avatar
När det gäller Palme finns det ju ett antal olika "spår" och teorier. Men hur ligger det egentligen till med Mihajlo Mihajlovic? En teori är att han helt enkelt gjorde det på egen hand för att han var arg och förvirrad. Men jag har hört teorier som sträcker sig ända in i balkanstater. Vad tror ni?
Citera
2009-07-25, 14:08
  #2
Medlem
KryddAs avatar
Han hade nog knarkat för mycket och fick en fet psykos och gick och döda henne. Min teori.
Citera
2009-07-25, 14:09
  #3
Medlem
StrongBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KryddA
Han hade nog knarkat för mycket och fick en fet psykos och gick och döda henne. Min teori.

Jag håller med här, det är lätt att tolka för mycket i olika saker. Hon var en offentlig person som han fått ögonen på, helt enkelt.
Citera
2009-07-25, 14:34
  #4
Medlem
Han kanske hadde en känsla för rätt och fel och det är därför han är hjälte idag.
Citera
2009-07-25, 14:36
  #5
Avstängd
riktiganyheter.ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vreborlo
Han kanske hadde en känsla för rätt och fel och det är därför han är hjälte idag.

Är han en hjälte?
Citera
2009-07-25, 14:37
  #6
Avstängd
riktiganyheter.ses avatar
En teori skulle ju kunna vara att det var Måna Muslim som låg bakom, Anna Lindh var ju den självklara efterträdaren efter Göran Persson.......
Citera
2009-07-25, 14:52
  #7
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riktiganyheter.se
Är han en hjälte?

I en del balkanretsar är han det. :-/
Citera
2009-07-25, 14:54
  #8
Medlem
Cripss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
I en del balkanretsar är han det. :-/


Varför då?
Citera
2009-07-25, 14:57
  #9
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crips
Varför då?

Det har något att göra med att Anna Lind var öppet för invasionen nere i Serbien när folkutrotningen började.
Citera
2009-07-25, 15:28
  #10
Avstängd
Ballistis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
När det gäller Palme finns det ju ett antal olika "spår" och teorier. Men hur ligger det egentligen till med Mihajlo Mihajlovic? En teori är att han helt enkelt gjorde det på egen hand för att han var arg och förvirrad. Men jag har hört teorier som sträcker sig ända in i balkanstater. Vad tror ni?
Anna Lindh som utrikesminister var riktigt hård mot Serbien och dess lömskhet, specielt under sin tid som utrikesminister. Serberna har även en lång och välrenomerad historia av att mörda stora politiska figurer som är emot Serbien.
Franz Ferdinand är det mest kända av offret för serbisk nationalism.

För mig råder det inget tvivel om motivet, synd bara att svenskarna är så himla blåögda.
__________________
Senast redigerad av Ballisti 2009-07-25 kl. 15:49.
Citera
2009-07-25, 15:31
  #11
Avstängd
Ballistis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KryddA
Han hade nog knarkat för mycket och fick en fet psykos och gick och döda henne. Min teori.
Av alla personer så gick han just på Sveriges utrikesmoinister.

Alla vet varför Sveriges utrikesminister dog. Att man inte kan bevisa hans motiv är den enda anledningen till att han klarade sig. Kan även tänka mig att svenskarna valde att hellre acceptera hans påstoda motiv då hans riktiga motiv hade skapat en otrolig turbulens om det kom ut.
__________________
Senast redigerad av Ballisti 2009-07-25 kl. 15:38.
Citera
2009-07-25, 15:41
  #12
Avstängd
Ballistis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
I en del balkanretsar är han det. :-/
Säg det rakt ut som det är.

Han är en hjälte bland serbiska nationalist kretsar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback